Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Kan de nægte mig hjælp ?

Registreringsdato
    Feb 2008

Standard Kan de nægte mig hjælp ?

Hej alle.

Jeg har haft ocd stort set hele mit liv og lider også af adhd samt personligheds forstyrrelse - nu får i den korte version, jeg har gået i behandling i 4-5år deromkring og efter en masse dårlige oplevelser med medicin valgte jeg at stoppe medicinsk behandling hvilket resulterede i psykiatrien ikke kunne hjælpe mig længere - jeg har nu være uden behandling i godt 6mdr.. Den 12.03.2010 kørte en mand op bag i mig og totalskadede min bil samt jeg røg på hospitalet - jeg er igang som pædagogstuderende og er ved mit 5 semester, dette er jeg nu blevet nød til at stoppe da jeg har det af helvedes til - jeg magter knap nok gå udenfor en dør MILDT sagt - jeg har det af h til og er bange for jeg er ved at udvikle angst, idet jeg ikke tør tage telefonen når den ringer. jeg får ondt i maven når jeg selv skal tage kontakt til nogen via telefonen - endda herinde. Osv. Jeg har fået en henvisning fra egen læge til psykiatrien og ventede på tid til samtale ! I dag får jeg så et brev hvori der står at min henvisning er blevet afsluttet og jeg skal tale med egen læge - kan de NÆGTE mig behandling ? Jeg får det værre og værre dag for dag og er så fustreret! Undskyld alle stavefejlene men magter ikke rette når mine fingre rammer forkert.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Kan de nægte mig hjælp ?

Hej med dig.

Jeg synes, at du skal snakke med din socialrådgiver i psykiatrien.
    Er det medicinsk behandling, du har været i, i 4-5 år? Nu kender jeg ikke til ADHD, men når du har tre diagnoser burde du få hjælp ved kommunen - Også selv om du ikke tager medicin mere.

//Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Feb 2008

Hej Sofie

Og tusind tak for svar

Min socialrådgiver i psykiatrien ? Sådan en har jeg ikke - pt er jeg stadig tilmeldt skolen.

Min læge har sendt en ny henvisning til distriktpsykiatrien men hvis de afslår denne også hvad gør jeg så ?

Er det så kommunen jeg skal kontakte ?

Min læge sagde at jeg så enten måtte få en privat psykiater i kommunen eller til en anden by i psykiatrien - hvilket ikke vil være særlig godt da jeg vil have det meget svært ved at skulle overskue at skulle så langt væk :-/

pfh mange tak

Registreringsdato
    Feb 2008

Hov - jeg har været i medicinsk behandling ca 2år - men samtidig har jeg gået i de år til samtaler i psykiatrien !

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Bum, bum, bum... Nu er jeg ikke lige helt inde i det offentlige system, men alle har en socialrådgiver, så hende synes jeg du skal kontakte - Hun kan hjælpe dig med at komme i kontakt med en socialrådgiver i psykiatrien. Du kan ringe til din kommunes borger service og få oplyst, hvem der er din socialrådgiver.
    Men i første omgang så vent og se, hvad distriktpsykiatrien svarer.

Igennem ydelseskontoret fik jeg bevilget 20 timer ved en privat praktiserende psykolog, så det kan også være en mulighed, hvis du får afslag.
    Giv lige lyd, hvis du får afslag, så skal jeg nok hjælpe dig igennem, så godt jeg kan

Registreringsdato
    Feb 2008

Tusind tak, håber på svar i næste uge ! Så skriver lige når jeg har hørt noget - håber bare på jeg kan få noget hjælp da jeg går sygemeldt pt. og håber meget på jeg får det så godt at jeg kan fortsætte min uddannelse i august

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Krydser fingre for dig

Er du på revalidering eller får du handicaptillæg til din SU?

Registreringsdato
    Feb 2008

Tusind tak Har jeg virkelig brug for, vil bare så gerne have noget hjælp !

Jeg får handicaptillæg Det er virkelig en dejlig hjælp i hverdagen, for forstår SLET ikke hvordan mine klassekammerater kan overskue et job ved siden af - samt de deltager i fredagscafe - osv. puha!

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hehe, husk på at de jo ikke har OCD eller andet psykisk, der fylder lige så meget ;-) Det håber jeg ikke, at de har i hvert fald

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •