Sv: Hvordan støtter jeg bedst min voksne søn og har han ret til psykologbehandling ?
Hvor er det ærgerligt, at ingen har svaret på dit indlæg, men måske bedre sent end aldrig..
Jeg har selv OCD, men fortalte min mor det som den første, da jeg selv fandt ud af det.
Jeg har sagt til hende, at hun ikke skal behandle mig anderledes, og det irriterer mig, når hun gør det, men jeg ved jo, at det er fordi hun elsker mig. Men jeg har lært at sige fra, når hun krydser min grænse, og det accepterer hun. Til gengæld har hun været en utrolig støtte, både mentalt og fysisk. Hun hjalp mig med at søge revalidering og senere handicaptillæg til min SU, men alt sammen fordi jeg har bedt hende om hjælp. I de perioder hvor jeg har haft det rigtigt slemt, har hun også hjulpet med dagligdags ting, som fx indkøb.
Jeg søgte (med min mors hjælp) støtte til psykolog ved kommunen, men fik det ikke. Jeg endte med at betale selv, og det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud, for nu er jeg ved at komme på ret kurs, og min OCD fylder ikke ret meget mere. Jeg får også medicin, som jeg er ved at trappe ud af nu. Jeg tror på, at det er en kombination af terapi og medicin, der har hjulpet mig, men det er jo individuelt, både hvad der virker, og hvordan man har det med at tage medicin, og man bliver desværre nødt til at prøve sig frem.
Jeg kan kun råde dig til at sige til din søn, at du er der for ham, når han behøver dig, og ellers skal du behandle ham som en normal dreng, der ikke fejler noget :)
Tanker fra Sofie
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen