Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Nogen der kan hjælpe?

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Nogen der kan hjælpe?

Hej
    Jeg er en 18-årig, der igennem flere år været klar over, at jeg lider af OCD forholdsvis alvorligt. Det har i høj grad b. la påvirket min skolegang i en negativ retning, og nu da jeg er begyndt i gymnasiet, vil jeg gerne begynde på noget behandling, så jeg i det mindste kan klare dét ordentligt.
    Jeg har aldrig snakket med nogle om det, men jeg vil snart tage kontakt til min læge, så jeg kan få ordineret noget medicin og en lægeerklæring. Jeg har læst om b. la Zoloft, som skulle virke ret godt.
    Men hvor godt kan medicin virke? Kan man få en mere eller mindre normal hverdag til at køre? Og hvordan skal man gribe en samtale med lægen an? Kan man få tilskud til medicinen, og har alle I OCD-ramte hjælp fra en psykolog?
    Håber at I kan hjælpe lidt.
    Sidst redigeret af Windir : 23. March 2009 kl. 16:37

Registreringsdato
    Mar 2009

Standard Sv: Nogen der kan hjælpe?

Hej

Angående tilskud skal du snakke med din læge. Det kan lade sig gøre i nogle tilfælde.
    Derudover er det bare at lægge kortene på bordet. Du bør vide at læger måske ikke altid kender meget til OCD og kun en psykiater kan stille dianogen.

Zoloft skulle være ret godt - forstået på den måde at det virker markant/bredt. (Alkohol blandet med Zoloft frarådes dog!)

Ellers tror jeg at det bedste stof er individuelt og at nogle virker bedre på nogle former for OCD - og andre virker bedre på andre.

Nu er jeg ikke selv på andet medicin end perikon endnu (og det hjælper da noget), men udfra hvad jeg kender til så er det meget forskelligt.

Hvilke tanker/handlinger lider du af ?

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Hej Windir.

Man får automatisk lidt tilskud til receptpligtig medicin. Du skal op på et vist beløb, inden du får det højeste tilskud.
    Nogle kan få yderlige tilskud ved at ansøge deres kommune om det. Du har en stor chance for det, hvis du er på SU, vil jeg tro.

Det er ikke alle, medicin har en nærmest mirakuløs virkning på. Hos nogle dæmper det deres OCD lidt, hvor det hos andre slet ikke hjælper(mig selv inklusiv). Ofte er det nødvendigt, at man også modtager psykologisk hjælp i form af kognitiv adfærdsterapi. Dette har ofte den bedste virkning. Jeg tror ikke, det er alle, der går hos en psykolog.

Mht. lægen: Jeg synes blot du skal fortælle din læge, at du tror, du lider af OCD. Derefter tror jeg, at samtalen vil forløbe helt automatisk.

Pøj pøj med det.
    Med venlig hilsen

Lisbeth
    www.ocd-inderstinde.dk

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en.
    Elbert Hubbard

Registreringsdato
    Oct 2009
    Lokation
    danmark :D
    Alder
    22

Hej ..
    jeg er selv en pige på 19år der har OCD .. ved hvordan du har det med din skole gang .. jeg har det bare med arbejde og kursus ..
    kan se du snakker om at få noget medicin for det .. jeg har snakket med min læge om det og jeg har fået nogle piller imod det som skulle tag bare lidt af det .. og jeg syns de er rigtig gode .. de har hjulpet mig rigtig meget ..
    hvis du gerne vil høre noget mere om det så skriv så skal jeg skrive hvad pillerne hedder og så kan du tag til din læge og høre ham/hende om det ..

inden jeg fik pillerne kunne jeg kun klare 2 dage om ugen i 2timer .. men efter jeg har fået de piller er jeg kommet op på 4dag med 2timer afgangen ..
    jeg har kun fået dem i 3mdr .

Lignende emner

1. Mit liv, måske nogen der kunne hjælpe?
    By GustavN in forum At leve med OCD
    Svar: 2
    Nyeste indlæg: 3. January 2010, 23:19
  2. vil i hjælpe?
    By Anne-Julie in forum Efterlysning: medier, forskning og skoleopgaver
    Svar: 1
    Nyeste indlæg: 1. December 2008, 22:24
  3. Hjælp mig at hjælpe mit barn
    By Lonnie in forum At leve med OCD
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 30. August 2008, 12:35
  4. Måske en lille hjælpe nøgle.