Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Måske ocd

Registreringsdato
    Feb 2012
    Lokation
    København
    Alder
    20

Exclamation Måske ocd

Jeg er en pige på 20 år. Jeg har haft angst i 3 år ca men har kun været i behandling i 1 år ca. kognitiv terapi.
    Men her på det sidste har jeg haft nogle tænker jeg er virkelig bange for, som hvad nu hvis jeg bliver sindsyg og gør andre mennesker ondt ihjel ? Jeg bor sammen med min kæreste og har haft tænker hvad hvis jeg gør ham ondt . Jeg får uro i kroppen det brænder inde i hoved og får kvamle. Så begynder jeg at tænke har jeg enlig lyst til at tag en kniv og gøre noget, men det har jeg jo ikke... også bliver jeg endnu mere dårlig og begynder og græde og vil bare være alene. Hvad skal jeg gøre synes ikke behandlingen virker mere ??
    Håber nogle har det på samme måde eller bare nogle vil svare.
    Sidst redigeret af sille91 : 2. February 2012 kl. 09:23

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Måske ocd

Det med at tænke, at man vil skade andre er desværre en ret typisk OCD-tanke.
    Måske du skulle overveje at skifte psykolog til en, der har kendskab til OCD? Jeg synes i hvert fald, at du skal sige til din nuværende psykolog, hvordan du har det, og at du ikke synes terapien virker.
    Jeg har selv dårlig erfaring med en psykolog, der ikke matchede mig, men jeg fandt en anden, som var super dygtig med det resultat, at jeg i dag er næsten OCD-fri og helt medicinfri :)
    Husk på, at det blot er underlige tanker, som du aldrig ville kunne udføre i virkeligheden.

Held og lykke med det.
    Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Feb 2011

Hej Sille.

Der er ikke noget galt i de tanker når man er påvirket af OCD tankemønster, det er vigtigt du er 100 % ærlig overfor din psykolog, og fortæller hvordan du har det, at du ikke føler det virker, psykologer er også blot mennesker, og det er ikke alle mennesker der har kemi der passer sammen, fortæl hende hvordan du har det, måske hun kan hjælpe dig med at finde en psykolog der er mere inde i OCD.

Kærlig hilsen

Carsten

Registreringsdato
    Feb 2012
    Lokation
    København
    Alder
    20

Tak for jeres svar. det var ret :)
    Jeg har nu ikke haft disse tanker i lang tid men så igår fik jeg dem igen :( Jeg må nok indse jeg bliver nød til at sige det til min psykolog, selvom jeg ikke er meget for at dele mine uhyggeligt tanker. jeg er skammer mig meget over dem.
    Håber de kan forstå og hjælpe mig.

Lignende emner

1. Måske OCD?
    By Karen86 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 8. October 2010, 21:36
  2. Har jeg tvangstanker? et mærkeligt serotonin niveau måske?
    By hejgoddag in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 5. April 2010, 11:51
  3. Mit liv, måske nogen der kunne hjælpe?
    By GustavN in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 3. January 2010, 23:19
  4. Måske en lille hjælpe nøgle.
    By Brian in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 18. April 2006, 19:09
  5. Har min søn måske også OCD ??
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 12
    Nyeste indlæg: 5. August 2005, 07:15

Regler for indlæg