Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: har stoppet behandlingen - var det nu klogt ?

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard har stoppet behandlingen - var det nu klogt ?

Min datter på 10 år har OCD, gennem egen læge kom vi ret hurtigt i kontakt med noget ambulant behandling et sted i provinsen - glade blev vi fordi vi kom så hurtigt til.....
    Jeg har nu valgt at stoppe behandlingen, jeg har mistet tilliden til stedet og jeg føler ikke at vi bliver forstået.
    Nogle af de ting vi skulle med min datter var ok og gav mening . det galdt ocd - træningen - selv om det var meget svært for os har vi gjort et forsøg. Andre ting har vi prøvet før - men uden held - det gælder planlagt " mortid" og " belønningsordninger".
    Jeg har savnet at blive forstået i forhold til hvor hårdt det her er - og jeg har ikke kunnet forstå hvorfor min datters adfærd ( når hun fx. river køkkenlåger af, smadrer fliserne på badeværelset, ødelægger bruseren osv.) skal belønnes med klistermærker og ekstra opmærksomhed og " mortid". Når jeg har fortalt behandlerne at jeg faktisk bliver vred når hun ødelægger vores indbo - har de spurgt om det måske kan være fordi jeg har et problem med vrede - helt ærligt - ville de fleste forældre ikke blive vrede hvis de bliver mødt at et hjem der i større eller mindre grad bliver splittet ad - og af " fuck dig - og lortemor" - hvor mange forældre begynder at give helkropsmassage og spille brædsspil efter sådan en omgang ? - jeg ved godt at min datter har det rigtig svært og derfor har jeg også gjort et forsøg - men synes helt ærligt at hendes adfærd blev meget værre - så vi er nu stoppet.
    Så hvad nu ? findes der andre behandlere eller behandlingsformer? er der et sted vi kan gå hen nu ?

PÅ forhånd tak for hjælpen

Mor

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: har stoppet behandlingen - var det nu klogt ?

Hej med dig.

Jeg har tøvet lidt med at svare dig, i håb om, at en anden kunne give dig et bedre svar. Jeg har nemlig ikke været i behandling, da jeg var barn, så jeg har ikke meget kendskab til dette område.
    Jeg vil dog anbefale, at du kontakter OCD-foreningens gruppe i dit område, så de kan anbefale en dygtig børnepsykolog.
    http://ocd-foreningen.dk/regioner/

Når I finder en, I vil prøve, så kan I søge kommunen om tilskud til behandling.

Skriv endelig igen, hvis jeg kan hjælpe med mere. Jeg synes ikke, det var forkert at stoppe behandlingen - det er vigtigt, at man går ved en, der forstår en, og at man føler, at det hjælper. Både dig og din datter..

Tanker fra Sofie
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •