-
angst for at fejle en alvorlig sygdom
jeg er en ung mor, med dejlige børn og en dejlig mand. Jeg er så bange for at jeg fejler en alvorlig sygdom ex.kræft. Jeg går holder meget øje med min vægt, og taber jeg mig bare 200 gram er jeg nervøs, fx. har jeg tabt 500 g. fra i går til i dag.
Hjælp mig hvad skal jeg gøre
-
Prøv at tale med din Læge om det. Hvis du ikke har mod på det, så tal evt. med en psykolog om det. Der kan du tale din frygt igennem og sammen med psykologen vurdere om det er en realistisk frygt du har. Nervøsitet/angst kan man jo også tabe sig af. Er du specielt undervægtig. På den anden side kan du jo sagtens fejle noget og ikke nødvendigvis en dødelig sygdom. Det er jo umuligt for mig og andre her at vurderer.
Jeg har selv OCD og har haft sygdoms angst til tider. Generelt var jeg bange for at jeg havde orm, jeg var også bange for at jeg var sindsyg. Jeg syntes du skal tale med din læge om det. Hvis du ikke er syg, kunne det være en form for angst.
Kender alt til det helvede det er at leve i frygt for sygdomme. Men også til til frygten for at sidde hos lægen og være en hypokonder. :oops: Men det skal du ikke tænke på. Du skal bare tænke på det liv, du kunne have uden angst.
Håber du får noget mod. Jeg har fået det meget bedre, det kan du måske også.
Held og Lykke
Simone
Regler for indlæg
- Du kan ikke oprette nye tråde
- Du kan ikke skrive svar
- Du kan ikke indsende vedhæftninger
- Du kan ikke rette dine indlæg
-
Forum regler