Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: uvirkelighedsfornemmelse

Registreringsdato
    Mar 2008

Standard uvirkelighedsfornemmelse

ja jeg har ret mange spørgsmål for tiden, men her er endnu et :) Har nogen erfaring med uvirkelighedsfølelser? Altså hvor du føler at verden er fjern for dig og omgivelserne virker ukendte? Lider selv meget af det under angstanfald: Kan knap kende mine vante omgivelser og føler jeg nærmest er inde i en anden verden.. Som at sove mens man er vågen nærmest!

Ja underligt lyder det men det skulle vist være meget "normalt" ved angst.

Men er der nogen der eventuelt har erfaringer?

Hilsner fra charlotte

Registreringsdato
    Oct 2008

Standard Sv: uvirkelighedsfornemmelse

Ja, det er fordi du er 100% optaget af dine tanker og ikke omgivelserne omkring dig, det er helt klassisk.

Følgende er kopiret fra ocd klinikkens hjemmeside:
    Uvirkelighedsfølelser (Dette opstår antageligvis ved meget voldsom aktivitet i det sympatiske nervesystem (det der bl.a. styrer kamp og flugtreaktioner) og man oplever sig selv og omverdenen på en anden måde end man er vant til).

Registreringsdato
    Mar 2008

mange tak for svaret. Det var virkelig et par linier som jeg kunne bruge om denne følelse :)

Registreringsdato
    Jul 2007
    Lokation
    dk

jeg har prøvet flere gange at ha det som om jeg svæver altså kan ikke mærke benene på jorden og når jeg kigger på mine hænder så er det som om de sidder 5 meter uden for kroppen - virkelig klamt

Registreringsdato
    Mar 2009

Interessant..måske er det det jeg havde da jeg var 13 år gammel...verden virkede i hvertfald helt anderledes efter jeg kom hjem fra ferie i mit hjemland..tror det havde noget at gøre med nostalgi og noget mere som jeg ikke anede om på det tidspunkt.. ved heller ikke hvad det skyldtes i dag..det var måske som om jeg kun var tilstede i dk fysisk men psykisk var jeg i mit hjemland og derfor var der måske en slags disharmoni i min tilværelse som så medførte at jeg oplevede verdenen omkring mig som ligegyldig/ukendt eller at jeg på en måde ikke skulle tilhøre den.. hmm. i dag, virker det som om det er væk, nu er sagen bare om jeg har OCD. Men jeg fik bare lige lyst til at kommentere indlægget da emnet virkede lidt genkendeligt eller sammenlignelig og derfor interessant.. det er lidt sjovt at være herinde..er ny.

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •