Udtrapning af medicin
Så begyndte jeg udtrapning af medicin. Jeg har taget Cipralex 15 mg dagligt i godt 2 år.
I en uge har jeg ikke taget medicin, men er du tosset, nogle bivirkninger jeg har haft!
Jeg har følt mig konstant svimmel.
Kvalme.
Distanceret fra alt, hvad der foregår omkring mig.
Kan ikke koncentrere mig.
Har svært ved at fokusere.
Har sovet maks 5 timer om natten, hvor jeg normalt kan sove 12, hvis jeg får lov.
Og den værste: Jeg har hallucinationer! Ikke tit, men de har været der nogle gange. I mørke ser jeg ting, der ikke er der. Også når jeg kører bil, hvilket er meget ubehageligt. Om dagen kan jeg se, at tapeten nærmest bliver revet af væggene af usynlige hænder. Jeg kan se insekter, der ikke er der. Blod på vægge og gulve. Møbler der bevæger sig. Jeg hører vand, der drypper. En masse insekter, der slår med vingerne. Grin og gråd.
Det er virkeligt ubehageligt, og jeg har endda prøvet det før, da jeg stoppede med at tage stoffer for nogle år siden.
Har andre haft disse bivirkninger ved medicin-stop? Måske jeg er trappet for hurtigt ud?
Har så meget lyst til at begynde på medicin igen, for alt det her er da lige til at blive sindssyg af. Har prøvet at låse mig ude på badeværelset med hænderne for ørerne og lyset slukket - bare for at slippe for hallucinationerne, men de er der stadig.
Hvad pokker gør jeg? Kan ikke holde det her ud en uge endnu..
Desperate tanker fra Sofie.
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen