Viser resultater 1 til 14 af 14

Emne: Hjælp til ansøgning om revalidering

Registreringsdato
    Aug 2009

Standard Hjælp til ansøgning om revalidering

Først og fremmest vil jeg sige, at det er utroligt godt, at der findes et forum for os som har OCD, hvor man kan skrive sammen på tværs.

Jeg er en ung pige på 25, som er igang med en videregående udd. Desværre er jeg forsinket og derfor er jeg ikke berettiget til SU længere. Jeg mangler 1 år endnu for at blive bachelor. Da jeg ikke er istand til at arbajde, kniber det med det økonomiske. Så jeg ville høre om der er nogle herinde som får revalidering og hvordan de har klaret sig igennem processen, da det kan tage lang tid. Jeg har fået at vide, at man skal igennem en del arbejdsprøver og først derefter komme i betragtning. Men hvordan kan det lade sig gøre, når OCD'en belaster én?

Takker for denne gang...:)

Registreringsdato
    Nov 2007

Standard Sv: Hjælp til ansøgning om revalidering

vil blot sige du ikke er den eneste der er forsinket med din uddannelse og det grundet ocd. Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål, men ville bare fortælle at jeg kender situationen med uddannelse og ocd....

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hejsa.
    Mit gæt er, at du kan undgå arbejdsprøvning, fordi du kan bevise, at du har været i stand til at nå dertil i din uddannelse, hvor du er nu. Jeg ved det dog ikke med sikkerhed.
    Du kan evt. kontakte DUKH - www.dukh.dk, som er gode til at hjælpe folk med at finde rundt i det indviklede system...
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2009

Hej igen...

Karen, det er rart at vide, at der er nogle som forstår én.

Tak for informationen Lisbeth.

Jeg vil så gerne gennemføre min udd. Men når jeg har denne lidelse ved jeg ikke hvordan det skal lade sig gøre...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

Det var så lidt.
    Det er et sundhedstegn, og jeg håber, at du bor i en forstående og hjælpsom kommune.

Pøj pøj med det.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2009

Hej...
    Jeg prøvede at ringe til dukh, men der er desværre ingen hjælp at hente. De svarer med, at det er kommunen, som har pligten til at give råd og vejledning. Jeg tør slet ikke at kaste mig ud i det, især når jeg bor i københavns kommune, hvor det må næsten være umuligt at få berettiget revalidering. Aner slet ikke hvad jeg skal stille op. Orker ikke mere ...:(

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej igen.

Jeg forsøger lige at finde nogle oplysninger til dig, når jeg får et hul.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2009

Hej Lisbeth,

Takker mange gange...

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hejsa igen.

Nu har jeg fundet loven til dig på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside.
    Jeg ser ingen anden mulighed for dig, end at du tager kontakt til din sagsbehandler og krydser fingre for, at du kan slippe for arbejdsprøvning, fordi du er i gang med en uddannelse. Jeg tror altså ikke, at det er helt usandsynligt.
    Her er linket: http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...alidering.aspx

Du kan desuden skrive til brevkassen på hjemmesiden "Mine rettigheder". De er søde til at besvare spørgsmål. Jeg har selv brugt dem et par gange. http://minerettigheder.dk/
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Aug 2009

Hej Lisbeth,
    Mange tak... Jeg vil kontakte kommunen og få oplyst min sagsbehandler. Der er ikke rigtig andet at gøre.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Det var så lidt. Og lad os vide, hvordan det går.
    Pøj pøj med det. :)
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Registreringsdato
    May 2009
    Lokation
    København
    Alder
    23

Hej Kamille.

Jeg er en pige på 21 år, som selv er i gang med uddannelse og har søgt om revalidering, fordi jeg bare slet ikke kan få det til at fungerer. :(
    Men det tager en krig altså.. Søgte om det i marts måned, og de har fået udtalelser fra min psykiater, plus jeg har svaret på diverse spørgeskemaer omkring ALT. Har ikke hørt fra dem siden maj, hvor jeg spurgte dem hvor langt de var kommet. Men der var de kun i gang med at snakke med den læge der er tilknyttet dem. Det tager seriøst alt alt for lang tid. I mellemtiden går jeg og prøver at passe job, for at få det til at fungere økonomisk som udeboende med min kæreste - ja, der er perioder hvor jeg intet tjener, da jeg har det for dårligt til at arbejde og det er hårdt. Starter på min uddannelse 1. september som elev, og det er 37 timers job (som jeg har prøvet 100 gange før, og som jeg hver gang har knækket nakken på). Vil så gerne gennemføre det, så jeg kan få et normalt liv. Mit liv fungerer bare ikke når jeg arbejder 37 timer, da jeg pga. OCD'en er ualmindeligt træt.

Hvordan står det til med din situation?

VH

Registreringsdato
    Aug 2009

Hej Miss-jamig,

Jeg har haft en svær periode med OCD'en. Derfor har jeg ikke haft mulighed for at søge revalidering. Det er bare så svært at få tingene til at hænge sammen, når man ikke har ro i sindet. Samtidig går jeg på en længerevarende uddannelse, som jeg også skal koncentrere mig om. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op.

Idag tog jeg mig sammen og ringede til jobcentret mhp at finde ud af hvordan og hvorledes forholdene er ved en ansøgning om revalidering. Jeg for så at vide, at jeg personligt skal møde op og udfylde en ansøgning. Sådan en sag kan tage op til et halvt år. Det er ikke engang sikkert, at man vil blive berettiget til det. Jeg har også overvejet om at søge om førtidspension, men orker ikke rigtig den hårde proces. Desuden vil jeg meget gerne gennemføre mit studie. Spørgsmålet er så, hvordan jeg skal få det til at passe sammen, når det kniber i økonomien.

Hvis der er nogle som har erfaring indenfor området, må I meget gerne skrive evt. råd og vejledning

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej med dig.

Du har mulighed for at søge handicaptillæg til SU styrelsen.
    http://www.su.dk/SaerligStoette/Sider/default.aspx
    Mange OCD ramte får det bevilliget.

Og det kan godt betale sig at ansøge om revalidering. Men så skal du være klar til at blive "tjekket" cirka hver tredje måned af kommunen. De følger op på, om du passer dit studie.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Elbert Hubbard

Lignende emner

1. Vedr. ansøgning om revalidering.( evt hjælp til ansøgere...)
    By Simone in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 26. May 2009, 02:31
  2. revalidering
    By Karen in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 5
    Nyeste indlæg: 19. May 2009, 14:23
  3. Revalidering... En opfølgning. Giv gerne et råd?!?
    By Simone in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 20. August 2005, 16:13

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •