Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: ocd`en blusser op ved hårde perioder i livet??

Registreringsdato
    Mar 2008

Standard ocd`en blusser op ved hårde perioder i livet??

Hej alle derude.

Jeg er en pige på 23 som lider af ocd med mange grimme tvangstanker og har altid fået rigtigt meget ud af dette forum.

Mit spørgsmål denne gang er om i kan mærke jeres ocd bliver værre i stressede eller pressede perioder? Eller døjer i bare med det hele tiden?

jeg har i lang tid været næsten fri for alle de grimme tanker, men nu er det vendt tilbage for fuld styrke. Jeg mistede i sidste uge min elskede bedstefar, og min psyke er derfor helt i bund! Er meget meget ked af det og samtidig er mine tvangstanker om at skade mig selv, min mor, små børn osv vendt tilbage. De kværner rundt i min hjerne konstant! Suk! Nu gik det ellers meget bedre.

Men altså har i det også sådan at ocden kommer og går? Alt efter hvordan det går på andre fronter?

Mange hilsner fra charlotte

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: ocd`en blusser op ved hårde perioder i livet??

Hej Charlotte

Rart at høre, at det ellers er gået godt i lang tid. Det er helt naturligt at stress (eller ulykker / dødsfald) skubber OCD igang.
    (Jeg mener også at mit startede i forbindelse med stress ...)

Jeg er aldrig kommet rigtig af med den, men med medicin (perikon) og psykologhjælp synes jeg det er gået og går meget fremad ... - men jeg svinger noget fra dag til dag (og det kan sagtens have noget med stress at gøre ...)

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Charlotte.

Det gør mig ondt at høre om dit tab.

Mine tanker og handlinger svinger også rigtig meget. Tror det er meget normalt, når man har OCD.

Håber det bedste for dig.

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Mar 2009

PS:
    Måske stresser jeg for meget - og skrev jeg det forkerte før ...
    Det var ikke min mening at være "for optimistisk" når det aktuelt ikke går godt ...

Jeg beklager, at jeg ikke som Sofie fik kondoleret dit tab ..

Men jeg tror nu nok du skal komme tilbage og få det bedre. Du ønsker jo ikke at gøre nogen noget .... og slet ikke dem du holder af. Når du er så ked af at miste en du holder af - vil du jo ikke skade nogen, som du (sandsynligvis) holder endnu mere af ... (Det er dybt ulogisk - selvom jeg kender det alt for godt)

Registreringsdato
    Jun 2009
    Lokation
    Haslev, Midtsjælland.

Hej med Jer.

Jeg er 26år og har også OCD i sådan en grad at for min hverdag fungerer, skal jeg kører efter et fast skema over dagens gøremål.
    Og alt efter mit humør og min ven (OCD'en) planlægger jeg dernæst dagens aktiviteter.
    Jeg har gjort mig den erfaring efter 4år med OCD at jeg skal ikke arrangerer mere end 2-3 aftaler med venner/veninder, familien eller læge/tandlæge på en uge, for så falder hele min verden sammen. Jeg skal have struktur og overblik over min hverdag, ellers kan jeg ikke fungerer.
    Håber I kan bruge mit svar til noget...

Mange hilsner fra Louise, Haslev.

Registreringsdato
    Mar 2008

mange tak fordi i tog jer tid til at svare allesammen.

Har også konstateret at ocd`en nok bare svinger meget og at det taget til når jeg har en svær periode. Hvilket egentlig trøster lidt, for så ved jeg det dukker op af en årsag!!

Og tak for de beroligende ord dilbert. Man har gang på gang brug for at blive bekræftet i at ens tanker er ulogiske selvom man jo egentlig godt ved det!

Mange hilsner fra charlotte

Lignende emner

1. Har du oplevet at livet gør ondt - og vil du fortælle om det?
    By Signe Hansen in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 30. April 2010, 21:33
  2. Meningen med livet, er vi alle blevet alt for forkælede?
    By løven in forum Blandede bolsjer
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 3. September 2008, 08:18
  3. En kamp for livet.
    By Christina in forum At leve med OCD
    Svar: 8
    Nyeste indlæg: 5. June 2007, 16:32
  4. Fri mig for livet!
    By Simone in forum At leve med OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 29. October 2005, 18:30

Regler for indlæg