Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Amning og medicin

Registreringsdato
    Apr 2011

Standard Amning og medicin

Hey jeg skriver da jeg er blevet mor for 4 mdr. siden og ammer fuldt ud- jeg har OCD og har været i behandling med citalopram indtil jeg fandt ud af jeg var gravid. Derefter trappede jeg ud, men min OCD er nu, efter jeg er blevet mor, blevet så slem at jeg er startet på Sertralin (Jeg er på 50 mg nu).
    Jeg har fået af vide af min psykiater at jeg sagtens kan amme da det ikke er særlig meget der kommer i mælken. Det jeg har det dårligt med er, at når man har OCD skal man jo nok regne med at skulle op i ret høje doser for at få en virkning (100-200 mg) og derfor kommer der jo så også det mere ud i mælken...
    Jeg ved godt at jeg skal stige mere end de 50 mg jeg er på nu, men har det virkelig dårligt med at vide at mit barn kommer til at få det mere medicin i mælken... Nogle med erfaringer omkring dette???
    Jeg har prøvet at give en flaske med modermælkserstatning inden jeg tager pillerne så der går længere inden jeg ammer næste gang, men det vil hun ikke tage...
    Jeg har fået af vide at jeg stadig skal amme da det er det bedste og det er også det jeg vil, men er bare så bekymret for langtidsvirkningerne omkring amning og medicin i de doser... Håber der er nogle der kan svare mig- Havde bare brug for at dele mine bekymringer omkring dette.....

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Amning og medicin

Hej med dig.

Jeg ved godt, at mit svar ikke kommer til at hjælpe på din dårlige samvittighed over at amme. Men da jeg har den viden, som jeg har, kan jeg på den anden side heller ikke få mig selv til at tie.
    Jeg synes, du skal læse denne artikel, og så selv vurdere, hvad du vil.
    http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyh.../27/062925.htm
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •