OCD-foreningens årlige OCD-pris går til en person som har stor betydning for og positiv indvirkning på OCD-området. I år går prisen til Malene Klindt Bohni, psykolog med speciale i OCD, for sit store arbejde med OCD-ramte og pårørende. Malene fik prisen overrakt i sin praksis i Aarhus til stor glæde og overraskelse. Her konstituerede formand Søren Rossé Segels tale til Malene:

Kære Malene 🌸
Du står altid klar til at støtte OCD-foreningen, både med foredrag, kampagner og ikke mindst i forbindelse med vores tilstedeværelse på Folkemødet på Bornholm. Det er lysende klart, at du brænder for at hjælpe OCD-ramte og deres pårørende, især igennem dit arbejde som praktiserende psykolog.

Du står forrest i kampen mod OCD og stiller altid op med artikler og interviews, som er super vigtige for at informere og holde samfundet opdateret om OCD. Din energi, smilende personlighed og stærke faglighed er en kæmpe hjælp når det gælder om at nedbryde det tabu, som desværre stadigvæk omslutter lidelsen OCD. Vi vil gerne vise vores taknemmelighed for din store hjælpsomhed og dit rummelige væsen ved at overrække dig denne statuette som modtager af årets OCD-pris.

Tusind tak, Malene!