Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Nogen, der får støtte til "Dækning af nødvendige merudgifter" (Serviceloven §100)?

Registreringsdato
    Oct 2010

Standard Nogen, der får støtte til "Dækning af nødvendige merudgifter" (Serviceloven §100)?

Hej,

Jeg er redaktør af OCD-nyt og vores hjemmeside. I øjeblikket lægger jeg an til en artikel om OCD-ramte og muligheden for at få støtte til via det, servicelovens §100 kalder "dækning af nødvendige merudgifter". Idéen med ordningen er, at man kan få tilskud til merudgifter, man har til den "daglige livsførelse" på grund af en fysisk eller psykisk sygdom.

Men er det en ordning, OCD-ramte rent faktisk benytter sig af? Og hvis ja, hvilke udgifter har man f.eks. fået støtte til? Det vil jeg meget gerne høre nærmere om fra nogle, der har søgt og fået støtte og MEGET gerne også fra nogle, der har søgt og fået afslag.

Det forlyder, at kommunerne administrerer loven ret forskelligt - og den forskellighed vil der også være meget interessant for mig at høre om.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh,
    Stig Andersen
    stiga@post5.tele.dk

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Nogen, der får støtte til "Dækning af nødvendige merudgifter" (Serviceloven §100)

Hej Stig.

Jeg modtog støtte til mine merudgifter i ca. 4 år. Ved sidste ansøgning fik jeg afslag, fordi jeg ikke modtager væsentlige hjælpeforanstaltninger i min hverdag. Det vil sige hjemmehjælp og lignende. Psykologbehandling tæller ikke som en væsentlig hjælpeforanstaltning. :(
    Desværre er jeg udrejst fra i morgen og 5 dage frem, men hvis du stadig kan bruge min hjælp i næste weekend, er jeg klar.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    May 2007

Standard Sv: Nogen, der får støtte til "Dækning af nødvendige merudgifter" (Serviceloven §100)

Jeg får støtte til min datters merudgifter. Har fået det de sidste tre år, med fornyet ansøgning ca hver halve år. Min datter startede med at være meget hårdt ramt af ocd, men har heldigvis fået det bedre og bedre og jeg har selv henvendt mig jævnligt og fået støtten sat ned. Har fået til kørsel, vask af tøj, merudgifter pga vask - altså el-vand forbrug og nyt tøj, toiletartikler og så selvfølgelig medicin. Derudover har jeg fået tabt arbejdsfortjeneste, først på fuld tid, senere 10 og nu 5 timer.
    Håber du kan bruge det til noget.
    ( Børnefamilieafdelingen Aalborg kommune)

Registreringsdato
    Oct 2010

Hej,

Tusind tak for dit svar. Det kan vi helt sikkert bruge.

Mvh,
    Stig

Lignende emner

1. Ferie "dæmon"
    By CharlotteIpsen in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 17. July 2010, 11:33
  2. Forældre til "små" børn med OCD søges.
    By 170400 in forum At leve med OCD
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 1. March 2010, 21:12
  3. OCD "aftalende tvangstanke"
    By Hansi in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 9. December 2009, 19:37
  4. Svar: 6
    Nyeste indlæg: 15. May 2008, 23:15
  5. andre med "alle slags angst?"
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3