Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Medicinsk behandling af OCD.

Registreringsdato
    May 2011

Standard Medicinsk behandling af OCD.

Hej er ny her.

Vil gerne høre om jeres erfaringer med medicinsk behandling.

Jeg får medicin med depression (Seroxat og Zeldox) men det hjælper tilsyneladende ikke mod OCD.

Registreringsdato
    Jan 2011

Standard Sv: Medicinsk behandling af OCD.

Hej, hvor gammel er du?
    Vores søn er 12 år og har fået Zoloft, 50 mg, et par måneder. I starten syntes vi det hjalp, men det kan ligeså vel være at han det var fordi han blev sygemeldt og er hjemme og slappe af. På det sidste er han blevet mere irritabel, og vi er jo forbi tiden med bivirkninger fra opstartsfasen. Vi bliver rådet til at fortsætte med pillerne, men er i syv sind, og overvejer at trappe ud af det igen, da vi jo også har fulgt med i medierne, og især er bekymret for hvad skader det kan gøre på især børn, på lang sigt.
    Kunne også godt tænke mig at høre andres mening mht terapi, hvad virker bedst: Kognitiv terapi, hvor man konfronteres med tankerne, eller mindfullness, hvor man lærer at give dem plads/acceptere, indtil de fylder mindre?
    Jeg hører rigtig gerne andres mening.
    dddaaa

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Medicinsk behandling af OCD.

Hej dddaaa.

Forskning har vist at kognitiv adfærdsterapi er den behandling, som virker bedst.
    Men jeg tror, at Mindfullness er et godt supplement.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •