Hej med jer.
Jeg har, i en hel del år, skulle fortage nogle helt faste ritualer f.eks. inden jeg går i seng og inden jeg kører fra mit hus.
Hver aften inden jeg går i seng, skal jeg gå en checkrunde i huset for at se, at døre er låst, vinduer lukket, vandhaner slukket og køleskabet er lukket.
Det er samme runde hver aften...Går der noget galt, så skal alting tjekkes igen.
For tænk nu hvis det hele blev oversvømmet fordi vandhanen var tændt eller der kom nogen ind og tog min datter fordi døren ikke var låst? Det er de tanker der går igennem hovedet når jeg går runden.
Jeg har et par gange undladt at gå runden fordi jeg simpelthen nægtede mig selv at gøre det, men jeg har det virkelig, virkelig dårligt med det og tænker nogle fuldkommen vilde tanker.
Derfor går jeg runden som tager mellem 5 og 10 minutter ca.
Når jeg kører hjemmefra om morgenen og er den sidste der kører, så er det ikke helt samme tur. Men dørene skal naturligvis tjekkes....2 gange. Vandhanerne og køleskabet tjekkes også.
Jeg nikker også lidt genkendende til et tidligere indlæg omkring chips og det med at spise et fast antal og som en lille tilføjelse, så hader jeg når jeg har spist 2 chips fast, at der så ligger 5 tilbage i posen.
Det er dog ikke noget jeg går helt amok over og griner af og til inde i mig selv når det sker.
Det er ikke alt-ødelæggende i min hverdag, men kan være utroligt irriterende og frustrerende med de runder og de tanker.
Kan nogen nikke genkendende til det og evt. give mig et godt råd til at komme ud af den dårlige vane (eller hvad man kan kalde det?).
Med venlig hilsen
Henrik

Besvar med citat