Viser resultater 1 til 14 af 14

Emne: injiva- behandling?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard injiva- behandling?

Hej,

jeg har læst i et blad at en alternativ behandlingsform, injiva, kan kurere sygdommen OCD.

Er der nogen af jer , der kender eller har prøvet denne behandling?

Det er lidt svært at finde ud af, hvad behandlingen egentlig går ud på, om det er samtaleterapi, healing eller??

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej Malene.
    Jeg søgte lidt på nettet og fandt frem til at det er healing. Om det virke ved jeg jo ikke. Men selv tror jeg ikke på det. Jeg vælger ikke at tro på det alternative, fordi jeg føler at OCD i forvejen spiller mig et pus og jeg muligvis er nemmere at narre...

Jeg læste nedstående fra en behandlers side, og du kommer langt ved bare at søge i google på navnet.

"InJiva står for ”sjælskontakt”
    Selve behandlingen tager udgangspunkt i det hele menneske,
    som består af krop, psyke og sjæl. Den afbalancerer og helbreder med energi direkte fra Mestrene gennem behandlerens hænder.

Livet igennem er vi under påvirkning fra vore omgivelser. Disse påvirkninger, gode som dårlige, er med til at forme os som mennesker, men kan i nogle tilfælde skabe blokeringer og mindreværd, og dermed være ødelæggende for det enkelte menneskes frie udfoldelse.

Med InJiva behandlingen er det nu muligt at afdække, hvad der er årsag til ubalancer og sygdomme, og forløse det, der forhindrer den enkelte i at leve sit liv i fred og harmoni."

Held og lykke med din søgen efter en behandling.

Knus Simone :)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

ups, havde ikke set at indlægget bare var blevet flyttet;-D

Jeg skrev til hende damen og hun mente, at et helt forløb for en OCD-patient er 9000 kr.

Det var lige en tand i overkanten, synes jeg.

Inden for den alternative verden, er der en uskreven regel om, at man kun tager symbolske beløb , når man "bruger" den åndelige verden.

Den er så åbenbart smuttet her.

Men fordi jeg spørger om denne terapi er det fordi jeg har læst at disse behandlere mener de kan kurere OCD og søger vist tilskud fra staten eller lign.

Men de mener jo, at det er en besættelse og hvis det er det, så kan man vel lige så godt gå til en præst``????

Og han gør det vel gratis.

Man ved ikke om der er mere mellem himmel og jord, men det tror jeg der er.

jeg vil bare ikke give 9000 kr. for at finde ud af det!!!!

manger mener, at være helbredt af mennesker som charles endifon og andre af "guds arbejdere"

Kunne vi ikke lave et ocd-møde, hvor sådan en person er til stede??

det skader vel ikke, at nogen går i forbøn for en.

Og da slet ikke hvis man tror på Gud.

knus.

ps. har også læst om tankefelt-terapi, det skulle være mindre dyrt og ret effektivt. Det er noget med at banke angsten væk, med de grundlæggende punkter for akupunktur. Nogen der har prøvet det????

pps. spiser 40 mg. serosat om dagen og føler endnu ingen effekt (kun uro) jeg skal snart til en psykiater og vil høre om jeg kan komme i behandling med lamictal, som før er omtalt her på siden.

JA, jeg er ved at være desperat for helbredelse, for jeg aner ikke hvem jeg selv er bag denne djævelske sygdom ( har haft angst/ocd, siden jeg var 4)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Malene
    Det med den udskrevne lov om at tage mindre beløb holder slet ikke tværtimod. Hvis du undersøger det vil du opdage at der er nogen som tager over 1000 kr i timen eller pr behandling.
    Jo, præster arbejder gratis.
    Jeg blev helbredt af GUD, efter 40 i helvede af ocd, angst og depression.
    Hvis det er en besættelse forværre du din situation ved at bruge alternative former. :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Aug 2005

Standard

Hej Malene

For mig at se er det bedste råd når man overvejer en form for behandling at se på om behandleren tør lade betalingen komme an på resultaterne.
    Jeg ville personligt heller ikke som dig betale 9000 kr. for at finde ud af om en ny behandling virker.
    Men det er jo desværre ikke så ualmindeligt.
    Jeg har de sidste 6 uger arbejdet med en pige/kvinde der gennem 2 år havde brugt over 20.000 kr. på at gå til forskellige psykologer uden at det havde nogen effekt. (Hun havde ikke fået diagnosen ocd, men hendes sidste psykolog havde mistanke om det.)

Tft som du nævner, og de reletarede metoder som eft feks. kan ganske rigtigt være ekstremt effektivt for mange ting, og have hurtige resultater (hvilket er blevet godt dokumenteret i et stort universitetsforsøg over 5 år, hvor det viste sig at tft alene i behandling af angst var meget mere effektivt en kognitiv terapi plus medicinsk behandling).
    Så vidt jeg ved er der hvertfald enkelte tft-behandlere herhjemme der tilbyder hvertfald halvdelen af pengene tilbage. Men om de gør det med ocd ved jeg ikke.
    Jeg har selv arbejdet med to klienter der havde kraftige tvangstanker og tilbød dem begge at det ikke ville koste dem noget hvis ikke det hjalp.
    Det gør jeg altid, hvilket sjovt nok "skræmmer" mange, fordi de synes det lyder for godt til at være sandt. Men for mig er det et spørgsmål om etik, at jeg ville have det dårligt med at tage penge for noget er ikke virker. Og oplever jeg en dag en klient jeg ikke kan hjælpe, så har jeg hvertfald enten lært noget nyt og værdifuldt, eller blevet motiveret til at lære endnu mere.
    Med de to jeg hjalp med tvangstanker brugte jeg bla. energi psykologi (som tft er en af varianterne af), og hvis du vil vide mere om det kan jeg varmt anbefale hjemmesiden www.emofree.com. På den side kan du bla. downloade en manual om eft, og læse forskellige casestories. Bla. en enkelt om ocd så vidt jeg husker.
    Jeg tror også om et par år at det ender med at "komme frem" hvor effektivt det er. Flere af dem jeg har været på kurser med i USA. har regelmæssigt rigtig gode resultater med ocd. Og i det hele taget så er hele energi psykologien stadig på det stadie hvor det opfattes som værende rimelig nyt, og der er meget modstand og misforståelser omkring det. Og der er selvfølgelig også nogle psykologer der har lavet deres egne undersøgelser der viser at det ikke virker... men som sagt også mange undersøgelser der viser at det ikke bare virker, men virker rigtig godt på rigtig mange ting.

Jeg indrømmer også gerne selv at da jeg hørte om det for omkring 3 år siden tænkte: Ah, helt ærligt, banke forskellige steder på kroppen... skulle det være noget særligt. (og jeg er normalt meget åben overfor nye ting, og bruger gerne meget tid på at checke tingene selv) Men der gik faktisk omkring et år inden jeg begyndte at lære det. Og nu bruger jeg det hele tiden, både privat og med de klienter jeg arbejder med (jeg arbejder kun deltids som behandler).
    Og netop det at kunne bruge det privat er en virkelig stor ting. Feks. skal jeg idag ud og løbe 5 km. stafetløb i fælledparken og jeg kan mærke at jeg ikke tror på jeg kan løbe det på under 25 minutter, så det skal jeg lige have arbejdet med inden, og "installeret" en ny overbevisning om at jeg godt kan. (Inspireret af dengang Roger Bannister slog 1.6 km rekorden og kom under 4 min. Hvorefter der indenfor et år så vidt jeg husker var en 20-30 andre der gjorde det samme!)

Det blev til et halvlangt svar! Jeg håber du kan bruge det til noget.

Mvh
    Bjarke

Ps. Jeg tror iøvrigt også at der er meget mere mellem "himmel og jord", men tror bestemt ikke at ocd er en form for "besættelse", men hvis det viser sig at være det, så kan jeg i det mindste begynde at skrive "åndemager" på visitkortet! ;-)

Citer Oprindeligt indsendt af malene
    ups, havde ikke set at indlægget bare var blevet flyttet;-D

Jeg skrev til hende damen og hun mente, at et helt forløb for en OCD-patient er 9000 kr.

Det var lige en tand i overkanten, synes jeg.

Inden for den alternative verden, er der en uskreven regel om, at man kun tager symbolske beløb , når man "bruger" den åndelige verden.

Den er så åbenbart smuttet her.

Men fordi jeg spørger om denne terapi er det fordi jeg har læst at disse behandlere mener de kan kurere OCD og søger vist tilskud fra staten eller lign.

Men de mener jo, at det er en besættelse og hvis det er det, så kan man vel lige så godt gå til en præst``????

Og han gør det vel gratis.

Man ved ikke om der er mere mellem himmel og jord, men det tror jeg der er.

jeg vil bare ikke give 9000 kr. for at finde ud af det!!!!

manger mener, at være helbredt af mennesker som charles endifon og andre af "guds arbejdere"

Kunne vi ikke lave et ocd-møde, hvor sådan en person er til stede??

det skader vel ikke, at nogen går i forbøn for en.

Og da slet ikke hvis man tror på Gud.

knus.

ps. har også læst om tankefelt-terapi, det skulle være mindre dyrt og ret effektivt. Det er noget med at banke angsten væk, med de grundlæggende punkter for akupunktur. Nogen der har prøvet det????

pps. spiser 40 mg. serosat om dagen og føler endnu ingen effekt (kun uro) jeg skal snart til en psykiater og vil høre om jeg kan komme i behandling med lamictal, som før er omtalt her på siden.

JA, jeg er ved at være desperat for helbredelse, for jeg aner ikke hvem jeg selv er bag denne djævelske sygdom ( har haft angst/ocd, siden jeg var 4)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bjarne
    Du skriver at du for tre år siden tænkte "Åh helt ærlig-----" og "der gik faktisk et år inden jeg begyndte at lære det" Dvs du kun har arbejdet med den form for terapi i ca 2 år. Mener du det er dokumentation nok til at sige at det er den rigtige form :?: Kender du de langsigtede konsekvenserne af netop denne form for terapi :?: Jeg har desværre en del erfaring som har fortalt mig det modsatte om alternativ terapi, som i første omgang viste sig at være mirakel kure, men på sigt var langt mere skadelig end man skulle tro og jeg vil på det kraftigste råde folk til at sørge for at det de bruger som behandling er vel dokumenteret :!: :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Aug 2005

Standard

Hej Malene

Jeg mener for det første ikke at der er nogen "rigtig form". For mig er der EN ting der mere end noget andet er vigtigt, og det er om noget virker eller ej. Teorierne indenfor psykologien har og vil formentlig altid ændre sig.

Mht dokumentation så nævnte jeg den undersøgelse der blev foretaget med omkring 10.000 patienter gennem 5 år, der led af forskellige former for angst på 5 forskellige hospitaler i Sydamerika, hvor at energi psykologi alene, var omkring dobbelt så effetktivt som kognitiv terapi plus medicinsk behandling. Og man har også lavet opfølgende hjernescanninger af folk der har været i kognitiv behandling og med tft/energi psykologi. Hvor scanningen i alngt de fleste tilfælde viste at den forandring der var opnået gennem tft var bibeholdt et år efter. Hvorimod mange af dem der i første omgang var blevet symtomfrie via kognitiv terapi havde fået "tilbagefald" som også viste sig på scanningen. Det var bla. den undersøgelse der gjorde mig MEGET interesseret i sin tid. Mend et er selvfølgelig noget som de kognitive tilhængere gerne vil forbigå i tavshed (hvis de har hørt om det) og det er forståeligt nok at de ikke vil save den gren de sidder på over. Man kan måske så argumentere for hvor etisk det er....

Ham der startede tft - Roger Callahan, var i sin tid i 70' erne en af de "prominente navne" indenfor kognitiv terapi. Men netop i hans frustration over hvor dårlige og uregelmæssige resultaterne var, begyndte han at lave research på hvad han overhovedet kunne komme i nærheden af "alternative metoder" og endte altså op med Tft efter mange års reasearch og erfaring.
    Og selv herhjemme er der en del psykologer der er begyndt at bruge Tft. I USA er der endnu flere, men de er som regel også altid en del forud for Danmark.

Jeg har også som dig selv erfaring med at "alternativ terapi" kan være "skadelig" og decideret plattenslageri (bare se operation x for nylig på tv2) det er der ikke noget nyt i.
    Men med hvad jeg hører fra folk der har gået til psykolog og kognitiv terapi, så er det både utroligt og skræmmende hvor mange der ikke bare har spildt tid og i tusindevis af kroner. Men som også har fået det værre på sigt end da de startede. Og stadigvæk så hyldes kognitiv terapi hos mange som den eneste løsning på mange ting.

Personligt synes jeg ikke at energi psykologi ikke er nogen "mirakelkur". Der er sikkert nogle behandlere der gerne vil have det til at lyde sådan. Men for mig er at se er det "kun" et ekstremt effektivt værktøj (blandt mange) man kan bruge som behandler (og privatperson). Jeg ville aldrig selv behandle folk hvis Tft var det eneste jeg "kunne". Men det kan være ret effektivt i sig selv, og den store undersøhgelse jeg nævner var kun med ren tft/energi psykologi.

Men jeg skal ikke prøve at overbevise dig om noget som helst. Det er selvfølgelig op til folk selv at vurdere hvad der er bedst for dem selv, og hvad de ser som værende mest dokumenteret, og hvad de deraf vil bruge deres tid og penge på.
    (Personligt går jeg altid efter dem der kan skabe positive resultater, og som tør garantere for resultaterne af deres behandling. Og jeg har endnu aldrig set nogen kognitive terapeuter der tør garantere noget som helst.)
    Og så er jeg egentlig også ligeglad med hvad folk vælger at gøre og tro på. jeg skal ikke sælge statsstøttede behandlingssteder eller noget!
    Men jeg vil meget gerne være med til at give folk nogle insigter til at træffe de rigtige beslutning for dem selv, hvad de så end bliver.
    Ellers er jeg der bare for dem der godt vil hjælpes, og være sikker på ikke at spilde deres penge, hvad end der er på "åndemageri" eller kognitiv terapi.

Held Og lykke med dine valg, du er velkommen til at spørge mere!

Mvh
    Bjarke (ikke Bjarne)

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Hej Bjarne
    Du skriver at du for tre år siden tænkte "Åh helt ærlig-----" og "der gik faktisk et år inden jeg begyndte at lære det" Dvs du kun har arbejdet med den form for terapi i ca 2 år. Mener du det er dokumentation nok til at sige at det er den rigtige form :?: Kender du de langsigtede konsekvenserne af netop denne form for terapi :?: Jeg har desværre en del erfaring som har fortalt mig det modsatte om alternativ terapi, som i første omgang viste sig at være mirakel kure, men på sigt var langt mere skadelig end man skulle tro og jeg vil på det kraftigste råde folk til at sørge for at det de bruger som behandling er vel dokumenteret :!: :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bjarke
    Undskylder meget jeg kom til at skrive Bjarne.
    Tak for dit svar, det var nu ikke for at nedgøre dit valg men blot for at gøre opmærksom på at mange ting jo virker som mirakkelkure første gang man bruger det og man kan derved lede folk af en blindgyde.
    Du nævner godt nok en undersøgelse som viser særdeles gode resultater. Jeg kender også terapi former som kan gøre det samme men på sigt sker der bare noget som viser at det ikke holder.
    Hvis man selv har prøvet den form for terapi man taler om og i særdelshed også har en lang års erfaring med at det er holdbart, så er det måske mere troværdigt. Jeg mener mange af de dokumentationer som foreligger for en bestemt slags terapi, bliver jo netop lavet af den som udbyder terapien eller folk som har en interesse i det på en eller anden måde. Det skal siges at jeg ikke kender den form du taler om. Måske du vil fortælle noget om det :?:
    Glem alt om at overbevise mig det kan du ikke og jeg vil ikke være interesseret i at blive det, dertil har jeg en anden erfring jeg hælder til, men jeg vil da meget gerne høre om det.
    Du har da ret mht kognitiv terapi, det er ikke løsningen påsigt men alligevel et værktøj som kan være brugbart et stykke af vejen.
    Det er også rigtigt at mange betaler alt for dyrt hos bla psykologer og andre og alligevel ingen vejne kommer, måske det kan skyldes at "patienten" ikke stiller tilstrækkelige med krav til behandleren om hvad man forventer og hvor langt man bør været nået på et givent tidspunkt og måske glemmer man at se efter om målet er nået inden man fortsætter. Hvis man går ind til terapi og forudsætter at behandleren har alle svar, så kommer man ligeledes til kort. :wink:
    VH LS

Registreringsdato
    Aug 2005

Standard

[quote="Anonymous"]Hej Bjarke
    Undskylder meget jeg kom til at skrive Bjarne.

Det er helt ok så undskylder jeg et lidt sent svar!

"Tak for dit svar, det var nu ikke for at nedgøre dit valg men blot for at gøre opmærksom på at mange ting jo virker som mirakkelkure første gang man bruger det og man kan derved lede folk af en blindgyde.
    Du nævner godt nok en undersøgelse som viser særdeles gode resultater. Jeg kender også terapi former som kan gøre det samme men på sigt sker der bare noget som viser at det ikke holder."

Tænker du på kognitiv terapi her, eller? Personligt går jeg ikke så højt op i undersøgelser, fordi mange af de ting der gør behandlere effektive og dygtige er ting som man ikke kan undersøge generelt/objektivt.

Et sjovt og hovedrystende eksempel på en undersøgelse lavet af psykologer i USA. var en undersøgelse af om hypnose virkede. Det de gjorde var at skrive en tranceinduktion ned, og indtale den med en monoton stemme på bånd. Så satte de folk ind i et lokale med et bord, en stol og en kassettebåndoptager. Og så konkluderede de ud fra det at hypnose ikke virkede særligt godt. Hvor imod folk der har bare det mindste forstand på hypnose nærmest undrer sig over at der rent faktisk var nogen af testpersonerne der overhovedet gik i trance. Senere gik de over til at sige at hypnose ikke virkede/ikke fandtes, og at det i øvrigt kun behandlede symptomerne… jo, jo;-)!

Du kan faktisk læse lidt om den undersøgelse omkring energi psykologi jeg har skrevet om i det nye nummer af bladet Psykologi. Det er en meget grundig undersøgelse over flere år, og med mange tusinde patienter. Og det utrolige ved netop den undersøgelse er at den for det første er så grundig, og for det andet at den en gang for alle bryder med myten om at kognitiv terapi og medicin er den bedste løsning hvad bla. angst angår.
    Men tværtimod er langt fra ligeså effektivt som brugen af energi psykologi. Og igen, det var kun med brug af tanke felts terapi. Havde de brugt andre varianter og feks. Kombineret det med feks. NLP, kunne de nemt have fået endnu bedre resultater.

Ham den danske TFT terapeut artiklen handler om, mener så at det er godt at kombinere TFT med kognitiv terapi. Men jeg vil tro at han gør det for at møde de folk der er skeptiske på ”halvvejen”. Fordi af alle de behandlere jeg har mødt i USA. der har stor succes, og som ligger meget tæt på en 100% succesrate, har jeg endnu ikke hørt om en eneste der bruger kognitiv terapi. Tværtimod har jeg mødt flere der var uddannet kognitive terapeuter, men som i frustration over de dårlige resultater det giver, søgte efter nye metoder.
    Men USA. er som regel også en del år forud for Danmark med de ting. Men heldigvis er det også godt på vej frem herhjemme. Og jeg håber meget at der også kommer andre der begynder at garantere for deres behandling, sådan så folk kan få hjælp til deres problemer uden at skulle bekymre sig over at smide penge ud af vinduet på noget der ikke virker. Men der går nok minimum en 5 års tid inden det bliver normalt praksis.

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det stadig kan lade sig gøre at psykologer og kognitive terapeuter kan slippe af sted med at tage så mange penge, og gennem så lang tid, med så dårlige resultater som tilfældet ofte er.

Anyway, prøv evt. at læs den artikel i psykologibladet. Der står mere om hvad tankefelts terapi er, og kort omkring den undersøgelse jeg har skrevet om.

Mvh Bjarke

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Bjarke
    Jeg kan se at tft terapi er en blanding af kognitiv terapi, kinesologi og andre ting. Det er alt sammen noget fra den okkulte verden du trækker på og jeg ved derfor at det er skadeligt på sigt. Det vil du opdage hen ad vejen, så det vil jeg undlade at gå mere ind i.
    Men du nævner nlp i din mail, og nlp er også en terapiform med fantastiske værktøjer og gode resultater hvor man næsten oplever mirakler når man gør brug af det, men det er mere skadelig end man skulle tro. Der er folk som ender på psykiske sygehuse, fordi de guides ind i tilstande hvor man ikke kan få dem tilbage til livet, og terapien kræver bare mere terapi, på sigt giver det angst. Nlp er en blanding af mange forskellige ting og har rødder i scientology og buddismen. Terapi som har rødder i den okkulte verden er altid skadelig :!:
    For at se om noget virker eller ikke virker er man nødt til at undersøge "rødderne" og konsekvenserne af disse rødder, kun deraf ved man om det er holdbart eller ikke. På overfladen er der mange terapier som virker men de er skadelige på lang sigt og det kan ikke undersøges på 2-3 år. :!:
    VH LS

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Kontakt person.

Hej.

Jeg vil gerne spørge om der er nogle,
    der har erfaringer, fra en kontakt person.
    Evt. fra socialpsykiatrien ??
    Har de viden og forståelse nok, for en med Ocd. :roll: ???

Hilsen fra Anette.

Registreringsdato
    Nov 2006

Standard Sv: injiva- behandling?

Hej folks!
    Jeg kender een som har fået InJiva behandling og som er kommet af med hendes lidelser...Ja, det koster, men hvis det hjælper så hva faen...Jo, hun er holdt helt op med at ha angst og hun har det bare super...jeg så det lige så syns lige jeg ville gi det videre til jer...Hun var bare helt vildt glad for det...
    Good luck

Registreringsdato
    Oct 2006

Standard Sv: injiva- behandling?

Hej

jeg har lige læst hele denne side med interesse.

Min datter på 14 har OCD og det er blevet tydeligt forvirret de sidste tider.
    Vi skal nu på psyk. ambulatorium for første gang, og jeg XXX for at det virker.

TFT har jeg tænkt over.. kontaktede en behandler, som synes, at det ville være godt at behandle mig først... (stresset, også andre årsager). Det er bare prisen, som jeg er betænksom over...
    Altså skal man betale 3500 kr eller i det mindste forpligte sig, til at betale for 5 seancer (som skulle være nok).
    Nogle lader det gå på en prøve.. altså en seance og man ser, om det virker eller ikke.

Det ER mange penge, specielt hvis det skal betales over så kort tid... men virker det, så får vi vores liv tilbage.. det ville være spændende at høre, om andre har haft succes med det...

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Thumbs down Sv: injiva- behandling?

Injiva behandling er vist mere 'heksekunst' end reel behandling. De snakker om døde menneskers sjæle, der har taget bolig i levende mennesker.
    Det er en behandlingsform, der ikke er evidens for og mere hører hjemme i kategorien religion. Så jeg vil fraråde enhver at bruge penge på det hokuspokus.

Der er nogen injivabehandlere der har forsøgte at lave opslag i dette forum for at promovere, deres behandling og har fået et ban (salgsreklamer for en specifik behandling er ikke tilladt her på hjemmesiden), og jeg har hørt at de har forsøgt at komme ud og holde salgstaler på en OCD temadag, men blev heldigvis afvist.

****** update 31/07-07
    Se desuden kritikken af InJiva behandling på Danmarks Radios hjemmeside
    Sidst redigeret af Mads : 31. July 2007 kl. 12:13 Årsag: tilføejet link til DRs kritik af InJiva

Lignende emner

1. InJiva - erfaringer søges
    By lllouise in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 1. December 2006, 11:12

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •