Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: andre der får lamictal og et ? til Henning

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard andre der får lamictal og et ? til Henning

Hej, kender i denne epilepsi-medicin? Og hvis ja: virker den?

Og til Henning: led du kun af ocd, eller var du også deprimeret?

Glæder mig til svar

knus malene

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard

Hej Malene

Limictal anvendes i behandling af depression og som booster til SSRI.
    Der står lidt mere om det her:
    http://ocd-foreningen.dk/forum/viewt...light=lamictal

Registreringsdato
    May 2005
    Lokation
    Kbh

Standard

Jeg undskylder for den lange svartid,

jeg lider af tvangstanker som giver sig udslag i en foelelse af fysiske smerter, f.eks. ondt i haenderne, ryggen, foelelsesloese omraader paa huden og den slags. Disse smerter er dog kun inden i mit hovede, men hvis jeg f.eks. har en reel smerte et sted, kan tvangssymptomerne faa mig til at fornemme denne helt overdrevent.

Efterhaanden som jeg fandt ud af at smerterne kom tilfaeldigt, optraadte alle mulige steder, forstod jeg bla. pga. en kompetent laege at det var i hovedet den var gal. Fra da af kunne jeg nemmere abstrahere fra frygten for at fejle noget fysisk, og maaske blive invalid fordi jeg blev noedt ignorerede fornemmelserne, og derfor blev jeg mere deprimeret, ihvertfald blev jeg bevidst herom.

Nu er jeg heldigvis rask, og maa sige: hvis det kunne lade sig goere for mig, er jeg saamaend heller ikke i tvivl om at I andre kan blive raske. Jeg var *meget* syg.

For tiden forsoeger jeg at ophoere fuldstaendigt med Paroxetin/Seroxat, jeg gik fra 1/2 pille (10mg) til 0 for et par uger siden og har vaeret svimmel og uoplagt i en 10-dages tid siden. Jeg forventer dog snart at vaere tip=top igen hvis jeg da ellers er klar til at undvaere praeparatets antidepressive/antitvangstanke-virkninger.

Naar nu jeg har `levet` udelukkende af Lamictal et par maaneder eller saa, og ioevrigt ikke foeler jeg har behov for Paroxetin laengere, vil jeg tale med min psykiater om det vil vaere muligt at reducere Lamictaldosen.

Tvangshandlinger har jeg heldigvis aldrig haft, men altsaa: selvom mine tvangstanker har haft et psykotisk element (jeg troede smerterne var virkelige), er det ifoelge psykiateren stadigvaek ocd (hvad med at bruge en dansk ord), og det er derfor jeg dukker op her paa siderne engang imellem.

Lignende emner

1. Andre som jeg!??
    By Sommer2005 in forum Netværksforum for børn og unge med OCD
    Svar: 29
    Nyeste indlæg: 16. February 2012, 08:18
  2. OCD/BDD - andre i samme situation?
    By Chris. in forum Netværksforum for voksne med OCD
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 24. February 2010, 15:22
  3. andre der har lign. symptomer?
    By muligvisodc in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 25. March 2009, 10:22
  4. Andre som mig?
    By mig26 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 22. November 2007, 11:03
  5. er der andre der har det ligesom mig?
    By Dorte in forum At leve med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 2. June 2006, 19:17

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •