Sv: revalidering
Kære Karen.
Jeg er blot glad for, at jeg kan hjælpe 
Hvor er det uretfærdigt, at man ikke kan få hjælp, når man har behov for det 
Ved studraadgiv.dk kom jeg til at snakke med en psykolog, som kendte til OCD, og jeg skulle ikke fortælle hele min livshistorie - Jeg skulle "bare" fortælle i grove træk, hvor meget mine ritualer og tanker fylder.
Jeg synes, at det lyder fornuftigt, hvis du tager SU-lån. Det har jeg også, og de penge jeg har betalt til min psykolog, det er nok de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud
Bare sørg for at du finder en psykolog, der har forstand på OCD, og som bruger kognitiv adfærdsterapi. Det er den terapiform, der giver de bedste resultater i forhold til behandling af OCD.
Mange praktiserende læger har ikke et ret stort kendskab til OCD, så det ville være rigtig godt, hvis du kunne få en udredning fra en psykolog, som din læge kunne læse igennem.
Jeg går på 4. semester, men jeg er ikke i stand til at følge det normale skema, så derfor fik jeg lavet mit eget skema, som jeg følger, så jeg ikke har så mange timer som mine klassekammerater.
Alle omkring mig ved, at jeg har OCD, men det var et svært valg at træffe, da jeg var bange for, at nogle venner ville vende mig ryggen, men det har de heldigvis ikke gjort 
Jeg fortalte det også til mine klassekammerater, så de kunne få en forståelse af, hvorfor jeg ikke altid deltager i de fælles arragementer. Det kan jeg godt fortryde, da jeg ofte føler mig stemplet, og de tror nu, at alle mine særheder skyldes OCD, hvilket de ikke alle gør hehe..
Det er helt op til dig selv, hvem du skal fortælle det til. Jeg har det godt med, at alle ved det, men det kræver også overskud at skulle fortælle omkring sin egen OCD, så mit bedste råd er, at hvis du vil være helt åben omkring det, så vent til du har overskud..
Du kan evt. sende mig en mail på sole83@live.dk hvis du har lyst til en mere privat snak 
Endnu flere tanker herfra
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen