Hey alle sammenJeg er ny herinde og dette er mit første indlæg.
Jeg er en kvinde på 32 år, alenemor til en datter på 10 år.
Jeg har fået "lykkepiller" siden jeg var 24 år da jeg gik ned med en depression og året efter gik fra min datters far.
Jeg bor nu alene med min datter og har de sidste 2 år brudt ud af min depression og fået det meget bedre og trappet næsten helt ud af min medicin (cipralex)
Jeg har dog længe nu gået og følt mig anderledes og tænkt jeg bare var sådan, indtil min veninde for nyligt fik en kæreste som jeg snakkede lidt med ang. han har tourette og han forklarede. Så kom vi ind på ocd og jeg fortalte ham lidt om min tællemani og han sagde, du har da ocd! Ja ja sagde jeg og de andr drillede mig med det løbende. (kom med et kinderæg fordi det er 3 ting på en gang, mit nummer er 3)
Jeg var så på bakken i Fredags med min datters klasse hvor jeg snakkede med en af forældrene som fortalte hun har ocd. Så spurgte jeg lidt ind til det og fortalte hvordan jeg har det og hun sagde at jeg nok skulle få mig en lægetid og jeg kunne høre vi havde mange ens "ting".
Jeg gik hjem og læste på nettet (herinde) og begyndte at græde :( Det jeg læste, der kunne jeg bare se mig selv i det! For første gang i laaaang tid følte jeg mig ikke "unormal" og "skør" for jeg kunne faktisk se andre med samme problemer som mig.
Nu har jeg så ikke tænkt på andet lige siden og skriver nu derfor her om mine "belastninger" for at få lidt råd til hvad man gør herfra.
Med korte stikord:
- Jeg tæller når jeg går almindeligt, 1-2-3, 1-2-3 osv.....
- Tæller trappetrin (går de ikke op i et lige tal, springer jeg trin over eller bruger ekstra trin på repoen for det går op)
- Radion, anlægget, tv osv. skal stå på et lige tal, gør de ikke, blir jeg urolig og hemrer ikke før de kommer på et lige tal.
- Skal tisse af 3 gange inden jeg kan sove
- I badet skal jeg følge samme ritual som jeg plejer.
- Det er gået op for mig at Jeg er sindsygt bange for fysisk aktivitet (startede kostomlægning september 2010 med personlig træner som ville ha mig på løbebånd, men hver gang min puls når helt i top og mit hjerte hamrer, stopper jeg og falder sammen, blir bange for at løbe videre)
- Kan glæde mig til at se veninderne eller til koncert osv. men dagen derpå kan jeg føle ubehag over at skulle afsted og kan aflyse i sidste øjeblik og vil hellere sidde hjemme for mig selv.
- ser ikke familie, venner så meget som jeg gerne vil, nemmere at blive hjemme (ved ikke hvorfor)
- har SÅ mange tanker i mit hoved HELE tiden, selv når jeg sover. Tænker om folk bryder sig om mig, hvorfor de overhoved kan li mig, bange for at miste dem, forestillerm ig de bagtaler mig, (vi er en pigegruppe på 4 tøser, hvor jeg forestiller mig de vil udskifte mig)
- Jeg vil ikke se positivemeninger om mig, feks en kæreste som siger han elsker mig, jeg er lækker osv... jeg hører det, men forstår det ikke
- jeg piller på mig selv, mine arme, hænder, skuldre, nakke, hals, bryst og ansigt. Jeg piller eller klipper med en neglesaks så jeg får store sår og rifter som ser herrens ud. ved ikke hvorfor jeg gør det, men har lagt mærke til det er tit når jeg tænker
- jeg skal ha orden - ting skal stå lige, en opskrift, indkøbsseddel, brev osv skal stå i orden, ellers skriver jeg det om, jeg kan ikke ha flere forskellige typer kugepen/blyant, farrver på mit papir, kalender eller tavle
- på arbejdet (er i vuggestue) har vi en gård de sover i, hvor hver stue har vores eget afsnit med barnevogne, nogen gange er de andre stuer begyndt at sætte nogle af deres barnevogne ved mit afsnit, det kan jeg slet ikke ha, blir frustreret og kan ikke stoppe med at tænke på det, irriterer mig.
- jeg skal ha orden på min stue på jobbet, i bleer, vaskeklude osv ellers kan jeg ikke finde ro.
- jeg har svært ved at falde i søvn, mine tanker flyver rundt, kan ikke finde ro og tænker alt muligt ligegyldigt og har jeg husket og husket osv... står jeg op om natten for at tisse osv. skal jeg starte forfra med at falde i søvn over lang tid
- min krop ryster tit, eller dirrer, er ængstelig som om jeg skal nå noget og ikke kan finde ro.
- når jeg endelig sover, kan jeg sove HELE tiden. skal jeg bare ha en lur, kan jeg minimum sove 3 timer, kan aldrig kun tage en lur på 1 time, er så træt
- mit hjem skal være ryddet op, støvsuget og i orden, kan ikke finde ro før.
(har haft rengøringstrip dengang jeg fik depression men har KÆMPET for at slappe af og lade rengøringen vente til der er tid så jeg ikke fik stress over det) så den er der ikke mere.
- jeg kan købe mig en bluse eller noget til min datter, men går så resten af måneden og har mega dårlig samvittighed over jeg har købt den/det. indtil en ny måned starter/ny lønning og så starter det forfra.
- jeg er sindsygt bange for banker, kommunen, skat osv.. Alt der har med penge at gøre. (er forgældet og står i rki) mange gange venter jeg til sidste øjeblik med at få styr på tingene for kan ikke tage mig sammen til at kontakte dem, så det mange gange er for sent og jeg måske skal betale mere end hvis jeg havde kontaktet dem i tide.
- jeg føler mig anderledes, skør engang imellem, udenfor, som om verden ville være bedre uden mig, at jeg ikke er til nogen nytte, men jeg vil IKKE dø.
- jeg har nogen gange svært ved at koncentrere mig, der ligger altid noget i baghoved og ruger og venter. skal nogle gange læse den samme tekst igen og igen. Har nogen gange svært ved at koncentrere mig om min datter, når hun feks fortæller noget osv.
- jeg vil rigtig gerne ha en kæreste (har næsten været alene siden 2006) men jeg søger altid de samme dumme mænd som kun vil one nights, dog havde jeg en jeg var glad for men det blev for meget da han kom for tæt på.
- jeg er nognelunde tilfreds med mit udseende men min mave vil jeg aldrig kunne li! (der er for meget af den og den hænger) den har altid generet mig og føler folk ikke kan li mig fordi jeg har en grim mave. der er heller ingen som må røre den.
- jeg har tanker i mit hoved hele tiden, slapper ikke af, de kører rundt konstant, selv mens jeg sidder her og skriver, har jeg tanker der ligger i baghoved. Jeg har været udsat for sex overgreb 2 gange i mit liv før men nogen gange har jeg drømme om voldtægt hvor det er mig der er udsat men jeg nyder det! ??? Addd add, det vil jeg IKKE! jeg vil ikke ha de tanker!
Jeg er træt af alle de tanker som flyver rundt i mit hoved, jeg gad godt man kunne finde en pause knap så jeg kunne få lidt ro.
Puha, det blev et stort indlæg, håber det er okay :0)
Håber nogen kan fortælle mig lidt om hvad I tror og give mig nogle råd.
Knus Anja

Jeg er ny herinde og dette er mit første indlæg.
Besvar med citat