Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Mistanke om at jeg har OCD..

Registreringsdato
    Aug 2011

Standard Mistanke om at jeg har OCD..

Hej, jeg er ny her inde. Jeg er 21 år. Jeg læste om OCD på google og Wikipedia fordi jeg har hørt meget om OCD på det seneste, og nu er jeg bange for at det er gået op for mig at jeg måske har OCD.

Lige siden jeg var omkring 4 år havde jeg tanker om at jeg under ingen omstændigheder måtte træde på "stregerne" på fortovet mellem hver flise, jeg måtte KUN træde på de hvide felter i fodgængerfeltet, jeg måtte IKKE træde ved siden af.

Her de sidste par år er jeg begyndt at tælle ALT! Jeg tæller altid efter 2-3 gange for at være sikker på at jeg talte rigtigt, og at der virkelig var det tal jeg talte til. Jeg taller alt fra vinduer til døre, og tæller hvor mange "led" der er i en brille, eller et øjebryn: 1,2,3 .. Jeg tæller billeder der er i rammer fra hjørnet ind til billedet, hvis der f.eks er et hvid felt uden om: 1,2,3,4,5,6,7 .. Jeg tæller altid efter 3 gange.
    Jeg har her på det seneste også lagt mærke til at jeg kan "komme til" at vaske hænder alt for tit. Har jeg lige været på wc vasker jeg hænder, og så hvis jeg går ind i køkkenet vasker jeg hænder igen. Den anden dag vaskede jeg hænder 20 gange på en halv time, hver gang jeg havde rørt ved noget skulle jeg vaske hænder.

Når jeg ser tv eller hører radio skal lyden stå på et lige tal ellers bliver jeg urolig og "skør" .. Mine ben er også begyndt at "dirre" her på det seneste.
    Jeg har det også med at lave "lyde" som mine forældre får spat af at høre på. En overgang klappede jeg hele tiden. Jeg fløjter, laver kysselyde.. Føler mig meget skør fordi folk glor på mig når jeg gør det, jeg gør det ubevidst. Jeg er MEGET usocial, og har været det så længe jeg husker, jeg føler folk glor på mig når der er mange mennesker omkring mig..

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Mistanke om at jeg har OCD..

Hej Michelle.

Jeg vil råde dig til at søge læge hurtigst muligt, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er i hvert fald typiske tvangshandlinger, du har gang i. Men om du har OCD, er jeg ikke i stand til at vurdere.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •