:? Jeg er gal, ked af det og grædefærdig. Jeg har vitterligt aldrig mødt magen til inkompetent undskyldning for en socialrådgiver. Jeg ved denne tekst er lang, Men vær søde at læse den. Jeg kæmper en kamp for os alle :roll:
Lad mig ligge ud med begyndelsen.
Jeg skrev en virkelig dybde gående ansøgning til sygedagpengekontoret vedr. revalidering. Den indeholdte en A4 side med hele mit OCD forløb fra femten års alderen til nu, hvor jeg sandsynligvis også har fået en efterfødselsreaktion oven i. Jeg krængede min sjæl ud på det skide papir (undskyld mit sprog, er vred) er i forvejen meget privat om min OCD bryder mig ikke om at indvige andre i den. Sammen med den ansøgning lavede min psykolog en meget flot anbefaling til revalidering, hvor hun blandt andet også forklarede hvad OCD er og stillede sig til rådighed hvis der var spørgsmål. Min psykiater vedlagde en beskrivelse at mit forløb hos ham og også en anbefalling til revalidering. Sammen med dette vedlagde jeg skoleskema for HF og Sygefraværdsprocent fra tidligere arbejde. Alt skulle dermed være forklaret til selv den mest dybde gående alt opsnusene tøffelhelt af en socialrådgiver.
Jeg får efter en uge et skema tilsendt hvor jeg skal udfylde hvad min sygdom er, hvem mine behandlere er og hvilken uddannelse jeg ønsker. (altsammen noget som jeg allerede har forklaret i ansøgningen. Men jeg tænker, nå ja, jeg har været på forkant men det skal gå efter bogen. Så jeg udfylder dette skema og sender tilbage. Jeg bliver derefter indkaldt til møde d.18/8-05 altså igår.
Jeg kommer ind til en ung meget forstående og sød rådgiver, som ønsker at vide hvad jeg fejler, hvad OCD er og hun oplyser samtidigt at hun mangler en udtalelse fra min psykiater men at hun har skrevet efter den. Jeg undrer mig, min psykolog har jo udføreligt forklaret alt omkring OCD og min Psykiater har jo givet mig en udtalelse som jeg har vedlagt i ansøgningen. Jeg tænker at hun gerne vil vide om der er sket fremskridt i behandlingen fra ham og tænker derefter ikke mere over det. Hun oplyser mig at det absolut ikke kan lade sig gøre med den uddannelse jeg vil have, da den kun må tage 5 år ialt og jeg skal være job klar derefter. (jeg vil tage HF på tre år og derefter jordemoder studiet i 3,5 år) det kan jeg jo godt er et problem. Men jeg oplyser hende at jeg ikke kan klare flere timer i skolen da jeg også har min datter og jeg oven i det er enormt træt. Hun er meget forstående og siger at så må jeg jo vælge en vidregående uddannelse som tager 2 år eller tage nogle enkelt fag som kan accepteres til en anden videregående uddannelse.
Jeg er ikke begejstret, dette er jo min drøm. Og hun spørger derefter hvorfor jeg ikke bare er på SU. Jeg svarer hende at dette ikke kan lade sig gøre da jeg ikke kan klare et arbejde ved siden af studiet på nuværende tidspunkt og at jeg ikke kan klare det økonomisk udelukkende på SU.
Så siger hun, "Nå ja, men desværre kan revalidering ikke gives pga. økonomiske årsager. det er ærgerligt at du ikke er enlig forsørger, så kunne du jo få dobbelt SU, kan din kæreste ikke flytte sin adresse?" Jeg siger at vi ikke ønsker at snyde. Hun skynder sig at smile og sige," det kan jeg godt forstå, det er også risikabelt."
Vi ender mødet med at jeg må tænke lidt over hvad jeg så vil og vende tilbage til hende.
Da jeg kommer hjem slår jeg alt hvad jeg kan finde vedr. revalidering op. Jeg finder ud af at jeg kan få bevilget en længere periode hvis jeg grundet specielle omstændigheder ikke kan gennemføre uddannelsen på den korteste tid.
Jeg ringer til hende dagen efter og oplyser hende hvad jeg har fundet ud af. Hendes reaktion er. "det er nok meget svært for dig at få gennemført, du er jo ikke fysisk handicapet, så det er jo ikke noget man lige kan bevise." Derudover vil hun gerne have dokumentation på at jeg er tilmeldt uddannelsen. Jeg spørger hende om hun ikke har fået min ansøgning hvor skemaet var vedlagt. "Næææ... jo", siger hun så. "du er sgu snu." Hun slutter af med at sige, "nå ja, hvis nu jeg ikke giver dig medhold og du er uenig i noget, kan du bare ringe til mig". Jeg tænkte lidt og ringede hende så op igen. jeg spurgte om hun ikke havde modtaget den udtalelse jeg havde sendt med fra min psykiater. Efter et øjebliks tavshed sagde hun så, "jo den er her også, ha ha, det havde jeg slet ikke set." Jeg oplyste hende så at der også lå en udtalelse fra min psykolog. og til det svarede hun " ja, så har jeg jo lidt at læse"
Hun har sandsynligvis slet ikke læst min ansøgning, kun det skema jeg efterfølgende havde udfyldt. Hun ønsker på ingen måder at hjælpe mig med mindre det skulle være med oplysninger om hvordan man snyder SU styrelsen og tilsidst skulle hun lige klemme en semitrussel ud omkring at det var hende som skulle godkende det, så jeg ikke længere satte spørgsmålstegn ved hendes autoritet. Jeg er stiktosset, nu har jeg et valg mellem pest eller kollera. Enten vælger jeg en uddannelse som jeg ikke er interesseret i, eller også udfordrere jeg sagbehandleren fra helvedet. :twisted: Ja, det bliver det sidste. Men hvad mon udfaldet bliver? :([/b]

Besvar med citat