Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Tilskud til medicin og handicaptillæg til SU

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard Tilskud til medicin og handicaptillæg til SU

Hej
    Min datter, som har haft OCD siden hun gik i 5 kl. bliver nu 18 år, og vi vil høre, om der er nogle der ved, hvordan og hvor man søger om medicintilskud, indtil nu, er hendes medicin blevet betalt.

Samtidig vil vi gerne høre, om der er andre der har erfaring med at søge om handicaptillæg til SU, når man er hjemmeboende og går på gymnasiet.
    P.t. arbejder hun lidt, men har høre, at det kan være svært at få tid til fritidsjob når man kommer i 2. G !!
    Mange hilsner
    Amalie´s mor

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Tilskud til medicin og handicaptillæg til SU

Hej med dig.

Hvilken medicin får din datter? Der gives tilskud til nogle SSRI-præparater, fx. Cipralex som jeg får. Se evt. http://www.medicinpriser.dk/ samt http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....tilskudspriser

Hvis der ikke er offentligt tilskud kan I søge via din datters sagsbehandler med henhold på mer-udgifter.

Man kan ikke få handicaptillæg, når man "kun" går på gymnasium. Din datter kan først søge handicaptillæg, når/hvis hun læser videre efter gymnasiet.
    Igen kan I søge om tilskud ved kommunen, hvis din datter har ekstra udgifter til fx. sæbe, rengøringsmidler, medicin osv. pga. OCD'en.
    I kan også søge revalidering. Det kan være svært at få, og det kræver, at ens OCD er ret slem. Men I kan jo altid prøve
    Beløbet er lidt højere end SU, og hun vil få betalt bøger og andet studiemateriale. Det kan være en lang og sej kamp at kæmpe med kommunen, men hold ud og giv ikke op

Håber I kan bruge lidt af det.. Ellers skriver du selvfølgelig bare igen.
    Held og lykke med det.. Og sig til din datter fra mig, at hun er sej, fordi hun både arbejder og studerer og har OCD - Det kræver sin kvinde

Varme tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2008

Hej Sofie

Tak for dit svar.
    Amalie får Zoloft, i dag får vi det betalt af kommunen.

Og ja, jeg skal nok hilse hende og jeg synes også hun er sej, selv om det indimellem er hårdt for hende.
    Hun er også lige startet på at tage kørekort !!

Jeg regner med, at hun selv kommer til at bruge dette forum, vi har først lige meldt os ind i OCD-foreningen, og jeg skulle bare lige høre noget om det praktiske.

Amalie har ikke tidligere været i kontakt med andre OCD-ramte.

Kh
    Laila

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Hej igen.

Der ydes tilskud til Zoloft
    Jeg kan se, at det er ca. samme pris som Cipralex, hvilket er overkommeligt at betale.

Jeg kan varmt anbefale din datter at bruge dette forum - Det er et kanon sted

I kan evt. også komme til et OCD-møde i jeres region, hvor hun kan møde lidelsesfæller, og hvor du kan snakke med andre forældre til OCD-ramte.
    Jeg brugte det meget, da jeg lige fik konstateret OCD, og det hjalp mig meget.
    Jeg har haft både min mor og min daværende kæreste med, men jeg har også tit været afsted alene, når jeg har haft brug for det. Her kan I finde en gruppe tæt på jer: http://ocd-foreningen.dk/regioner/

Hilsen Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Lignende emner

1. Handicaptillæg til SU
    By sandie in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 4
    Nyeste indlæg: 27. April 2008, 10:03
  2. Tilskud til psykologhjælp (depression)
    By Mads in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 25. January 2008, 16:37
  3. Handicaptillæg bevilget :-)
    By Sofie in forum Dokumentation, Jura og Lovgivning
    Svar: 6
    Nyeste indlæg: 25. January 2008, 12:51
  4. Handicaptillæg til SU?
    By Sofie in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 9
    Nyeste indlæg: 1. August 2007, 21:29
  5. Medicin tilskud