Er du OCD-ramt eller pårørende, og har du en empatisk og rummelig tilgang til andre mennesker? Så er det måske dig, vi søger.

OCD-foreningen har flere lokalgrupper i hele landet. Til lokalgruppemøderne kan både OCD-ramte og pårørende deltage. Formålet med møderne er dels, at alle får viden om OCD og behandlingsmulighederne, og dels at træffe andre, der har OCD inde på livet, så man derigennem kan udveksle erfaringer. Vores kontaktperson i Roskilde har måttet stoppe af private årsager, og vi søger derfor snarest muligt en ny.

OCD-foreningen har tradition for, at lokalgrupperne drives frivilligt af personer med OCD tæt inde på livet enten som OCD-ramt eller pårørende – derfor er dette en forudsætning for at kunne blive kontaktperson. Derudover er det vigtigt, at du:
– er empatisk og rummelig
– er imødekommende
– har lyst til at dele ud af egne erfaringer fra livet med OCD

Er I et par, en familie, venner eller andet, der ønsker at drive gruppen sammen, er dette også en mulighed.

Opgaverne vil være følgende:
– Åbne op i lokalgruppen 2 timer én gang om måneden
– Forberede møderne med forplejning
– Booke lokale til møderne løbende
– Søge paragraf 18 midler hos Roskilde Kommune
– Varetage kontakten til OCD-foreningens bestyrelse
– Arrangere oplæg/foredrag mm. i lokalgruppen

Vær opmærksom på, at der vil forekomme private udlæg for forplejning, som vil blive 100% refunderet af OCD-foreningen efterfølgende.

Vi gør for en god ordens skyld en ekstra gang opmærksom på, at jobbet er 100% frivilligt og der derfor ikke vil ske aflønning.

Hvis det kunne være noget for dig, eller hvis du har spørgsmål til det frivillige job som kontaktperson, er du velkommen til at kontakte Kirstine Brix på KirstineBrix@gmail.com. Send gerne dit tlf.nr. med, så vi kan ringe dig op. Vi glæder os til at høre fra dig.