Lokalgrupper: Aarhus, Horsens, Randers, Holstebro, Grenaa, Viborg og Herning

Lokalgruppe Aarhus

Kontaktperson:

Se under kalender.

Vi holder møde den sidste tirsdag i måneden kl. 19.00 – 21.00.

Frivilligcenter Aarhus
Sønder Allé 33
8000 Aarhus C
Lokale 5

Bemærkninger

Vi håber, at mange, både OCD-ramte og pårørende har lyst til at komme og deltage i møderne. Formålet med møderne er dels, at vi alle får viden om OCD og behandlingsmulighederne og dels, at man træffer andre, der har OCD inde på livet, så man kan udveksle erfaringer.

Møderne afholdes i en hyggelig og afslappet atmosfære. Der bliver serveret kaffe/te. Hold øje med nye tiltag eller ændringer på denne side.

Mød op og få en snak med andre der kender til OCD, vi er både OCD-ramte og pårørende når vi mødes den sidste torsdag i hver måned. Det betyder meget at snakke med andre i samme situation.

Skulle du/I have forslag til arrangementer, kunne vi vældig godt tænke os at vide om det. Gerne tilmelding v/ foredrag.

Hvor andet ikke er på programmet , vil der være mulighed for at se videofilm om OCD. Alle er velkomne OCD-ramte og pårørende til en snak, udveksling af erfaringer og hyggeligt samvær under frie former. Der er ingen taletvang, og du er sikret anonymitet.

Vi drøfter ofte indholdet i forbindelse med vores mødeaftener og kunne vældig godt tænke os at vide, om du har nogle forslag til arrangementer. I så fald må du meget gerne fremkomme med dem. Det kan du naturligvis gøre ved at møde op, eller du kan sende en mail til denne adresse: edith@ocd-foreningen.dk.

En anden ting, vi har snakket om, er, at det ville være en god idè, hvis du opgiver din mail-adresse til os edith@ocd-foreningen.dk, da du så vil kunne få direkte besked om ændringer og blive mindet om vores aftenarrangementer foredrag og lign.

Selvhjælpsgruppe voksne/unge (fra 16 år) Gruppe 1

Selvhjælpsgruppen er for dig, som har OCD, og som har lyst til at tale med andre OCD-ramte og dele tanker, følelser og problemer, som følger med. Her er formålet at lytte til og støtte hinanden i det, som er svært, og i at hjælpe sig selv bedst muligt. Sammen vil vi skabe en hyggelig og tryg atmosfære, hvor der er plads til alle, og hvor vi respekterer hinanden.
Gruppen er ledet at to psykologistuderende, som vil være med til at sætte rammerne, så gruppen fungerer bedst muligt og støtte gruppens medlemmer i at opnå deres mål. De psykologistuderende har modtaget supervision af psykolog med speciale i OCD.

Gruppen mødes tirsdage i ulige uger kl. 19-21, og møderne finder sted i Cafe ODA, Teglværksgade 12, 8000 Aarhus C
Selvhjælpsgruppen er en lukket gruppe og kører fra et halvt til et helt år ad gangen.

Hvis du er interesseret i at komme i selvhjælpsgruppen for voksne/unge (fra 16 år), kan du kontakte os på ocdgruppeaarhus@ocd-foreningen.dk.

Selvhjælpsgruppe voksne/unge (fra 16 år) Gruppe 2

Gruppen mødes torsdage i lige uger kl. 19-21, og møderne finder sted i Cafe ODA, Teglværksgade 12, 8000 Aarhus C

Hvis du er interesseret i at komme i selvhjælpsgruppen for voksne/unge (fra 16 år), kan du kontakte os på ocdselvhjaelpaarhus@ocd-foreningen.dk.

Lokalgruppe Horsens

Horsens Sund By, Åboulevarden 52, Lokale 1, 8700 Horsens

Lokalgruppe Holstebro

Se under kalender.

Vi holder møde den 2. mandag i måneden kl. 18.30 – 20.30.

Frivilligcenter Holstebro/Kultur & Frivillighuset
Nygade 22, 7500 Holstebro
Lokale Grøn

Lokalgruppe Grenaa

Se under kalender.

Vi holder møde den sidste mandag i måneden kl. 19.00 – 21.00.

Norddjurs biblioteker
N. P. Josiassensvej 17,
8500 Grenaa

Lokalgruppe Randers

Møder og andre aktiviteter

Lokalgruppen holder pause indtil videre.

Kl. 19.00 – 21.00

Randers Sundhedscenter, Thorbakke, Biografgade 3
8900 Randers C, Lokale 2.22 på 2. sal

Lokalgruppe Herning

Se under kalender.

Kl. 19.00 – 21.30

Huset No7, “Biologi-lokalet”
Nørregade 7,
7400 Herning

Lokalgruppe Viborg

Lokalgruppen holder pause indtil videre.

Se under kalender.

Kl. 18.00 – 21.00