Sv: Jeg vil have hjælp, men vil ikke fortælle nogen om det.. Hvad gør jeg? :)
Hej med dig.
Jeg har haft OCD, siden jeg var barn, men fandt først ud af, at det var OCD for ca. 3 år siden. Jeg blev lettet over, at det jeg gjorde, havde et navn, men blev også ked af det ligesom dig.
Jeg synes, at du skal betro dig til en eller begge af dine forældre. Hvis din far har haft lidt OCD, så kan han sikkert godt forstå dig, og det skulle undre mig meget, hvis han ville tro, at du er sindssyg.. Det skulle desuden også undre mig, hvis din ville tro det. Nu ved jeg jo ikke, hvad dine forældre tumler med i hverdagen, men jeg er ret sikker på, at de vil lytte til dig og hjælpe dig alt hvad de kan.
Jeg gik mange år uden at fortælle det til nogen, men jeg vidste heller ikke, hvad det var. Da jeg fandt ud af det, fortalte jeg det straks til min mor, og hun har virkelig været en kæmpe støtte! Jeg tror faktisk ikke, at jeg havde kunnet klare det uden hende.
Hun har hjulpet med papirarbejde, været med på kommunen, så jeg kunne få hjælp til psykologbehandling, snakket med min læge om medicin, som jeg tager nu, og hun har altid overskud til at snakke med mig. Selv om hun også selv har sit at kæmpe med. Kærlighed til ens børn, tror jeg, kommer i første række, lige meget hvad. Derfor tror jeg også, at dine forældre vil hjælpe dig, støtte dig og forstå dig.
Du kan evt. kontakte OCD foreningen og få mere at vide om behandling af unge. http://ocd-foreningen.dk/regioner/ Her kan du finde en kontaktperson, der bor tæt på dig, hvor du kan få en anonym snak.
Nå, det blev da også en længere smøre, men skriv endelig igen, hvis du har spørgsmål, eller bare trænger til lidt opmundring - Det er det, vi er her for ;-)
Tanker fra Sofie.
"Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
-Martin Holmgaard Laursen