Viser resultater 1 til 3 af 3

Emne: Udtrapning af medicin

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Udtrapning af medicin

Så begyndte jeg udtrapning af medicin. Jeg har taget Cipralex 15 mg dagligt i godt 2 år.
    I en uge har jeg ikke taget medicin, men er du tosset, nogle bivirkninger jeg har haft!

Jeg har følt mig konstant svimmel.
    Kvalme.
    Distanceret fra alt, hvad der foregår omkring mig.
    Kan ikke koncentrere mig.
    Har svært ved at fokusere.
    Har sovet maks 5 timer om natten, hvor jeg normalt kan sove 12, hvis jeg får lov.
    Og den værste: Jeg har hallucinationer! Ikke tit, men de har været der nogle gange. I mørke ser jeg ting, der ikke er der. Også når jeg kører bil, hvilket er meget ubehageligt. Om dagen kan jeg se, at tapeten nærmest bliver revet af væggene af usynlige hænder. Jeg kan se insekter, der ikke er der. Blod på vægge og gulve. Møbler der bevæger sig. Jeg hører vand, der drypper. En masse insekter, der slår med vingerne. Grin og gråd.

Det er virkeligt ubehageligt, og jeg har endda prøvet det før, da jeg stoppede med at tage stoffer for nogle år siden.

Har andre haft disse bivirkninger ved medicin-stop? Måske jeg er trappet for hurtigt ud?

Har så meget lyst til at begynde på medicin igen, for alt det her er da lige til at blive sindssyg af. Har prøvet at låse mig ude på badeværelset med hænderne for ørerne og lyset slukket - bare for at slippe for hallucinationerne, men de er der stadig.
    Hvad pokker gør jeg? Kan ikke holde det her ud en uge endnu..

Desperate tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard Sv: Udtrapning af medicin

Hej Sofie

Det lyder rigtigt væmmeligt :(

Jeg kan genkende mange af dine symptomer, fra da jeg for et års tid siden selv trappede for hurtigt ud af Paroxetin, i løbet af en lille uge. Svimmelhed, fragmenterede bevægelser og osteklokkefornemmelse. Det gik dog heldigvis over i løbet af en uges tid, og jeg havde ingen deciderede hallucinationer. Men jeg havde heller ikke taget pillerne så længe, eller været så højt oppe i dosis. Til gengæld fik jeg efterfølgende sart mave, i en længere periode, hvilket i følge min egen udokumenterede teori kan have at gøre med, at en stor del af kroppens serotonin anvendes i fordøjelsen.

Syns- og hørelsesforstyrelser, som ting i kanten af synsfeltet, der flimrer eller forskyder sig, eller lydsvage stemmer eller ringetoner, man bliver i tvivl om, hvorvidt man har hørt, kender jeg også til, men kun fra når jeg har været for skæv - eller har sprunget flere nætters søvn over. I få tilfælde af massiv søvnmangel og overanstrengelse har jeg også set tydelige og vedblivende syner, men er sikker på, at det blot har været en form for vågne drømme.

Bivirkningerner skal nok snart gå over igen, så snart biokemien har haft tid til at balancere sig. Men hvis jeg havde det så skidt, som du beskriver, ville jeg ikke tøve med at ringe til lægen, for at høre om der kunne gøres noget for at dæmpe det. Og så må du så vidt muligt søge støtte hos de nærmeste, indtil det er overstået.

Jeg har slet ikke forstand på den slags, men mon ikke bivirkningerne ved at stoppe er forsinkede, ligesom den gavnlige effekt af at begynde, og at det derfor muligvis ikke vil nå at hjælpe, at begynde at tage pillerne igen? Spørg hellere lægen. Jeg ville i hvert fald ønske, at jeg havde fulgt hans råd, og var trappet langsommere ud.

Du må have god bedring!
    Sidst redigeret af Brugernavn : 27. January 2009 kl. 23:30

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Udtrapning af medicin

Hejsa.

Tak for dit svar.
    Det er rigtigt væmmeligt ja, men det er heldigvis aftaget en smule
    Jeg snakkede med min læge, og han mente, at det nok var for tidligt, at jeg trappede ud, så jeg tager medicinen igen. Ikke med min gode vilje, men hellere det, end at have det sådan her.

Jeg har, ligesom dig, ofte oplevet noget lignende ved manglende søvn, og når jeg har været skæv, men nu har jeg hverken sniffet eller røget tjald i et par måneder, så det burde jo ikke have relation til det. Men SSRI-præparater er jo trods alt også kemisk fremstillet, så jeg tror på, at det er medicinen, der har givet mig disse bivirkninger. Det er i hvert fald den eneste "logiske" forklaring, jeg kan komme frem til

//Sofie
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Lignende emner

1. Bivirkninger efter udtrapning af antidepressiv medicin
    By Lisbeth in forum Behandling af OCD
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 28. January 2009, 16:29

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger