Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Erfaringer med at have andre med til terapi samtaler?

Registreringsdato
    Mar 2011

Standard Erfaringer med at have andre med til terapi samtaler?

Hej
    Jeg skal snart starte på behandling for ocd. Men bor i et bofællesskab for asperger. Og pædagogerne der vil gerne med til mine terapi samtaler.
    Det kan jeg ikke se nogen grund til. Hvad er jeres erfaringer med at have folk med til jeres cognitive terapi samtaler?

De siger det er for at de bedre kan hjælpe mig med mine hjemmeopgaver. Men jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke selv skulle være istand til at bringe den nødvendige viden med hjem!

Jeg mener det er jo dybt personlige ting man snakker om. Ved godt det kun er for at hjælpe mig, men det føles bare som om at de ikke har tillid til mig, føler at de ser på mig som et barn.
    Har i forvejen svært ved at åbne mig op for andreog ville højst sandsynligt bruge alt mit overskud hvis jeg skulle til at åbne mig op for flere personer.

Mvh
    Mancini

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Erfaringer med at have andre med til terapi samtaler?

Hej Mancini.
    Jeg synes, du skal holde fast i, at du selv vil af sted til samtalerne. Hvis din behandler ikke ser nogen grund til, at de er med, så må de lytte til det. Det er vigtigt, at du lytter til dig selv. Jeg forstår dig fuldt ud. :)
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Sv: Erfaringer med at have andre med til terapi samtaler?

Jeg kan godt forstå dig!
    Du kunne jo aftale med pædagogerne, at du går alene til behandlingen, men fortæller dem om dine hjemmeopgaver efter hver behandling. Så kan de hjælpe dig med opgaverne uden at være med til selve behandlingen. For din egen skyld er det vigtigt, at du er ærlig overfor pædagogerne omkring dine hjemmeopgaver, så de kan støtte dig med de rigtige opgaver. Det kan jo være MEGET betydningsfuldt, at du har dem til at støtte dig til imellem hver behandling. Det er altid rart at have nogen at støtte sig til.
    Mange tanker fra mig til dig og god vind med behandlingen

Lignende emner

1. Kranio Sakral Terapi
    By Traveller in forum Behandling af OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 28. October 2009, 14:36
  2. Online kognetiv terapi
    By bagatellen in forum Behandling af OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 21. June 2007, 13:10
  3. Erfaringer med Anafranil...?
    By Moonlight in forum Behandling af OCD