Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Hvornår medicin?

Registreringsdato
    Aug 2010

Standard Hvornår medicin?

Hej!

jeg har et spørgsmål vedr. medicin i forbindelse med ocd, som jeg håber, at en eller anden kan være behjælpelig med at svare på.

Min ocd er for ca. en måned siden blusset op igen pga. stress. Jeg havde ocd for ca 8 år siden, som efter et stykke tid gik over af sig selv. Men som man siger, så er anden gang værst. Jeg handlede ret hurtigt på symptomerne og går pt. til kognitiv terapi hos en god psykolog. Men nu er det så, jeg er i tvivl om, hvorvidt medicin (ex. sertralin ) som supplement til psykologbehandlingen vil være en god ide? Jeg vil gerne ud af ocd'en så hurtigt som muligt, og vil derfor gerne gøre, hvad der hjælper bedst. Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt det er for tidligt at starte på medicin. Omvendt, så har jeg læst, at mange har gode erfaringer med medicin også. Nogle gode råd? Min ocd er primært tvangstanker, dvs. jeg har ingen handlinger, men tankerne fylder en stor del af min hverdag og gør mig enormt ked af det.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH

Supermusen

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard Sv: Hvornår medicin?

Min erfaring er, at man får medicin, når psykologen ikke tør tage ansvaret for behandlingen, hvis man ikke er i medicinsk behandling. Jeg ved ikke, om jeg har gjort mig forståelig?
    I hvert fald vil jeg mene, at du skal spørge din psykolog til råds. Også selvom psykologen ikke kan udskrive medicin til dig.
    Der er stor forskel på, hvor godt man er hjulpet af medicinen. Medicinen hjalp aldrig mig, så jeg er gået den hårde vej... Ren terapi - ikke andet. Og tvangstanker plager også mig meget. Men det kan terapeutisk behandling også hjælpe en med, hvis man er tålmodig.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2010

Smile Sv: Hvornår medicin?

Hej Supermusen.

Jeg kan godt høre at du har det svært, men du skal nok komme ud i lyset igen, smile og være glad, men det tager lidt tid og det kræver din opmærksomhed hver dag. Jeg har ikke nogen forstand på medicin, andet end jeg hører at nogen har glæde af det og andre har ikke, så jeg er ikke til megen hjælp på dette område. Men på et andet område har jeg mere forstand, og det drejer sig om motion, meditation og at være opmærksom på sine tanker, og at foretage sig ting hver dag som du holder af, så vil dine tanker stille og roligt aftage til at blive mere rolige, så de ikke genere dig, og dine tanker vil ikke fylde så meget, og du finder ud af at tanker ikke behøver at være virkelighed. Du skriver at du ikke har nogen tvangshandliger, men kun tanker, det skal du uddybe lidt mere, for det må betyde at du godt kan styre dine tanker, uden at du skal gøre ting på en bestemt måde eller ???
    Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig hvis jeg kan, jeg er selv nået ret langt, men det er uden medicin, da jeg tror at det er den hårde måde der hjælper bedst, at mærke sin angst, og se sine tanker som kun tanker. Det er ikke dine tanker der beskriver dig som person, men den måde vi handler på. Så selvom vi har frygtelige tanker om at gøre et eller andet, så betyder det jo ikke at vi gør det. Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du får lyst.

Mvh. Tigerdyr.
    Sidst redigeret af Tigerdyr : 4. September 2010 kl. 00:20

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •