Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Hej ny herinde! Svært ved at finde ud af hvordan jeg skal komme videre.

Registreringsdato
    Mar 2009
    Lokation
    Vejle

Standard Hej ny herinde! Svært ved at finde ud af hvordan jeg skal komme videre.

Hej alle.
    jeg er en dreng på 15 år, som lider af OCD. Jeg vasker hele tiden hænder, men orøver at sige til mig selv at jeg skal lade være. Det hjælper ikke altid. Det bliver bare meget værrere hvis jeg ikke får dem vasket.
    er der nogen der kan hjælpe mig?
    Går allerede til psykolog, men synes ikke rigtig at det hjælper!

Morten.

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Hej ny herinde! Svært ved at finde ud af hvordan jeg skal komme videre.

Hey

Jeg er også helt ny herinde, og kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke kender til tvangshandlinger, har kun selv tanker.

Jeg håber dog du finder nogen der kan give dig gode råd. Jeg synes det lyder godt at du går til psykolog, men måske vedkommende ikke har fat i det rigtige siden det ikke hjælper?

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Hej ny herinde! Svært ved at finde ud af hvordan jeg skal komme videre.

Hejsa Maak..

Jeg har også en tendens til at vaske mine hænder meget, og har endnu ikke fundet ud af en metode til at lade være.

Nu kender jeg ikke meget til din situation, men får du antidepressiv medicin? Dette kunne måske hjælpe lidt på situationen hvis det er :)

Jeg går ikke længere hos psykolog, men jeg har haft 4+ forskellige. Den allerførste psykolog som jeg var hos da jeg var 14 år gammel var helt klart den bedste. Hun var også uddannet i at kunne det som hedder kognetiv terapi. Jeg kender ikke til mange psykologer som kan denne form for terapi, men det er helt klart den bedste jeg kender! Mine andre psykologer har ikke kunnet dette, og deres hjælp har været minimal i forhold til min første :)

Synes du skal prøve at søge lidt omkring den form for terapi, har kun positive ting at sige om det.

Håber dette kan hjælpe lidt :)

Hilsen Jens Larsen

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej Morten.

Velkommen til

OCD-foreningen har anbefalet en psykolog i Kolding, der har kendskab til OCD. Han hedder Søren Dam Andersen, og det er vist det tætteste der er på Vejle.
    Jeg har intet kendskab til ham, men min erfaring er dog, at psykologer, der er anbefalet af foreningen, har et godt kendskab til OCD.
    Det var måske en mulighed at prøve ham?
    Jeg er nemlig sikker på, at en dygtig psykolog kan hjælpe dig
    Jeg går selv ved en psykolog, der bruger kognitiv terapi, og jeg kan kun give Shadow ret - Det rykker!

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Lignende emner

1. Håber på at finde en der kan genkende lidt?!
    By fille in forum At leve med OCD
    Svar: 11
    Nyeste indlæg: 31. March 2012, 20:51
  2. Ny herinde
    By mho in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 13. January 2009, 05:24
  3. Svært!!
    By Sjeice in forum Netværksforum for børn og unge med OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 14. January 2007, 17:33
  4. Hvordan skal jeg opføre mig