Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Kender nogen sådanne tvangstanker!

Registreringsdato
    Jun 2009
    Lokation
    Frederiksberg, part of Copenhagen

Unhappy Kender nogen sådanne tvangstanker!

Hejsa :=)

Har haft OCD i mange uden rigtigt at vide det, troede jeg var ved at blive sindssyg på grund af alle de tanker og tanke-billeder der hele tiden dukkede op i ens bevidsthed.Det var jeg så ikke fik jeg at vide af en psykolog, men lige nu synes jeg bare mine tanker er helt ude i skoven, hvilket man bare bliver endnu mere ked af det af!
    Et par eksempler på hvad mine tanker kunne være: Hvis jeg står ude på min altan, så får jeg tanken om at jeg skulle kunne finde på at springe ud over. Jo en kende træls når det ikke lige er det man har allermest lyst til
    Eller tanken om at springe ud foran toget når det kører ind på perronen, eller pludselig miste kontrollen og overfalde nogle tilfældig på gaden. Tanker om at man har et eller andet kryp eller insekt i kroppen, eller man er bange for at blive overfaldet bagfra... osv osv..
    Jeg ville høre om andre har lignende tanker, ikke at det ville være super fedt for dem, men synes det ville være rart at hører fra andre der måske kæmper med noget i samme stil

Registreringsdato
    Oct 2009

Standard Sv: Kender nogen sådanne tvangstanker!

Hej Phoenix

Jeg har nøjagtig nogle af de samme tanker. Det med at hoppe ud foran toget eller gå ud foran en bil kender jeg alt for godt Og det er ikke, fordi jeg har lyst til at gøre det..bare nogle tanker.
    Det er nogle nye tanker, der er dukket op for nylig og de skræmmer mig lidt, for jeg kan ikke lade være med at tænke hvad nu hvis jeg pludselig gør det en dag?
    Men du er i hvert fald ikke alene om de tanker

Registreringsdato
    Jul 2009
    Alder
    23

Post Sv: Kender nogen sådanne tvangstanker!

Hej Phoenix

Ja det kan du tro. Jeg døjer med sådanne tanker hver dag. Mine tanker er iøvrigt tit forbundet med forskellige ritualer, som skal gøres på bestemte måder mens jeg skal tænke bestemte ting imens.

Lige meget hvad jeg tænker på af disse tvangstanker, f.eks. at gøre skade på mig selv eller andre, er det dog ALDRIG fordi jeg faktisk har lyst til på nogen måde at gøre det. Det er min OCD som påvirker mine tanker i en bestemt retning uden at jeg selv ønsker det, og disse tanker vil aldrig blive til handlinger. Og sådan er det højst sandsynligt også i dit tilfælde, for jeg har ofte hørt om sådan nogle tvangstanker indenfor OCD.

Registreringsdato
    Dec 2007

Hej med dig!!!! Du kan tro jeg kender disse tanker, og det gør mange, mange flere også end du tror, specielt os med ocd. Havde tankerne mange år og blev så bange for dem at jeg var ved at kaste op af det.. Fik dem allerede som 18 årig... Idag er de væk, og jeg ved de også vil gå væk for dig.. Det tager tid og er det mest ubehagelige man kan opleve som menneske, tror jeg. Der er selvfølgelig en forklaring på det: din ocd! Du skal vide at du ALDRIG gør noget af det du tænker på, selvom du tror det. Du kender alt for godt til tanken"tænk nu hvis?" Den har du haft 100.000.000 gange i dit hovede, men med tiden skal du lære dig selv at lade den komme og passerer igen, den er ubetydelig for den person du i virkeligheden er. Det er grunden til den rædselsfulde angstfølelse du mærker i kroppen: netop at det ikke er noget der er DIN hensigt, men bare en klam ocd tanke. Psykopater nyder ligefrem at skade andre fysisk og psykisk og føler velbehag ved disse fantasier.. Her ligger forskellen, det er så fremmet for dig fordi det slet ikke er en del af dig!!!!!Det er bare så vigtigt at du ved/tror på og forstår at det intet har med dig eller din virkelighed at gøre...Du skal IKKE trække dig helt tilbage på parronen eller undgå "de farlige situationer" Du skal stå fast i din rationele tankegang, tillade tanken at være der, men negligerer den og leve dit liv som du ville have gjort det hvis tanken ikke havde været der!!! Gør disse ting igen og igen, så vil tanken miste sin skræmmende kræft og blive ubetydelig for dig!!! Det LOVER jeg. Ps De dejligeste og mest følsomme mennesker jeg kender har ocd. Kærligeste hilsner og god arbejdslyst!! Kao

Registreringsdato
    Jun 2009
    Lokation
    Frederiksberg, part of Copenhagen

Det er bare vildt rart (selvom det lyder lidt underligt) at vide at der er andre der har det på nøjagtigt samme måde! Det gør det bare så meget nemmere og det er altid rart at vide der er lys for enden af tunnellen :)

Lignende emner

1. Trichotillomani kender du til det??
    By Sommer2005 in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 17. March 2010, 12:58
  2. Kender I til ocpd?
    By Akka in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 29. November 2008, 21:10
  3. Hjælp, der må være nogen som kender en udvej?!?
    By løven in forum Behandling af OCD
    Svar: 7
    Nyeste indlæg: 6. December 2006, 17:25
  4. Nogen der kender til dette?
    By Tamborin in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 23. November 2006, 17:30
  5. Kender nogen denne form for ocd?
    By løven in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 22. February 2006, 17:45

Regler for indlæg