Jeg ved ikke hvor jeg ellers lige skal skrive dette indlæg, så det bliver bare her, håber at det er ok.
Jeg har haft en dårlig fortid, og været indblandet med mange forskellige mennesker mod min egen vilje. Jeg startede i folkeskolen, hvor jeg gik i en klasse som var meget præget af mobning. Da jeg ankom var eleverne i fuldt gang med at mobbe en anden elev, senere hen opdagede jeg at mange andre elever også blev mobbet, nogle af dem valgte endda at forlade skolen grundet mobning, andre skiftede til nogle bedre skoler, til sidst begyndte drengene i klassen at forlade skolen og jeg var en af de eneste tilbage, og så begyndte de at kaste sig over mig som det næste levende billede. Jeg havde set hvad der havde foregået tidligere og ønskede bare at komme væk derfra, men min mor blev vred og tvang mig i skole, jeg fortalte hende at jeg gerne vil læse, lære, regne og skrive, men jeg ønsker ikke at deltage i mobning, og det gælder både som offer og som mobber, da jeg mener at det er en primitiv måde at lade sine egne frustrationer/vrede gå ud over andre mennesker, men det ville hun absolut ikke høre på, så hun tvang mig afsted og truede mig med det ene og det andet, så jeg tog afsted til skolen, jeg undre mig stadigvæk over hvad der foregik, nogle af eleverne var altså ikke helt raske, nogle af dem var meget sjofle i deres sprog, lærene var ligeglade, enkelte af eleverne var fysisk voldelige, jeg har stadigvæk svært vd at se formålet med den skoleklasse den dag i dag, og selvom jeg forklarede min mor at dette var et direkte ulideligt miljø at være i blandt, så nægtede hun hårdnakket og insisterede på at jeg skulle afsted, også selvom indlæringen af faglig viden var minimal og mobning, konflikter, skænderier, osv. var maksimal. Til sidst blev det for meget og jeg forklarede hende at nok er nok, jeg vil gerne lære i skolen men jeg nægter at deltage i mobning. Dette kunne hun slet ikke forstå og så flegnede hun helt ud. Det er baggrunden.
Det der så sker er at hun kontakter et opholdssted, jeg siger ikke hvilket da jeg gerne vil være anonym, som i forbindelse med min sagsbehandler invitere mig på besøg. På selve besøget virker de meget flinke, men jeg ønsker ikke at bo der. Min mor siger at det skal jeg, og til sidst kommer de og henter mig, og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre på dette punkt, så jeg tager lidt ufrivilligt imod tilbudet. Da jeg så kommer der over og bor der, får tonen en anden lyd. Allerede en uge efter kaster en af pædagogerne en spand kold vand ud på mig, hans argument er at jeg stod forsent op. Jeg forklarer at jeg er ny, og jeg ikke har sovet særligt godt på grund af hjemve m.m., dette er han fuldstændigt ligeglad med. Senere udvikler det sig til en episode hvor en af pædagogerne overfalder mig og tager kvælertag. Jeg sad inde i en stue og skulle lave noget skole relateret arbejde, og jeg kunne ikke koncentrere mig. De fik pædagogen til at gå amok og udsætte mig for fysisk overgreb. Selvsamme pædagog overfaldt mig ude på en mark, hvor jeg blev ansat til at udføre arbejde på ejeres private ejendom. Der var noget ukrudt m.m. som skulle fjernes med en le, efter en halvtimes arbejde skulle jeg på toilettet, dette forklarede jeg og begyndte at gå tilbage mod bygningen, det fik jeg ikke lov til, idet pædagogen kom farende bag mig og overfaldte mig fysisk. Derudover har jeg stået model til sjofle udtalelser fra en anden pædagog som sagde noget i stil med "jeg siger til dig at du skal holde kæft og sutte min...". Det forklarede jeg til det øvrige personale, de benægtede det og sagde "selvfølgelig kunne vi da aldrig finde på at sige den slags" men heldigvis var der en anden elev som havde været tilstede under udtalelsen som bekræftede at det var korrekt og at pædagogen rent faktisk havde sagt noget så perverst og sjofelt. Det skal lige siges, at jeg var 12, 13 og 14 år dengang disse episoder fandt sted. Jeg forklarede dette til min sagsbehandler i kommunen, hans standard svar "det kan vi jo altid diskutere, men vi har desværre ikke mere tid". Jeg havde den holdning, at det ikke er iorden at udsætte mindreårrige for fysisk overgreb, det fremlagde jeg under forældre møderne, men blev mødt af hård argumentation om at det passede ikke, jeg overdrivede m.m. Yderligere uacceptable episoder fortsatte og for hver gang blev pædagogen som der ejede opholdsstedet tilsyneladende mere "lykkelig", for da han fandt ud af at hverken sagsbehandler,forældre eller andre tog det alvorligt, fik han blod på tanden og fortsatte sin (i mine øjne) etisk ukorrekte behandling, og da han fandt ud af at han ikke ville blive knaldet, blev han tilsyneladende mere glad for hver dag der gik. Det hele endte med at jeg så i øjnene, at skulle jeg være på stedet, så måtte jeg få det bedste ud af det. Så jeg forsøgte at få mig nogle venner som jeg havde det sjovt sammen med. Det har pædagogerne så tilsyneladende udnyttet ved at tage billeder af mig imens jeg er smilende og glad sammen med mine daværende venner, og hvergang jeg har forklaret dem at de ting som har fundet sted ikke har været acceptable, har de blot taget disse billeder frem af mig hvor jeg smiler og er glad og sagt at det passer ikke, jeg var altid glad og der foregik ingen problemer overhovedet. Men det er kun den halve sandhed. Disse episoder husker jeg som var det igår. Jeg må bare indse, at jeg ikke er voldelig af natur, det er slet ikke mig. Jeg har nok også taget en form for langvarig psykisk/mental skade, da den slags minder påvirker mig markant, og gør at jeg mister alt min positive energi og ikke har overskud til at passe et arbejde på fuldtid. Jeg vil gerne lige understrege, at disse episoder er sande, og de blev rapportert til både kommune og min mor uden nogen effekt eller respons.
Så mit spørgsmål ville nok være noget i stil med, er det iorden at behandle andre mennesker på denne måde? Det skal lige siges, at pædagogerne tjente styrtende med penge, da kommunen har betalt for mit ophold i dyre domme, det betyder med andre ord er de mennesker som ejer opholdsstedet har taget af de danske skatteyderes penge for at overfalde/udsætte en mindreårrig for fysisk overgreb. Jeg mener at det er fuldstændigt sindsygt. Men, hvad mener folk, er det bare helt iorden at behandle andre sådan? Jeg vælger i så fald at svømme imodstrømmen og sige at nej, det er bestemt ikke iorden, og de folk som udøvder fysisk vold mindre årrige er godt og grundigt syge oven i hovedet, og hvis man samtidig bliver betalt penge for den slags, så er der et eller andet ravruskende galt med samfundet. Hvad er folks tanker omkring dette?

Besvar med citat