Viser resultater 1 til 12 af 12

Emne: Medicin til dreng 11 år, nogle erfaringer??

Registreringsdato
    Jan 2010

Question Medicin til dreng 11 år, nogle erfaringer??

Jeg er en meget frustreret mor til en dreng med OCD. Min søn går nu til behandling hos en psykiater, som mener det er nødvendigt at give min søn medicin. Det tror jeg dog også selv det er, da hans OCD er meget udtalt. Er der nogle der har nogle erfaringer mht til at give børn på denne alder medicin? Hvilke eventuelle bivirkninger har i oplevet? Virker medicinen? Håber der er nogle der vil dele deres erfaringer, da jeg er lidt skeptisk!

Registreringsdato
    Dec 2009

Standard Sv: Medicin til dreng 11 år, nogle erfaringer??

Jeg er selv 12 år gammel... jeg får sertralin :) det dæmper det lidt. Jeg får 2 piller om dagen. Men snak med en læge eller psykiater først om det. Det er lidt stærke sager. :)

Håber at jeg kunne hjælpe!
    Og jeg ønsker dig og din søn held og lykke.

Registreringsdato
    Jan 2010

Hej Trine B, tak for dit svar. Når du siger det er stærke sager, er det så fordi du har mange bivirkninger? Hvilke?
    Jeg ønsker også dig held og lykke (-:

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Medicin generelt er jo stærke sager pga. de kemikalier, det indeholder.
    Der er stor forskel på, om man føler sig hjulpet af medicinen. Videnskaben er endnu ikke nået så vidt, at man kan vide det på forhånd. Det samme gør sig gældende med bivirkninger. Nogle har dem - andre har ikke.
    Jeg har fået medicin fra jeg var 15 - 22 år. Egentlig følte jeg mig aldrig hjulpet af det, men det ville psykiaterne ikke høre på. Til sidst valgte jeg at trappe ud.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2009

nej jeg har ikke bivirkninger.. men det er der jo nogen der har :)

som Lisbeth skrev så er det jo ikke alle det hjælper.
    da jeg startede med det havde jeg snakket om det med min psykiater og en læge derfra som stadig holder øje med at det hjælper.
    Men det har virkelig hjulpet mig. Jeg er blevet meget gladere og min OCD har dæmpet sig en del. :)

:)
    Sidst redigeret af Trine B : 1. February 2010 kl. 18:49

Registreringsdato
    Jan 2010

Tak for svarene, vi starter op med medicinen om kort tid, så må vi håbe at symptomerne dæmpes, og han måske kan blive mere modtagelig over for den kognitive behandling hos hans psykiater. Deter rart at høre at det virker for dig Trine. Det var da godt for dig Lisbeth, at du trappede ud af medicinen, hvis det aldrig rigtig virkede. Vi håber det virker - vi vil jo bare gerne have at vores søn får det bedre (-:

Held og Lykke

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Det er der ikke noget at sige til, at I gerne vil. Jeg håber også for Jer, at det hjælper Jeres søn.

Held & lykke til Jer også.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Dec 2009

Ja, held og lykke...

Jeg håber at jeres søn får det bedre.

Registreringsdato
    Feb 2010

Hej.

Min datter på 9 år er startet sertralin 25 mg for 3 uger siden. Hun er blevet mere opmærksomhedsforstyrret og mere irriteret på os og sine søskende. Men samtidig har jeg lært at bivirkningerne som regel forsvinder når hjernen er mættet med det signalstof sertralin indeholder. Vi håber stadig..

Registreringsdato
    Mar 2010

Smile Sv: Medicin til dreng 11 år, nogle erfaringer??

Hej.
    Jeg har en søn på nu 12, der har prøvet flere forskellige typer medicin. Det første var cipremil, men her så vi ikke nogen markant ændring. Derefter prøvede vi Zoloft - også uden resultat. Nu får han Cymbalta, og endelig synes vi vi kan mærke en bedring. Han er bestemt ikke fri af sin OCD, men kan bedre kontrollere den, hvilket betyder at vi nu langt om længe kan påbegynde kognitiv terapi. Min datter på 5 lider også af OCD, og her har vi haft gavn af den bog der hedder : "Når du bekymrer dig for meget - hvad så?" Den kan jeg helt klart anbefale som letlæseligt redskab for børn og forældre i fællesskab. Den kan bestilles på Saxo.com.
    Held og lykke
    Mette

Registreringsdato
    Dec 2007

Du siger selv det rigtige til sidst!!! Medicinen er fantastisk til lige at få lidt ro... Så kan man effektivt arbejde med behandlingen, den kognitive behandling, der efter min mening er bedste behandling. held og lykke...... knus Kao

Registreringsdato
    Jan 2009

Hej.

Jeg har selv lidt af OCD siden teenageårene, og idag får jeg Efexor - 2 x 150 mg. dagligt - og med god virkning. Det er begrænset, hvad jeg mærker til mine tvangstanker idag.

Lignende emner

1. Længde og type af behandling - erfaringer
    By sbt in forum Netværksforum for pårørende til OCD-ramte
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 23. November 2007, 21:10
  2. Erfaringer med Anafranil...?
    By Moonlight in forum Behandling af OCD
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 9. May 2007, 02:01
  3. Erfaringer og nedtrapning af zoloft
    By kimj in forum Behandling af OCD
    Nyeste indlæg: 25. April 2007, 08:19
  4. InJiva - erfaringer søges
    By lllouise in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Nyeste indlæg: 1. December 2006, 11:12
  5. Erfaringer med psykologer eller psykiatere ???
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 6
    Nyeste indlæg: 3. October 2005, 23:22

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •