Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: Ocd og uddannelse???

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Standard Ocd og uddannelse???

Hej

Jeg er en pige på 22, som har søgt ind på en uddannelse til september. Jeg bor i jylland og har søgt ind i København. Jeg har aldrig villet til Kbh, men min søster og bror og næsten alle mine veninder bor derovre, så det trækker.
    Jeg er egentlig ret bange for at skulle derover, for bryder mig ik særligt meget om Kbh og storbyen. Jeg er også bange for, at jeg ik kan klare uddannelsen pga min ocd. Min koncentration er meget lille fordi ocd'en fylder så meget i hovedet. Derudover kæmper jeg også med mit humør der svinger meget op og ned, og lige nu er det meget nede.
    Jeg ku godt tænke mig at høre fra nogle af jer, hvordan I klarer jeres uddannelse sammen med jeres ocd, og evt. hvilken hjælp I får til at klare det, hvis I får noget hjælp.
    Håber at høre fra jer.

MvH Akka

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Ocd og uddannelse???

Hej

Jeg fik først OCD efter min uddannelse, og kan ikke rigtig hjælpe, men jeg har da indtil nu kunne passe mit arbejde... (med diagnosen: destruktiv middelsvær OCD) og mange kan gennemføre uddannelse mm.

Får du selv hjælp mod din OCD (medicin / psykolog) eller kæmper du meget alene?

Jeg kender godt det med koncentration og selvom jeg ikke ved om du har væmmelses OCD - eller destruktiv OCD - så fylder tankerne jo.... men generelt er det jo en god idé at prøve at holde fokus på noget andet - så jeg ville da umiddelbart med at det at følge et studie måske kunne gavne ...

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Akka.

Jeg læser engelsk på Århus universitet, og jeg har fået en tutor tilknyttet, som kender til min OCD, og som hjælper mig med at planlægge min tid, så jeg får lavet lektier
    Du kan snakke med studenterrådgivningen og høre, hvilke muligheder du har. Se mere på http://www.studraadgiv.dk

Ellers kan jeg da fortælle, at jeg selv er flyttet fra en mindre by til Århus. Jeg var ret skeptisk i starten, men nu elsker jeg det, og jeg nyder mit studie

Håber du kan bruge det til lidt

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Hej

Tak for jeres svar
    Jeg er ikke i behandling endnu, men er skrevet op på ocd-klinikken i Risskov. Jeg når nok ik at starte noget op derinde inden jeg skal flytte, så jeg skal skrives op i københavn. Jeg går til psykiater, og han ved godt, at jeg har ocd, så vi snakker lidt om det.
    Jeg kender ikke forskellen på destruktiv og væmmelses ocd, så ved ikke hvad jeg er
    Tak for rådet Sofie, jeg vil prøve at se på det. Jeg håber også, at jeg falder til derovre, og at jeg bliver glad for mit studie. Jeg vil i hvert fald give det en chance.

Akka

Registreringsdato
    Mar 2009

Hvis du endnu ikke tager medicin vil jeg foreslå at du tager 4 stk perikon (Modigen) om dagen.... (Det bruger jeg - dog 7 stk om dagen, og det har ikke mange bivirkninger - og jeg havde ingen ved 4 stk)

Husk dog at stoppe hvis du kommer på anden (SSRI eller SNRI) medicin.

Registreringsdato
    Jan 2008
    Lokation
    Østjylland

Jeg får medicin, har fået mange forskellige præparater de sidste mange år. Lige nu er jeg på cymbalta, seroquel og lamotrigin. Så det går nok ik at tage perikon oveni det. Ellers tak for rådet

Lignende emner

1. OCD og uddannelse
    By PrincessTanja-Bitch89 in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 10. May 2010, 19:36

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •