Igen i år havde OCD-fore­nin­gen en stand på Folke­mø­det i Allinge på Born­holm, og igen fik de frivil­lige udsendte dejligt travlt med at svare på masser af gode spørgs­mål om OCD og ikke mindst behand­lings­mu­lig­he­derne.

Ud over det faste indslag med en “Tip-en-13’er” om OCD – som trak virke­lig mange hen til stan­den – havde vi tre arran­ge­men­ter: En panel­de­bat med delta­gelse af Jacob Kliva­ger Vester­gaard (formand, SFU), Vicky Bender Loren­zen, SF (regions­rå­ds­med­lem Region Syddan­mark), Mikkel Rasmus­sen (psyki­a­ter og medlem af Regions­rå­det i Region Midtjyl­land for Psyki­a­tri­li­sten), Thies Mathi­a­sen (regions­rå­ds­med­lem Region Syddan­mark – Danske Regio­ners Psyki­a­tri- og Soci­a­l­ud­valg for DF), Carsten Stoe­mann Rasmus­sen (OCD-ramt), Psyko­log Malene Klindt Bohni (OCD-ekspert) samt ords­ty­rer Stig Ander­sen (ansvars­ha­vende redak­tør på OCD-nyt), samt et duble­ret arran­ge­ment, hvor Carsten Stoe­mann Rasmus­sen, OCD-ramt og forfat­ter til bogen “OCD-dren­gens tabu” gav sin person­lige beret­ning og psyko­log Malene Klindt Bohni supple­rede med fagligt input.

Poli­ti­kerne i panel­de­bat­ten fik ifølge eget udsagn rigtig meget input, de kunne tage med hjem og arbejde videre med, og Carsten og Male­nes oplæg var for de mange tilhø­rere en virke­lig stærk og givende ople­velse, der for alvor gav et indblik i hvor svær en lidelse, OCD kan være.

Se flere opslag, bille­der og kommen­ta­rer på vores Face­book-side.