Viser resultater 1 til 11 af 11

Emne: :cry: jeg er så træt af det og kede af det

Registreringsdato
    May 2005
    Alder
    37

Standard :cry: jeg er så træt af det og kede af det

jeg regner på toilet om morgen og om midagen og om aften og ind i mellem men om aften når jeg skal i seng går det helt galt jeg regner under et minut og 5 minuter og jeg kan ikke slappe af jeg tager et bind på og så kan jeg slappe af nogen lunde. når vi så arbejder med det så har jeg ikke bind på om dagen og om aften prøver vi at und gå det men det driler om aften kan jeg ike slappe af før jeg må tage et bind på så kan jeg sove men jeg sover ikke godt om natten og sover længe om dagen så jeg vil høre om derer nogen der kan hjælpe mig det er så belasten så jeg har snart fået nok.
    kærlig hilsen lillesky

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej lille sky
    Du fortæller ikke nok om hvad dit problem egentlig er. Hvor længe har du haft det sådan? Har du andre symptomer? Er det fordi du skal tisse, du render på toilettet? Prøv at fortælle noget mere så kan vi bedre hjælpe, det kan jo også være du har blære betændelse eller du drikker for meget inden du går i seng. Jeg mangler simpelhen nogle flere oplysninger, før jeg kan svare ordentligt. Ellers bliver det bare gæt og det kan du alligevel ikke bruge til noget. Prøv igen lillesky at fortælle noget mere.

Registreringsdato
    May 2005
    Alder
    37

Standard Re: :cry: jeg er så træt af det og kede af det

Citer Oprindeligt indsendt af lillesky
    jeg regner på toilet om morgen og om midagen og om aften og ind i mellem men om aften når jeg skal i seng går det helt galt jeg regner under et minut og 5 minuter og jeg kan ikke slappe af jeg tager et bind på og så kan jeg slappe af nogen lunde. når vi så arbejder med det så har jeg ikke bind på om dagen og om aften prøver vi at und gå det men det driler om aften kan jeg ike slappe af før jeg må tage et bind på så kan jeg sove men jeg sover ikke godt om natten og sover længe om dagen så jeg vil høre om derer nogen der kan hjælpe mig det er så belasten så jeg har snart fået nok.
    kærlig hilsen lillesky

Her er lidt mere beskrivelse om mit problem vedr. jeg render meget og sjat tisser
    Jeg har svært ved at beskrive det men jeg kan prøve og gøre det lidt bedre en første gang
    Mit problem har stået på siden 1989 der begyndte det i timerne i skolen når jeg havde husgerning fordi læren altid skælte mig ud og så er det lige som bare blevet være med årende og nu er det helt galt og meget svært at klare..
    Det er ikke blære betændelse!
    Og det er heller ikke fordi jeg drikker for meget lige før jeg går i seng min kæreste siger tit til mig at jeg drikker alt for lidt væske i løbet af en dag men det er jo svært når man hele tiden følger at man skal tisse..
    Jeg har også OCD tvangstanker og tvangshandlinger

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    København

Standard

Hej Lillesky.
    Det lyder belastende, men sjat tisser du bevist, tænker du over det. ville du kunne lade være eller føler du at du må gøre det. sjat tisser du også når du gerne "må" have bind på?

Knus Simone

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg tror du skal til læge med dit problem, han kan sikkert hjælpe dig. Hvis man er anspændt kan man godt komme til at føle man skal tisse hele tiden.

Mangel på b- vitaminer kan give en slap blære, så måske skulle du prøve det.

Og hvis du ikke kan holde på det, så er knibeøvelser nok løsningen.

Kan godt forstå at det er belastende at have problemer med.

knus

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Lillesky
    Jeg mener du skal søge professionel hjælp. Der ligger noget i problemet fra dengang du blev skældt ud, som du er nødt til at se på før du kan lægge det helt fra dig. Det er de følelser fra dengang du skal have bearbejdet.
    Mht til det som Malene skriver om b vitaminer er det korrekt at det kan spille ind, men det er for kompliceret til at mennesker uden faglig viden på dette område kan råde dig. Det er sådan at vitaminer og mineraler arbejder sammen før de virker optimalt. B vitaminer spiller ind på mange områder og der findes flere forskellige b vitaminer, derfor vil jeg ikke anbefale at du selv eksperimenter med det.
    Alm symptomer på general B-vitaminmangel er smertefuld, øm, rød tunge, revner i mundhule og rød fedtet hud i ansigtet. Desuden træthed, stress, forstoppelse, nervøsitet, søvnløshed, irritabilitet og blodmangel. B- vitaminet er vigtig for nervesystmet, optagelse af næringstoffer, for fordøjelsen, for hjertet, huden og mange andre ting.
    Det allerbedste man kan gøre er at spise sundt og varieret. Lad fagfolk om det med vitaminer. Du skal have bearbejdet den problematik fra din skoletid.
    En lille bibemærkning: hvis man drikker for lidt er konsekvensen mærkelig nok, at man skal tisse mange gange/ hele tiden. Prøv i stedet at drikke meget, gå på toilettet når du skal, vent så 5 minutter og gå så på toilettet igen, på den måde får du tømt din blærer helt hver gang.
    Held og lykke med det, Lillesky.
    VH LS :wink:

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Vil bare lige sige, at b-vitamier er vandopløselige og derfor uskadelige. Der sker ingenting ved at spise en stærk b-vitamin sammen med sin alm. vitaminpille.

knus

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Malene
    B-vitaminer lagres ikke i kroppen, som feks a-vitamin, det er korrekt, men så ved du måske også at der findes flere slags b-vitaminer og at pille indtag kan medføre b-vitamin mangel, det er derfor jeg siger, lad de fagfolk som ved nok om det tage sig af det. Det kan være farlig at eksperimenterer med vitaminer og der kan ligge andet bag folks probklemer som vi læsere ikke umiddelbart kan se ind til.
    Mange områder kan spille ind, det er ikke altid så ligetil. Adfærd, omgivelser, evner, overbevisninger, tro og identitet og andet er vigtige områder at se problemet ud fra. Vitaminer er bare et lille område, som også kan have indflydelse. Men det er sammenhængen i det hele som er vigtigt. Ikke alle kan skelne mellem det at man bare kan tage b-vitaminer og ikke også feks a-vitaminer efter behov.
    VH LS :wink:

Registreringsdato
    May 2005
    Alder
    37

Standard

Hejsa Simone

Ja jeg syntes også det er meget belastende
    Jeg ved ikke om det er bevist jeg render og sjat tisser men jeg er bevist om det,
    jeg kan ikke lade være med det, jeg følger jeg må gøre det jeg render også og sjat tisser når jeg har bind på…

kærlig hilsen lillesky

Citer Oprindeligt indsendt af Simone
    Hej Lillesky.
    Det lyder belastende, men sjat tisser du bevist, tænker du over det. ville du kunne lade være eller føler du at du må gøre det. sjat tisser du også når du gerne "må" have bind på?

Knus Simone

Registreringsdato
    May 2005
    Alder
    37

Standard

Tak for dit svar

Jeg har været ved lægen men det gav ikke noget resultat

Men jeg vil da prøve det med B vitaminer og knibeøvelser der efter

Kærlig hilsen lillesky

Citer Oprindeligt indsendt af malene
    Jeg tror du skal til læge med dit problem, han kan
    sikkert hjælpe dig. Hvis man er anspændt kan man godt komme til at føle man skal tisse hele tiden.

Mangel på b- vitaminer kan give en slap blære, så måske skulle du prøve det.

Og hvis du ikke kan holde på det, så er knibeøvelser nok løsningen.

Kan godt forstå at det er belastende at have problemer med.

knus

Registreringsdato
    May 2005
    Alder
    37

Standard

Hejsa LS

Tak for dit svar
    Jeg vil også have professionel hjælp på sigt med mine problemer

Det var dejligt at høre fra dig vedr. mit problem der er mange af de ting du skriver som passer meget godt på mig så jeg tager en tur til lægen og bliver tjekket for B vitamin mangel her en af de nærmeste dage

Og så må jeg til at prøve det med at drikke noget mere så jeg kan få styr på det her problem da det jo ikke er til at holde ud

Kærlig hilsen lillesky

Lignende emner

1. Træt af det.
    By Miss-jamig in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 24. May 2009, 21:21
  2. træt af ocd
    By Peter in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 15. November 2008, 14:18
  3. Det gør mig træt!
    By Vladimar in forum At leve med OCD