Hejsa
Jeg håber at nogle her kan hjælpe mig videre.
Jeg har siden teenage-alderen haft sære idéer med ikke at måtte træde på streger på fortovet (Den idé er forsvundet igen).
Som voksen har jeg ting der SKAL gøres.
Kaffemaskinen bliver tjekket hver morgen omkring 3-6 gange inden jeg kommer ud af døren. Jeg er altid nervøs for om den er slukket og tænk hvis der udbrød brænd i huset og min familie brændte inde.
Selvom jeg har tjekket igen og igen har jeg før ringet fra toget (Kl. 5 om morgenen) og vækket min mand for at få ham til at gå ud og tjekke. Heldigvis kender han til mine små særheder og gør det gerne, for at glæde mig.
Når sønnen bliver lagt i seng er der et ritual der skal udføres hver gang. og bliver det ikke gjort rigtigt, starter jeg gerne forfra. Somme tider til stor irritation for sønnen.
Somme tider (stort set hver gang) når sønnen er i svømmehallen med børnehaven kan jeg blive panisk angst for om han skvatter ned at trappen.
Jeg har før ringet til børnehaven for at tjekke at de nu holdt ordenligt øje med børnene og holdt sønnen i hånden ned at trappen.
Yderst pinligt syntes jeg, men jeg var simpelthen nød til det, for ellers var jeg blevet helt sindsyg af den angst følte jeg.
Alene det at sidde her og fortælle om frygten kan give mig en følelse af at det netop kan ske fordi man snakker om det.
Jeg kunne fortælle flere historier af den slags men vil heller ikke kede nogle af jer.
Mener i at jeg bør lade mig tjekke for OCD?? Og hvis det er tilfældet, hvor i al verden starter jeg så?
Hilsen
Nubber

Besvar med citat