Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Hjemmeside TODO etc...forslag modtages (opd 11/8-05)

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Hjemmeside TODO etc...forslag modtages (opd 11/8-05)

Status opdateret den 11. august 2005

:arrow: Images
    Grafisk materiale: logo og banner. Status: Afsluttet. Du kan hente det fra vores galleri, hvis du benytter det til at linke til www.ocd-foreningen.dk 8)
    Galleri skal flyttes: Status: Afventer final version af Gallery2

:arrow: Content
    Opsætning af formmail. Status: Afsluttet. 8)
    Opsætning af forum. Status: Afsluttet. 8)

Opsætning af mailiste. Status: Afsluttet 8)

Opsætning af wordpress som forside. Status: Afsluttet 8)

:arrow: Andet
    Oversættelse af grafisk materiale. Status: Igang.
    Oversættelse af artikler så de kan postes på hjemmesiden under artikler. Status: Standby. :roll:
    Clear copyright på artikler så de kan postes på hjemmesiden under artikler. Status: Standby. :roll:

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mads
    Du vil gerne have forslag til hvad der kan laves? Jeg har nogle forslag.
    Jeg kunne godt tænke mig en side med behandlere / behandlingssteder.
    En medlemsliste/ telefonliste side feks. kun for medlemmer?
    En side som henviser til foredragsholdere og som fortæller noget om hvem vedkommende er og hvem vedkommende evt. henvender sig til.
    Ved ikke om det kan bruges, men det er mit bud.
    VH LLS

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Hej Mads
    Du vil gerne have forslag til hvad der kan laves? Jeg har nogle forslag.
    Jeg kunne godt tænke mig en side med behandlere / behandlingssteder.
    En medlemsliste/ telefonliste side feks. kun for medlemmer?
    En side som henviser til foredragsholdere og som fortæller noget om hvem vedkommende er og hvem vedkommende evt. henvender sig til.
    Ved ikke om det kan bruges, men det er mit bud.
    VH LLS
    Hej LLS
    Tak for forslagene.
    De behandlere vi kender som selv har oprettet hjemmesider har vi linket til. Jeg ved ikke om det er muligt at oprette en side med alle, fordi det skal aftales med hver enkelt behandler. Endvidere er der vist noget med at behandlere under sygesykringen (gælder for psykologer og psykiatere) ikke må annoncere - hvilket gælder for de fleste psykiatere. Folk er velkommen til at ringe til foreningen og så hjæler vi dem med at finde en behandler til dem.
    Jeg er ved at opbygge et system for medlemmer af foreningen, men jeg forventer at det først er færdigt til sommer eller efteråret. Det er et Mambo system.
    Det er en god ide med at fortælle lidt om foredragsholdere. Jeg sender forslaget videre til bestyrelsen.

Mvh Mads

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Hvem har patent på sandheden

Jeg har svært ved at forstå, at man kritiserer det offentlige behandlersystem for ikke at have givet den korrekte behandling når man samtidig ikke vil modtage gode råd om hvordan man ellers kan blive hjulpet af med sin ocd. Jeg ved ikke om det er fordi ocd-foreningen tager patent på sandheden eller der simpelhen er sket det at man to gange har fjernet mit indlæg ved en fejltagelse. Men jeg syntes ihvertfald at man skylder en forklaring på hvorfor man har gjort det??? Jeg har svært ved at tage en forening alvorlig hvis de nedvurderer mennesker til ikke at kunne tage en beslutning selv. Jeg troede at dette forum var for at hjælpe hinanden. Hvis man ikke tåler at høre sandheden, så må man klart og tydelig oplyse brugerne på denne side om at det gør man altså ikke!
    Sørgelig når jeg har brugt næsten 30 år på forskellige behandlingstyper og intet hjælp fået, at man så ikke kan tage det alvorligt når man endelig har fået hjælp!!
    VH LS

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Re: Hvem har patent på sandheden

Jeg har svært ved at forstå, at man kritiserer det offentlige behandlersystem for ikke at have givet den korrekte behandling når man samtidig ikke vil modtage gode råd om hvordan man ellers kan blive hjulpet af med sin ocd. Jeg ved ikke om det er fordi ocd-foreningen tager patent på sandheden eller der simpelhen er sket det at man to gange har fjernet mit indlæg ved en fejltagelse. Men jeg syntes ihvertfald at man skylder en forklaring på hvorfor man har gjort det??? Jeg har svært ved at tage en forening alvorlig hvis de nedvurderer mennesker til ikke at kunne tage en beslutning selv. Jeg troede at dette forum var for at hjælpe hinanden. Hvis man ikke tåler at høre sandheden, så må man klart og tydelig oplyse brugerne på denne side om at det gør man altså ikke!
    Sørgelig når jeg har brugt næsten 30 år på forskellige behandlingstyper og intet hjælp fået, at man så ikke kan tage det alvorligt når man endelig har fået hjælp!!
    VH LS
    Hej LS
    Det var desværre ikke muligt at give dig en begrundelse for hvorfor jeg valgte at slette dine to indlæg, fordi du ikke logger på når du skriver indlæg. Hvis man er logget på når man skriver indlæg, kan man PM forfatteren af indlægget, dog ikke hvis det er slået fra.

Jeg slettede dine indlæg, fordi du anbefalede en kristen bevægelse, der påstår at kunne helbrede bl.a. psykisk syge i åndelige klinikker.

OCD-foreningen er politisk og religiøst neutral. OCD-foreningens hjemmeside må ikke benyttes til at promovere religiøse eller politiske synspunkter.

At du mener at have fundet sandheden i en religiøs forening er godt, men OCD-foreningens forum skal ikke benyttes til at promovere den.

OCD-foreningen anbefaler at behandling skal foregå inden for rammerne af evidensbaseret behandling. Du kan for eksempel læse mere om det her: Psykiatriens faglige fundering

Med venlig hilsen

Mads Jensen, administrator

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej
    Min intention med at skrive mit indlæg var ikke at promovere, men at give folk en valgmulighed for at få hjælp til at blive fri fra ocd. For mig er det vigtigt at videregive oplysninger om hvad der hjælper, hvilket jeg må tro det er for enhver som har været ocd helvede igennem. Jeg har selv kæmpet i over 30 år inden jeg blev fri og hvis jeg kan gøre en forskel for folk, så de kan undgå det, så er det vigtigere end det som ligger bag. Det er derfor på ingen måde religionen som er vigtig her, men det at folk kan blive fri fra en smerte, som er så forfærdelig at man kun kan ønske det bedste for sine medmennesker.
    Jeg vil derfor spørge om min historie vil blive slette, hvis jeg skriver om hvordan jeg blev fri fra ocd, angst og depression? Jeg vil understrege at det er måden jeg blev fri på som er vigtig, jeg kan nævne en meget specifik oplevelse som gjorde det.
    VH LS

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Bliver mit indlæg slettet?

Hej
    Min intention med at skrive mit indlæg var ikke at promovere, men at give folk en valgmulighed for at få hjælp til at blive fri fra ocd. For mig er det vigtigt at videregive oplysninger om hvad der hjælper, hvilket jeg må tro det er for enhver som har været ocd helvede igennem. Jeg har selv kæmpet i over 30 år inden jeg blev fri og hvis jeg kan gøre en forskel for folk, så de kan undgå det, så er det vigtigere end det som ligger bag. Det er derfor på ingen måde religionen som er vigtig her, men det at folk kan blive fri fra en smerte, som er så forfærdelig at man kun kan ønske det bedste for sine medmennesker.
    Jeg vil derfor spørge om min historie vil blive slette, hvis jeg skriver om hvordan jeg blev fri fra ocd, angst og depression? Jeg vil understrege at det er måden jeg blev fri på som er vigtig, jeg kan nævne en meget specifik oplevelse som gjorde det.
    VH LS
    Hej LS

Det er rart at høre, du er kommet ud af din OCD.

Vi er her på redaktionen blevet enige om, at du gerne må skrive, hvordan du er blevet fri af din OCD, angst og depression. Jeg vil dog ikke garantere, at vi ikke sletter noget i dit indlæg. Det afhænger helt af, hvordan det tager sig ud.

Venlig hilsen
    Lisbeth, redaktør

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej
    Kan man ikke som i angstforeningen, lave et system som gør at man har mulighed for at skrive/svare privat til folk. Det kan der nogle gange være behov for. Feks er det ikke alle som har lyst til at opgive deres telefon nr og lignende i åbent forum. Som I kan se i forrummet er der folk som ønsker kontakt med hinanden på en eller anden måde. Ikke fordi jeg mener at man skal kommunikerer privat som udgangspunkt, jeg går klart ind for et åben forum. Mit ønske skal kun ses som en måde at beskytte brugerne på ved udveksling af privat oplysninger.
    PÅ forhånd tak
    LS

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Hej LS

Det kan man allerede. Det kræver dog at man skal være tilmeldt og logget ind, når man skriver indlæg før andre kan skrive til en. Det er den knap der hedder [PM ME!] PM for Private Message - det som i andre fora kaldes PB for Privat Besked.

Vi har ikke fået oversat alt til dansk endnu.

Mvh mads

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Mads
    Okay, jeg har meget at lære endnu. Tak for dit svar.
    VH LS

Lignende emner

1. Svar: 2
    Nyeste indlæg: 10. October 2008, 10:50
  2. Hjemmeside om OCD
    By Ida '96 in forum Blandede bolsjer
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 10. August 2008, 23:38

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger