Se afstemningsresultat: OCD'en var også på spil da jeg skrev indlægget. Gæt hvor megen tid jeg brugte på den simple tekst, f

Stemmeafgivere
6. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 20 min.

0 0%
  • 40 min.

0 0%
  • 60 min.

6 100.00%
Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Mærker det vender tilbage...

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard Mærker det vender tilbage...

Jeg oplever langsomt tankemylderet vender tilbage. Min umiddelbare opfattelse af hvorfor det er dette sker, er:

1. Jeg er stresset over skolen, det er hårdt med lektierne.

2. Jeg er ikke i terapi fortiden, da SU ikke har færdigbehandlet min ansøgning og det alligevel ikke dækker alle mine udgifter.

3. Jeg kæmper med at finde ud af hvad jeg skal stille op med den socialrådgiver.
    (Hvis nogen kan hjælpe der, så skriv endelig noget i det andet indlæg jeg skrev i fora for, Dokumentation, Jura og Lovgivning.)

Jeg skal til ringe til hende imorgen, og tankerne knokler simpel hen af sted. Det er jo lige noget for min OCD. Jeg vender og drejer hvad hun vil sige og hvad jeg skal svare.:roll: Jeg kan slet ikke kapere det. Jeg har været allevegne for at få hjælp til, at få det som jeg nu vil have det. Men der er ikke nogen hjælp at hente. Min Hjerne bruger al energi på det, og det resulterer i at jeg bruger megen tid i sengen, hvor jeg stirrer op i loftet, mens tankerne bare spurter rundt.:shock: Jeg kan næsten kun tabe det her. Jeg orker jo ikke en kamp for det. Jeg troede ligesom at man enten var beretiget eller ikke. Jeg har ikke flere resurser i mig. Derfor mærker jeg endnu engang OCD'ens greb i mig.

Jeg er igen begyndt at vurdere om der er en speciel mening med at ting falder som de gør. F.eks. bør jeg åbne skabet, fordi mønten jeg tabte rullede der hen.:?
    Og den anden dag da der var en artikel om en mor, som var spidet af en jernstang, for øjnene af sin datter. Spekulerede jeg på om det var en advarsel til mig, da jeg gik under et stilads med min datter.:( (læste ikke artiklen.) Jeg gik ikke over på den anden side af stiladset. Men kun fordi jeg ikke var sikker på at jernstagnen kun ville falde hvis jeg gik over på den anden side. Jeg kan kun sige at medicinen gør stadig så jeg ikke bliver så frygtelig bange. Men det er vel bare et spørgsmål om tid.
    Jeg orker ikke en ny omgang... :cry:

Svaret på afstemningen er:
    minimum 60 minutter. Havde jeg nænet det, havde jeg vækket kæresten for at han kunne agere stavekontrol på det.

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Hej Simone
    Har du overvejet at få en med til samtalerne hos socialrådgiveren ??? Det kan evt. aflaste dig så du ikke får så meget stress. Og skriv spørgsmål ned inden du tager derhen...så skal du ikke huske på dem

Husk at du kan få handikaptillæg, sygeklip til Su'en og du kan evt overveje at få revalidering....der står noget om det her i forummet.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Mads Jensen
    Hej Simone
    Har du overvejet at få en med til samtalerne hos socialrådgiveren ??? Det kan evt. aflaste dig så du ikke får så meget stress. Og skriv spørgsmål ned inden du tager derhen...så skal du ikke huske på dem

Husk at du kan få handikaptillæg, sygeklip til Su'en og du kan evt overveje at få revalidering....der står noget om det her i forummet.
    He he... ja, grunden til jeg skal snakke med socialrådgiveren er revalidering. Med hensyn til Handikaptiilæg er ikke muligt for mig at få, da det ikke er en videre gående uddannelse jeg er på. Det fortalte du mig faktisk i sin tid. :) Jeg har skrevet et indlæg om selve søgningen af revalideringen under Dokumentation, Jura og Lovgivning.

Ja, jeg har bestemt overvejet at tage en med mig. Men hvem? Det skulle helst være en som kender lidt til lovgivningen. Og så skulle det også gerne være en som kun bevare sig selv assertiv hele forløbet igennem. Min kæreste er desværre og heldigvis min totale modsætning. Det er en af de ting jeg elsker ham for, men det hjælper mig jo ikke at han er fuldstændig konfliktsky.
    Ved ikke engang om vi skal have flere samtaler. Rådgiveren virker meget interesseret i at alt kan klares over tlf'en nu. Ved ikke om det er fordi hun har nemmere ved det mulige afslag på den måde. Jeg har sagt til hende at jeg enten vil læse psykologi (kun de tre år. med revalidering, altså bachler. Håber at det kan bruges til et eller andet, for så kunne det godt ske at jeg får det. Så kan jeg tage de sidste to år på normal vis, eller hvis det er Komplet umuligt, med handikaptillæg.) eller jordemoder. Hun syntes dog at gennemsnittet til jordemoder skal være for højt, og syntes også at mine valg af uddannelser er for lange. (kan ikke tage HF'en hurtigere en på tre år.) Man kunne heller ikke nøjes med HF'en på revalidering. Men alt dette har jeg forklaret i det andet indlæg.

Rigtig mange tak for svaret, håber der kommer flere.

Knus Simone

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •