Jeg vil bare her i foråret, efter 2 solskins dage skrive, at jeg efter år med OCD er kommet til et stadie, hvor jeg kan leve et normalt liv igen.
Jeg har stadig nogle ting at arbjde med, men min hverdag er ikke styret af min OCD
Dette er jeg jo ikke kommet sovene til, det har været en hård og dyr kamp.
Jeg havde mange tvangshandlinger og tanker og en skrækkelig angst, når jeg forsøgte at ignorere tankerne og undlade handlingerne.
Jeg har selv betalt for min behandling hos en kognetiv psykolog, som jeg har været meget glad for.
Jeg var så heldig, at jeg havde mulighed for at låne penge til min behandling af mine forældre (ikke at de er millionærer), dette gjorde, at jeg ikke har skulle sætte mig i gæld til banken, som jeg har talt med andre der har måtte.
Jeg skriver dette indlæg, for at fortælle alle jer, der syntes det er håbløst, at det kan lade sig gøre at arbejde med sin OCD, så man kan leve et stort set normalt liv, har enda mødt nogen der stort set er symptomfrie.
Jeg er ikke naiv og ved at nogle af jer, har en meget svær OCD, ubehandlet i mange år, nogen af jer siden i var børn og jeg siger ikke at det er nemt.
Men jeg tror på, at med den rette behandling og en hulens masse hårdt arbejde og angst, kan man komme meget langt.
Jeg skal personligt stadig være på vagt overfor signalerne som, at jeg fokuserer lidt for meget på, om dørene er låst eller vandet løber.
Men det er i perioder, hvor jeg er stresset.
Min livskvalitet er vendt tilbage og nu glæder jeg mig, til mit selvværd gør det sammen og troen på mine egne tanker bliver stærkere![]()

Besvar med citat