Hejsa
Jeg er en ung pige på 24 år, der endelig har taget sig sammen til at tage kontakt til andre med ocd. Jeg har været syg med angst og depression de sidste to-tre år og for nogen tid siden stod det klart, at jeg har har OCD og har haft det siden jeg var 8-10 år gammel. Jeg skal til forsamtale på OCD-klinikken på onsdag og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente. Håber bare, jeg kan få noget mere hjælp. Synes det er en forfærdelig sygdom og den fylder alt for meget i mit liv. Jeg vil så gerne gøre mit studie som sygeplejerske færdig, men kan ikke på nuværende tidspunkt. Vil egentlig bare høre om nogle af jer kan fortælle lidt om disse forsamtaler på ocd-klinikken og om I har haft gavn af behandlingen?
Jeg synes i hvert fald, at det er ved at være svært at leve med denne sygdom og håber at der er hjælp at få. Kan forstå, at det er typisk for ocd-ramte, at man er bange for at noget konkret og forfærdeligt vil ske (eks. man gør nogen fortræd, man vil få hiv osv), hvis man ikke udfører sine tvangshandlinger. Men er jeg den eneste, der ikke har det sådan? Jeg er ikke bange for, at der vil ske noget, eller jeg vil gøre nogen fortræd....jeg føler bare, at hvis jeg ikke gør mine ritualer, så vil alt blive kaos.

Besvar med citat