Er der nogen der har erfaring med hypnose som behandlingsmetode mod OCD? - Flere hypnotisører hævder at kunne behandle OCD...
Er der nogen der har erfaring med hypnose som behandlingsmetode mod OCD? - Flere hypnotisører hævder at kunne behandle OCD...
Hej
Jeg har en del erfaring med hypnose. Første gang jeg prøvede det blev jeg både fascineret og tiltrukket af det, jeg syntes det var en spændende oplevelse. Men jeg blev også alvorligsyg af det efterfølgende. I ca 3 måneder græd og græd jeg, jeg oplevede en tågetilstand og en træthed som gjorde at jeg ikke troede på at jeg kunne blive et helt menneske igen. Man kunne her sige at det var en dårlig terapeut eller at det var mig som ikke tålte det. Advarsel: hvornår ved man hvad der er hvad!
Efterfølgende har jeg prøvet hypnose flere gange og jeg oplevede da også at blive behandlet for flere ting. Der gik lang tid inden det gik op for mig at der altid opstod et nyt problem, jeg blev aldrig fri og jeg fik aldrig ro / fred.
Idag ved jeg at hypnose kan fange folk ind i et forløb som altid vil kræve mere. Det hjælper kortvarigt på lang sigt giver det angst og ingen ro.
Jeg har en uddannelse som indholder hypnose som et værktøj, jeg vil aldrig anbefale det alligevel på grund af ovennævnte problematik.
VH :wink:
altså jeg synes personligt ikke hypnose er noget For OCD ramte, da det ikke rammer det egentlige problem og tit forværer det, men det er blot min holdning!
det kræver stort arbejde og tålmodighed i stedet![]()