Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Erfaringer med §100, bevilling til medicin og psykolog?

Registreringsdato
    May 2007

Standard Erfaringer med §100, bevilling til medicin og psykolog?

Har nogen af jer erfaringer med de nævnte ting? Min datter er nu blevet 18 og hører under voksenafdelingen. Vi har før fået både medicinbevilling, merudgifter og nogle samtaler betalt fra Børne familieafdelingen. Nu skal vi så søge igen i en anden afdeling og det lader ikke til at være nemt. Så har nogle af jer viden eller erfaringer hører jeg gerne om det. Vh Susanne

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Erfaringer med §100, bevilling til medicin og psykolog?

Hej Susanne.

Det er min private erfaring, at det ikke er nemt at søge økonomisk støtte via § 100 til disse ting, men I skal absolut prøve. Det vil formodentlig vægte positivt, at I er i systemet. Alle udgifter skal kunne dokumenteres ned til mindste øre. Og husk alt der vedrører OCD.
    Jeg er ved at uddanne mig til socialrådgiver og har haft en længere praktikperiode i en handicapforvaltning, og her er det min erfaring, at der ofte gives afslag på § 100 til OCD-ramte, fordi sagsbehandlerne ikke ved tilstrækkeligt om OCD, og ikke ser sygdommen som en varig funktionsnedsættelse
    Men kæmp for det, og lav en anke, hvis I får afslag, som i finder urimeligt.
    Hvad laver dit datter til daglig? Revalidering eller handicaptillæg til SU kunne være muligheder for økonomisk hjælp og vil naturligvis også vægte positivt i en søgning om § 100.
    Hvad består din datters OCD af? Er ved at udforme en ansøgning i hovedet

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Erfaringer med §100, bevilling til medicin og psykolog?

Jeg fik i en periode dækket merudgifter efter Servicelovens §100. Da jeg fik medicin, blev udgifter dertil dækket af samme paragraf.
    Man skal bevise i en periode over tre måneder, at man rent faktisk har udgifterne. Derefter vurderer de, om man er berettiget. Hvis man får bevillingen, skal man gemme kvitteringer for mindst et år ad gangen.

Merudgifter er det eneste, jeg har fået bevilliget af Kolding kommune. De har aldrig betalt mine behandlinger. Det er en kommune, som ikke deler ud til højre og venstre. Jeg er godt nok blevet frataget bevillingen nu. Men da jeg har været omfattet af paragraffen og er blevet bevilliget det af en så usamarbejdsvillig kommune, vil jeg anbefale Jer at gøre et forsøg.

Hvis I får et afslag, kan I søge hjælp hos DUKH www.dukh.dk De kan hjælpe med at skrive en anke.
    Pøj pøj med det.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Medicin til dreng 11 år, nogle erfaringer??
    By 123Kathy in forum Behandling af OCD
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 23. July 2010, 21:32
  2. Psykolog i Århus???
    By MLJ in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 5. December 2009, 21:21
  3. Psykolog, behandlingsmetode og råd søges
    By Brugernavn in forum Behandling af OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 20. September 2009, 16:26
  4. Artikler om BDD fra Psykolog Nyt