Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: OCD?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard OCD?

Jeg er en pige på 15 der tror jeg lider af OCD. hele mit liv har jeg været "besat" at ting som skulle gøres "rigtigt" Små ting men der har alligevel brugt meget af min tid. Små ubetydelige ting som f.eks. lukke døren rigtig, eller læse den samme sætning igennem 20 gange for at læse den rigtigt. Lige nu er det specielt renlighed jeg går meget op i. Kan ikke klare at tænke på alle dem der har rørt ved det samme dørhåndtag feks. Eller jeg kan føle folk spytter på mig. Jeg er ikke sindssyg, men det kan nogen gange godt virke lidt ubehageligt at skulle gøre alle de her ting. det kommer i perioder, og jeg kan godt tvinge dem væk, hvis jeg virkelig prøver. Det gør det heller ikke bedre af at jeg tror jeg lider af en form for angst. Tror I at jeg lider af OCD? Og hvis ja, hvad skal jeg så gøre?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Fr C
    Din beskrivelse tyder på at du lider af ocd. Angst og depression er ofte en del af ocd. Og nej du er ikke sindsyg, men det er også en del af sygdommen at være bange for at være det. Renlighed er en meget stor del af sygdommen. Hvis jeg skulle give dig et godt råd, så vil jeg anbefale dig at du kontakter en ocd afdeling i dit område. Der vil du kunne møde ligesindede, som du ikke vil kunne finde andre steder. Det er vigtigt at du allerede nu begynder at gøre noget ved det, da det ellers kan udvikle sig på en sådan måde, at du får svært ved at søge hjælp, fordi sygdommen ofte medfører isolation. Jeg led af ocd i næsten 30 år inden nogle i min familie fandt ud af årsagen til min mærkværdige måde at være på. Ingen vidste at jeg led af ocd. Jeg vidste det heller ikke selv før der næsten var gået 30 år, jeg vidste kun at jeg havde det forfærdelig og ikke selv kunne ændre på det. Derfor gør noget nu, for din egen skyld. Du kan evt også melde dig ind i ocd foreningen, hvis du ikke allerede har gjort det, der vil du modtage et blad med adresser på bla. behandlere. En tredie mulighed er at du går til din egen læge og fortæller at du mener at du lider af ocd. Men desværre er det sådan at ikke alle læger kender denne lidelse og du kan risikere at du ikke bliver forstået og taget alvorligt.
    Held og lykke med dine valg.
    LLS

Registreringsdato
    Dec 2010
    Lokation
    Kolding
    Alder
    29

Standard SVAR til pige på 15...

Hej pige på 15 år.
    Jeg tror, du har OCD. Din beskrivelse af dine tanker og handlinger, får mig til at tænke, at det er OCD. Det er også meget normalt, at man er angst, når man har OCD. Det er angstprovokerende at skulle gå disse handlinger igennem og at have tankerne, ligesom det også frembringer angst, hvis man forsøger at lade være.
    Jeg er selv 21 år og lider af OCD. Jeg vil gerne hjælpe dig og give dig nogle forslag til, hvor du kan søge hjælp. I OCD Foreningen har man lavet en behandlerliste. Den dækker behandlere over hele landet. Behandlerne der står skrevet på listen, er nogle, som medlemmer af foreningen har haft gode erfaringer med.
    For at kunne hjælpe dig har jeg brug for at vide, i hvilken by du bor. Du kan kontakte mig på min mail, så du slipper for at offentliggøre det i forummet.

Venlig hilsen
    Lisbeth :wink:

lisbeth@ocd-foreningen.dk

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: OCD?

Citer Oprindeligt indsendt af Fr C
    Jeg er en pige på 15 der tror jeg lider af OCD. hele mit liv har jeg været "besat" at ting som skulle gøres "rigtigt" Små ting men der har alligevel brugt meget af min tid. Små ubetydelige ting som f.eks. lukke døren rigtig, eller læse den samme sætning igennem 20 gange for at læse den rigtigt. Lige nu er det specielt renlighed jeg går meget op i. Kan ikke klare at tænke på alle dem der har rørt ved det samme dørhåndtag feks. Eller jeg kan føle folk spytter på mig. Jeg er ikke sindssyg, men det kan nogen gange godt virke lidt ubehageligt at skulle gøre alle de her ting. det kommer i perioder, og jeg kan godt tvinge dem væk, hvis jeg virkelig prøver. Det gør det heller ikke bedre af at jeg tror jeg lider af en form for angst. Tror I at jeg lider af OCD? Og hvis ja, hvad skal jeg så gøre?
    Hej min ven

Ja jeg starter sådan da min ocd begyndte på samme tid som din, da jeg var omkring 15. Det er formodentligt ocd du har, det lyder meget bekendt. Jeg var i en længere årrække meget syg pga tvangstanker, og kunne til sidst ikke gå uden for en dør....havde meget med at vaske mig op til 4-5 gange pr dag, ventede så på at blive "luft" tør om man så må sige, for håndklæder etc turde jeg ikke bruge:O((( Idag har jeg det ok, har lært at leve med min ocd, er lykkeligt gift og mor til 3 børn hvor den ældste iøvrigt er 15 som du:o) Og jeg kan da fortælle dig at hun ikke har ocd. Så du skal ikke være bange for dig selv, du er ikke sindsyg, du kan sagtens få et godt liv, med mand børn og gode venner, du skal bare tænke på at du ikke er den eneste og så kan du jo altid tjekke ind her på siden. Men hvis du evt kan få nogle lykke piller så ville det måske være godt, jeg er ikke just forkæmper om man så kan sige for at indtage medicin, men lykkepillen er den der har gjort mit liv godt....før jeg fik den havde jeg lyst til at tage mit eget liv. Så op med modet, og se frem der er en lyst fremtid for dig også selv om du har ocd
    De kærligste tanker til dig
    fra en der også har OCD samt min ældste datter er på alder med dig;O)

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •