Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: OCD efter graviditet/fødsel

Registreringsdato
    Jan 2011

Standard OCD efter graviditet/fødsel

Er der nogen herinde der har oplevet at deres OCD er blevet markant forværret efter en graviditet/fødsel? Jeg har haft OCD i rigtig mange år men er aldrig blevet behandlet for det, da jeg føler jeg har kunnet kontrollere det nogenlunde. Men nu efter en fødsel har OCD'en taget overhånd og det er blevet en stor belastning i hverdagen. Jeg håber, at det bliver bedre af selv, men frygter at det bare bliver værre og værre og i sidste ende vil påvirke mit barn negativt. Jeg hører meget gerne andres erfaringer på området.

Registreringsdato
    Dec 2007
    Lokation
    århus

Smile Sv: OCD efter graviditet/fødsel

Hej

har ikke prøvet at være gravid men kan mærke at jeg når jeg er stresset så bliver ocd'en også værre. og jeg tænker at en graviditet er så uvant for både din krop og din psyke at du garanteret er stresset måske uden at vide det.

hilsen ranner
    Venlig hilsen Ranner

Registreringsdato
    Jul 2009

Standard Sv: OCD efter graviditet/fødsel

Jeg fik OCD efter jeg havde født, havde ikke før stiftet bekendskab med dette "fænomen". Desværre med de grimmeste tanker om at gøre barnet fortræd - troede virkelig jeg var ved at blive rablende sindssyg.

Dog stødte jeg på denne hjemmeside og fik lidt forståelse omkring OCD og ikke mindst nogle gode snakke og kommentare med på vejen. - jeg arbejder stadig med tingene (bla terapi), men det er blevet nemmere, nu jeg ved at det bare er tanker :)

Jeg tror i stor grad at en graviditet, fødsel og alt det der følger med er et kæmpe pres for kroppen, ikke mindst fysisk men også i høj grad psykisk.

Hvad handler din OCD om?

Knus Ragnhilde

Registreringsdato
    Nov 2007

Jeg fik forværret min ocd under graviditet, så ja jeg kender til det. Jeg synes, det blev lidt bedre, da kroppen kom af med de fleste graviditetshormoner, så jeg håber, det bliver bedre med tiden.

Registreringsdato
    Jun 2008

Det er nok lidt sent jeg svarer på dette indlæg, så jeg håber du nu har det meget bedre!!
    Jeg havde det også ad helvedes til lige efter jeg havde født. Jeg var hele tiden bange for at gøre noget forkert...
    Jeg har det nu bedre efter et års tid, men jeg må også indrømme, at jeg ofte tager mig selv i at begrænse mit barns liv og muligheder pga. min angst og rædselstanker og det må jeg så kæmpe for at undgå...

Registreringsdato
    Nov 2007

Hej igen! Ja, jeg har det meget bedre, men men jeg kæmper.... Det hjalp virkelig meget, da jeg holdt op med at amme. så skal jeg have flere børn, skal jeg i al fald ikke følge anvisningen om at amme så længe.

Jeg var og er stadig også, som du skriver du var, ekstremt bange for at gøre noget forkert. Å, det er bare så træls. Jeg prøver hver dag eller hver anden dag at gøre noget, som jeg gerne vil kunne med mit barn, men som jeg egentlig er lidt bange for. Jeg har også øvet mig i at give slip og lade barnets far gøre alle de ting med vores barn, som jeg egentlig gerne ville selv, men som jeg ikke kan overskue endnu. På den måde bliver barnet ikke begrænset af min angst. Det fungere rigtig godt. Måske kan du gøre det samme?

Registreringsdato
    Feb 2010

Puha. Jeg lider af ocd. Jeg nåede lige inden at jeg blev gravid at komme helt ud af medicin og derefter har jeg haft det rigtig rigtig godt. Nu er det ligesom at tingene har ændre sig, jeg er 22 uger henne og de sidste 14 dage er det ligesom at mit ocd er kommet tilbage.

Alt skal være perfekt til prinsessen kommer, alt skal være fuldstændig rent og ingen bakterier skal være tilbage. Jeg vil ikke have ocd kommer ind i mit liv igen, jeg var såååå glad før. Hvorfor vil den ødelægge livet for vores dejlige familie.

Er det hormonerne der påvirker ocd´en eller kan det være mit arbejde som er stressende?

Lignende emner

1. Bivirkninger efter udtrapning af antidepressiv medicin
    By Lisbeth in forum Behandling af OCD
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 28. January 2009, 16:29
  2. Angst og graviditet
    By Frk1980 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 22. June 2008, 20:12
  3. opblussen af frygt efter start på ritalin
    By Simone in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1