Se afstemningsresultat: HVEM MON VINDER UDFORDRINGEN?

Stemmeafgivere
4. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Sagsbehandleren

2 50.00%
  • Simone

2 50.00%
Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Revalidering... En opfølgning. Giv gerne et råd?!?

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard Revalidering... En opfølgning. Giv gerne et råd?!?

:? Jeg er gal, ked af det og grædefærdig. Jeg har vitterligt aldrig mødt magen til inkompetent undskyldning for en socialrådgiver. Jeg ved denne tekst er lang, Men vær søde at læse den. Jeg kæmper en kamp for os alle :roll:

Lad mig ligge ud med begyndelsen.
    Jeg skrev en virkelig dybde gående ansøgning til sygedagpengekontoret vedr. revalidering. Den indeholdte en A4 side med hele mit OCD forløb fra femten års alderen til nu, hvor jeg sandsynligvis også har fået en efterfødselsreaktion oven i. Jeg krængede min sjæl ud på det skide papir (undskyld mit sprog, er vred) er i forvejen meget privat om min OCD bryder mig ikke om at indvige andre i den. Sammen med den ansøgning lavede min psykolog en meget flot anbefaling til revalidering, hvor hun blandt andet også forklarede hvad OCD er og stillede sig til rådighed hvis der var spørgsmål. Min psykiater vedlagde en beskrivelse at mit forløb hos ham og også en anbefalling til revalidering. Sammen med dette vedlagde jeg skoleskema for HF og Sygefraværdsprocent fra tidligere arbejde. Alt skulle dermed være forklaret til selv den mest dybde gående alt opsnusene tøffelhelt af en socialrådgiver.

Jeg får efter en uge et skema tilsendt hvor jeg skal udfylde hvad min sygdom er, hvem mine behandlere er og hvilken uddannelse jeg ønsker. (altsammen noget som jeg allerede har forklaret i ansøgningen. Men jeg tænker, nå ja, jeg har været på forkant men det skal gå efter bogen. Så jeg udfylder dette skema og sender tilbage. Jeg bliver derefter indkaldt til møde d.18/8-05 altså igår.

Jeg kommer ind til en ung meget forstående og sød rådgiver, som ønsker at vide hvad jeg fejler, hvad OCD er og hun oplyser samtidigt at hun mangler en udtalelse fra min psykiater men at hun har skrevet efter den. Jeg undrer mig, min psykolog har jo udføreligt forklaret alt omkring OCD og min Psykiater har jo givet mig en udtalelse som jeg har vedlagt i ansøgningen. Jeg tænker at hun gerne vil vide om der er sket fremskridt i behandlingen fra ham og tænker derefter ikke mere over det. Hun oplyser mig at det absolut ikke kan lade sig gøre med den uddannelse jeg vil have, da den kun må tage 5 år ialt og jeg skal være job klar derefter. (jeg vil tage HF på tre år og derefter jordemoder studiet i 3,5 år) det kan jeg jo godt er et problem. Men jeg oplyser hende at jeg ikke kan klare flere timer i skolen da jeg også har min datter og jeg oven i det er enormt træt. Hun er meget forstående og siger at så må jeg jo vælge en vidregående uddannelse som tager 2 år eller tage nogle enkelt fag som kan accepteres til en anden videregående uddannelse.
    Jeg er ikke begejstret, dette er jo min drøm. Og hun spørger derefter hvorfor jeg ikke bare er på SU. Jeg svarer hende at dette ikke kan lade sig gøre da jeg ikke kan klare et arbejde ved siden af studiet på nuværende tidspunkt og at jeg ikke kan klare det økonomisk udelukkende på SU.
    Så siger hun, "Nå ja, men desværre kan revalidering ikke gives pga. økonomiske årsager. det er ærgerligt at du ikke er enlig forsørger, så kunne du jo få dobbelt SU, kan din kæreste ikke flytte sin adresse?" Jeg siger at vi ikke ønsker at snyde. Hun skynder sig at smile og sige," det kan jeg godt forstå, det er også risikabelt."
    Vi ender mødet med at jeg må tænke lidt over hvad jeg så vil og vende tilbage til hende.
    Da jeg kommer hjem slår jeg alt hvad jeg kan finde vedr. revalidering op. Jeg finder ud af at jeg kan få bevilget en længere periode hvis jeg grundet specielle omstændigheder ikke kan gennemføre uddannelsen på den korteste tid.

Jeg ringer til hende dagen efter og oplyser hende hvad jeg har fundet ud af. Hendes reaktion er. "det er nok meget svært for dig at få gennemført, du er jo ikke fysisk handicapet, så det er jo ikke noget man lige kan bevise." Derudover vil hun gerne have dokumentation på at jeg er tilmeldt uddannelsen. Jeg spørger hende om hun ikke har fået min ansøgning hvor skemaet var vedlagt. "Næææ... jo", siger hun så. "du er sgu snu." Hun slutter af med at sige, "nå ja, hvis nu jeg ikke giver dig medhold og du er uenig i noget, kan du bare ringe til mig". Jeg tænkte lidt og ringede hende så op igen. jeg spurgte om hun ikke havde modtaget den udtalelse jeg havde sendt med fra min psykiater. Efter et øjebliks tavshed sagde hun så, "jo den er her også, ha ha, det havde jeg slet ikke set." Jeg oplyste hende så at der også lå en udtalelse fra min psykolog. og til det svarede hun " ja, så har jeg jo lidt at læse"

Hun har sandsynligvis slet ikke læst min ansøgning, kun det skema jeg efterfølgende havde udfyldt. Hun ønsker på ingen måder at hjælpe mig med mindre det skulle være med oplysninger om hvordan man snyder SU styrelsen og tilsidst skulle hun lige klemme en semitrussel ud omkring at det var hende som skulle godkende det, så jeg ikke længere satte spørgsmålstegn ved hendes autoritet. Jeg er stiktosset, nu har jeg et valg mellem pest eller kollera. Enten vælger jeg en uddannelse som jeg ikke er interesseret i, eller også udfordrere jeg sagbehandleren fra helvedet. :twisted: Ja, det bliver det sidste. Men hvad mon udfaldet bliver? :([/b]

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Simone
    Hvis du tror at du kan bekrige din sagsbehandler, har du allerede tabt. Prøv istedet at tage et skridt af gangen, der sker rigtig mange ting på 3 år. Hvis du tager imod 3 år hf studie, er du kommet 3 år længere hen til dit mål og så kan det være tingene ser anderledes ud til den tid. Glem så også det hun sagde om at det er hende som skal vurdere sagen. Jeg har erfaret at den metode / trussel bruger man ofte på offentlige kontorer, men jeg har også erfaret at den ikke er holdbar. Inden for sidste halve år har jeg været med til at vinde to sager. Du kan altid anke afgørelsen og så er det ikke din sagsbehandler som skal bestemme. Det er ikke krig som hjælper dig men gode argumenter og indsigt.
    Lige nu arbejder systemet på af begrænse den økonomiske udgift der er ved de mange som er /bliver syge. Men man ved allerede nu at der er mangel på arbejdskraft og jordermoder er et af de job hvor man mangler.
    VH LS :!: :wink:

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej LS.
    Tak for dit svar.
    Det står desværre sådan at jeg ikke har noget tilbud om et treårigt hf forløb. Derimod har jeg fået et tilbud om fire HF enkeltfag til optagelse på sygeplejeskolen. Jeg vil egentlig bare ikke være sygeplejerske. Denne gang rammer du altså plet. Ja, mit temperament har altid været stort og min lunte kort. Jeg tror du har absolut ret i at jeg ikke får noget ud af at bekrige min sagsbehandler. Derimod bør jeg slå koldt vand i blodet og vinde sagen med saglige argumenter og indsigt. :) At hun ikke sætter sig ordenligt ind i min sag kan måske også bruges i tilfældet af der skal ankes.

Tak endnu engang for rådet. Jeg vil bestemt gøre brug af det! :roll:

Hvis du har været med til at vinde 2 sager, vil du så ikke fortælle om dem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Simone
    Faktisk har jeg været med til at vinde 4 sager. To af baggrundene for at vinde dem er, fordi jeg har en kommunikations uddannelse som jeg kan gøre brug af, og fordi jeg har meget stor erfaring med det offentlige system. Den tredie har jeg allerede fortalt dig om. Fælles for sagerne er at man havde afgjort dem uden at de var ordentlig behandlet, eller ud fra de informationer som personer havde afgivet. Den ene sag gav personen 20 000 kr i erstatning. To andre fik tilkendt førtidspension selvom man havde afgjort det modsatte. Den sidste er lidt for privat til at dele med andre. Den ene som fik tilkendt førtidspension havde også som du, fået fortalt at det var hans socialrådgiver som selv skulle afgøre denne sag. Det holdt som sagt ikke. Lige nu kører jeg en sag sammen med en ny person som har samme udgangspunkt.
    De to sager jeg skrev om var inden for det sidste halve år. De andre sager er inden for de sidste år. :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Simone
    Jeg glemte at skrive at du skal vide at hvis du siger a, vil systmet sige b. Hvis du siger b vil de sige a, så det kræver virkelige gode indsigter og det at være på forkant med tingene. De argumenter du giver må ikke kunne skade dit mål. Sagt på en anden måde: de vil forsøge at få dig uddannet til sygeplejerske, når du argumentere imod det skal du passe på at dine argumenter er gode nok til at de kan se at det er jordermoder du skal være, samtidig med at de fortæller at sygeplejerskefaget skal vælges fra.
    Feks er det et dårligt valg at sige at du ikke kan arbejde om natten for det gør du i begge fag. Begrunder du det med ikke at kunne klare sygeplejerske faget stiller de spørgsmål ved om du så kan klare "dit mål"
    Jeg ved at der er stor mangle på jordermødre, så det vil være et godt eksempel. Sig heller aldrig: jeg vil ikke! Det kan og vil blive brugt imod dig. Gem så alt på skrift og hvis du ikke har alt på skrift så få det! Du har krav på aktindsigt! Det kan være vigtigt på sigt! :wink:
    VH LS

Lignende emner

1. Hjælp til ansøgning om revalidering
    By kamille in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 13
    Nyeste indlæg: 22. September 2011, 12:25
  2. Vedr. ansøgning om revalidering.( evt hjælp til ansøgere...)
    By Simone in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 26. May 2009, 02:31
  3. revalidering
    By Karen in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 19. May 2009, 14:23
  4. Svar: 0
    Nyeste indlæg: 20. January 2007, 23:00
  5. Svar: 0
    Nyeste indlæg: 13. June 2005, 17:36

Regler for indlæg