Hej,
Jeg er glad for at der eksisterer sådan et forum for os som lider af OCD. Det giver en form for lettelse og man føler sig ikke alene mht lidelsen.
Jeg er en ung pige på 24 år som har haft OCD i snart 5½ år, hvilket har været et helvede for mig under den tid.
På nuværende tidspunkt studerer jeg på en længerevarende uddannelse. Desværre hæmmer OCD min studieaktivitet, som medfører, at jeg ikke kan gennemføre studiet.
Jeg har prøvet alle behandligsformer, som kognitiv terapi, gruppeterapi, medicinsk behandling osv... men intet har hjulpet til at gøre mig fri fra denne lidelse. Er der en behandligsform, som nogle har oplevet effekt?
Grunden til at jeg skriver her er at spørge om råd og høre om jeres erfaringer. Jeg vil utrolig gerne studerer videre, men jeg ved ikke hvordan det skal lade sig gøre, så længe jeg har OCD. Det er også problematisk mht det økonomiske, da jeg ikke er istand til at tage mine eksamer, hvilket medfører at studiet forlænges og SU'en stoppes. Jeg har overvejet at søge revalidering eller førtidspension. Er der nogle der har erfaring indenfor dette område?
Jed ved simpelthen ikke, hvad jeg skal stille op. Det er som om mit liv glider ud af mine hænder uden at jeg kan gøre noget som helst.
Jeg håber inderligt, at I vil skrive jeres erfaringer/råd....

Besvar med citat