Sv: Hvad har hjulpet jer?
Hej med dig.
Det er meget forskelligt, hvad der hjælper af medicin. Jeg tager 15 mg Cipralex dagligt og er egentlig tilfreds med det. Om det er medicinen eller psykologen, der hjælper bedst, ved jeg ikke, men jeg bilder mig selv ind, at det er en kombination..
Jeg har aldrig turde tage perikon, da det har haft et rimeligt dårligt ry, og så er jeg nok så naiv, at jeg tror på, at receptpligtig medicin hjælper bedre på OCD sammenlignet med håndkøbsmedicin som fx. perikon.
Men det er jo hver sin holdning 
Noget der virkelig har hjulpet mig at meditation. Jeg gik på et meditationskursus for et års tid siden, og jeg bruger det stort set hver dag for lige at koble tankerne fra et øjeblik, så det kunne måske være en mulighed 
Jeg går jævnligt ved psykolog Mariann Bech Jensen, der holder til inde på Strøget i Århus, og jeg er virkelig glad for hende. Tjek evt. hendes hjemmeside på sitecenter.dk/mariann
Du kan søge om økonomisk hjælp til psykologbehandlinger ved din sagsbehandler på kommunen, men det er en lang og sej proces, men det lykkes for de fleste, når der er god dokumentation 
Håber du kan bruge lidt af det 
Held og lykke..
Tanker fra Sofie.
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen