Side 1 af 4 1 2 3 4 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 20 af 64

Emne: Serviceloven §100 (tidligere §84)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Serviceloven §100 (tidligere §84)

jeg har nu været på kontanthjælp i 3 år! har råbt om hjælp og prøvet at snakke med min sagsbehandler, men de kunne intet gøre! lige indtil forleden da, da han endelig fandt noget, serviceloven § 84 tilskud til mer-udgifter!

de er delt op i "grupper" så bruger du 500 kr om måneden får man 1500!
    bruger man 1650 får man 2000?
    lidt underligt, men synes sku det er dejligt at der er en enkelt blød lov!

så Alle har i nogen udgifter? altså som "normale" mennesker ikke har? ja så søg denne § 84! (http://www.danmark.dk/portal/page?_p..._schema=PORTAL)

her er hvad jeg har skrevet så i kan se mine mer-udgifter!

Anslået merforbrug pr. måned:

Mindst 1 stk. flydende sæbe om dagen. Ca. = 300 kr.

Tøjvask (SKAL vaskes 4 gange) Ca. = 300 kr.

Når der laves mad, bliver det smidt ud
    mindst 4 gange ”før det fri” Ca. = 600 kr
    for bakterier. .

Hårshampoo Ca. = 150 kr.

Opvaskemiddel Ca. = 100 kr.

Rengøringssvampe/rengøringsmidler Ca. = 200 kr.

Toiletpapir (bruger ofte en ½ rulle pr. Ca. = 100 kr.toiletbesøg)

Total = 1750 kr.

nåe men ville bare lige gøre jer opmærksomme på den hvis der var nogen der var interesseret!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa Ida. Jeg er selv ved at søge §84. Har også som dig regnet alt ud. Jeg har så også en fysisk sygdom der koster penge, så den er også regnet med. Det er ikke en man lige får smidt i nakken, skal du lige være forberedt på. Mange får afslag første gang og skal så anke og det tager tid. Håber du får pengene første gang og håber også jeg selv gør. Giv lige lyd om hvordan det går.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

jeg skal nok skrive hvordan det kommer til at gå....men håber da ikke de afslår den :shock: så bliver jeg sku tosset *G* :P

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa Ida. Håber også du får den første gang. Det er en lang proces at anke. Men være forberedt på, du kan få et nej. Den er gal inden for flere sygdomme, kommunerne vil simpelhen ikke af med pengene. Jeg har jo som sagt en kronisk fysisk sygdom også og vi har også et forum med den sygdom. Der søger folk med arme og ben §84 og får afsalg på afslag. Vi har rigtig man udgifter på bla. medicin mm.
    Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men jeg bor i hus og jeg har bla. sendt min vandregning med som merudgift, da jeg bruger 3 gange så meget vand som en rask person. Jeg har også taget tøjudgifter med, da mit tøj hurtigere bliver slidt, af alt det vasken. Medicin kan du også tage med, hvis du får noget af det.
    Jeg får svar i næste måned, så giver lige lyd om hvordan det gik også.
    Gro.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

jamen jeg bor i en lejlighed hvor min husleje er 3650 og får 4500 udbetalt plus jeg så bruger de 1750 på mine tvangshandlinger....så regnestykket går ikke op, hehe, men håber ikke de giver mig afslag :(

er der nogen der ved hvor længe man skal vente Ca.?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa Ida. Kan da godt se dit regnestykke ikke helt går op. Det har ikke noget med din økonomi at gøre, men om du tilhører personkredsen, om du får pengene. Jeg har en ok fin økonomi, da jeg modtager førtidspension, men kan søge alligevel, da jeg har udgifterne. Jeg var til møde i sidste måned med min sag og hende der skulle træffe afgørelsen, skulle så indhente lægepapir. Nu er hun så lige på ferie, men vender tilbage om en uge, så får svar i næste måned regner jeg med. Pengene glæder så fra den dag af, jeg var til møde i sidste måned, hvis jeg får dem.
    Håber det bedst for dig.
    Gro.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

okay ja ved egentlig godt det ikke har så meget med ens økonomi men håber da ikke det tager for lang tid

og held og lykke til dig :)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa Ida. Jeg gjorde det, at da jeg havde sendt min ansøgning ind og der var gået en måned ca. unden jeg havde hørt noget, så ringede jeg til sagbehandleren der sidder med min ansøgning og rykkede for det. Kom kort efter det til møde. Pengene gælder så fra den dag af jeg var til møde, hvis jeg får dem. Hvis jeg ikke får dem og skal anke, tager det noget længere tid, det kan tage over 6 måneder at anke og man kan risikere, at man også får afsalg på anken og skal anke videre øv. Så håber på både du og jeg får pengene første gang.
    Gro.

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej med jer.

Jeg har også søgt merdugifter efter servicelovens §84 og fået det. Det tog vidst et par måneder for dem at afgøre det. Min kommune er ekstremt langsom og går imod mig stort set hver gang, jeg søger noget. Jeg kan f.eks. ikke få betalt mine behandlinger og har kæmpet for det i mindst 1½ år.

Jeg blev ikke oplyst om, at jeg havde mulighed for at søge hjælp efter denne lovgivning. Jeg fandt selv ud af det.

Hvis kommunene bevilliger jer pengene, gælder det tilbage fra ansøgningstidspunktet.

Ida, hvis du har overskud, synes jeg, du skal undersøge/ansøge kommunen om hjælp til at betale din husleje. Jeg får noget af min dækket, da min husleje er højere, end hvad jeg får i kontanhjælp. De dækker den under merudgifter, da det er en lejlighed for personer med psykiske lidelser, der har behov for støtte. Det er ikke sikkert, du kan få tilskud til din husleje den vej, men der må være andre muligheder. Kommunerne har fastsat et mindste rådighedsbeløb. Den tror jeg, du ligger langt under, eller det ved jeg, du gør. Smid så mange ansøgninger i hovedet på dem til de til sidst bliver træt af dig og giver efter. Det er min taktik. Jeg ved ikke, om det hjælper. :|
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

jeg er sååå glad nu, har fået godkendt § 84 første gang!

min sagsbehandler ringede i denne uge og sagde det :)

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hejsa ida. Dejlig at høre. Tilykke med det, min gik også igennem første gang. Det giver lige lidt luft og mindre bekymringer.
    Gro.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

TAK for den oplysning...!!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Er der nogen der ved om man også kan få den hjælp, hvis man har et barn, og derfor jo har en højere indkomst via boligsikring, børnepenge/tilskud/bidrag, samt forsørgelsestaksten..?
    Umiddelbart burde det jo ikke betyde noget, da man stadig har en del merudgifter pga. sin sygdom, end en "normal" person, men nogen der VED? Eller næsten ved...?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

jeg ville heller ikke sige det betød noget? det er jo mer-udgifter hvis dit barn bruger for eks. 1000 sæbe eller andet om måneden?

men prøv at snakke med en sagsbehandler om det :wink:

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Talte med en sagsbehandler. Hun sagde at jeg stadig har ret til at søge §84, selv om jeg snart har et barn, med deraf flg. større rådighedsbeløb. Men umiddelbart troede hun ikke, at man kunne komme op på de 6.000 kr. om året, som paragraffen kræver, hvis ikke man også har medicin-udgifter... Men det Ved vi jo, at det kan man Sagtens... :oops:

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

ha du skal da bare søge alligevel du skriver simpelthen ALT ned...og er der for mere end 6000 sender du den bare alligevel...

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej igen.

Så fik jeg afslag på ansøgningen om støtte til merudgifter, med den begrundelse at "tage stilling til prognosen" da jeg pt. ikke er i behandling. Er ikke i behandling, fordi jeg skal føde her i december, og psykiater derfor ikke mener at det er tiden for kognitiv terapi for mig, da der vil være alt for mange omvæltninger og nye ting i mit liv det næste halve års tid, til at en terapi vil have nogen effekt. Dette ved de godt på kommunen.
    Mit spørgsmål er så, om jer der HAR fået paragraffen bevilget, var I under behandling da I ansøgte om støtten :?: For ved ikke helt om jeg skal anke beslutningen, eller om jeg skal vente til jeg kommer i behandling, og så genansøge - selv om der let kan gå et helt år, fordi der har været tale om, at jeg skal prøve zoloft i et halvt år, og se om det har nogen effekt, inden der startes op på en kognitiv terapi. Det er jo en belastende ekstra post i budgettet at have...

Venlig hilsen Mai77

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

... "at det ikke er muligt at tage stilling til prognosen" skulle der stå i ovenstående. Skal nok udføre en prøve inden, næste gang jeg skriver et indlæg... :oops:

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard

Hej Mai.

Hvis du tidligere har fået stillet diagnosen OCD, så synes jeg helt klart, at du skal anke afgørelsen. Kommunen kan også godt søge oplysninger hos dine tidligere behandlinger.
    Jeg synes, du skal anke. Du kan højest få et afslag.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej igen.

Fik for nogle mdr. siden afslag på §84, ankede straks afgørelsen, men i går erfarede jeg så, at det sociale nævn aldrig har modtaget nogen anke fra kommunen. Min sag blev så genoptaget, bl.a. fordi jeg har fået ny sagsbehandler, men i dag ringede hun og fortalte, at jeg har fået afslag, da de ikke mener, at behovet for merudgifterne har betydning nok for min funktionsevne.... Jeg er godt nok træt af, at det ikke er åbenlyst, at selvfølgelig bliver er min funktionsevne utroligt påvirket af behovet for udgifterne til personlig hygiejne m.m., det er da ikke for sjov jeg bruger stort set alle mine penge på de ting.
    Og jeg er også flyttet til et sted med bostøtte, da jeg ikke kan fungere i en lejlighed. Bor nu i rækkehus. Og huslejen er næsten 7.000 kr. alt inkl. :shock:
    Dette glemte jeg bare lige at nævne under merudgifter.
    Tror I jeg har nogen chance hos Det Sociale Nævn, eller plejer de at rette sig efter kommunens afgørelse, eller er det meget forskelligt?
    Nogen gode forslag til, hvordan jeg kan få de relevante personer til at forstå, at jeg virkeligt har brug for den økonomiske støtte, også selv om det virker helt absurd, bare fordi det er noget psykisk, som folk har svært ved at forstå? Vil i hvert fald få min læge til at bekræfte, at mine hænder og arme ofte har midlertidig eksemudslæt, pga. min ocd... :(

Lignende emner

1. serviceloven
    By jan in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21. November 2006, 17:54
  2. Tidligere indlæg - update
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 11. February 2006, 03:02

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar