Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Hjælp mig! tvangstankerne hærger mig!

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard Hjælp mig! tvangstankerne hærger mig!

Hej alle sammen
    For snart 6 måneder siden begyndte jeg at få impulser med ubeharlige tilbagevendende tvangstanker, i alt den tid er det langsomt blevet værre... det begyndte med at jeg fik tvangstanker om grimme udtalelser fra forskellige personer, jeg kunne ikke får disse tanker ud af hovedet og jo mere jeg prøvede at lade være med at tænke på dem jo værre bliv det. Disse bizare og syge tanker der blandet andet (indbar billeder af uskyldige mennesker der bliver skudt ned i krig) begyndte langsomt at forstyre min hverdag. Kort forinden tvangstankerne kom, havde jeg haft problemer med tarmene ( har læst det kan være skyld i tvangstanker) jeg havde som lille haft bizare tvangstanker som blandet andet gik ud på at jeg skulle se på tvet fire gange hver dag, elles fik jeg det ubeharligt, på et elle andet måde fik jeg mig selv taget sammen, og kom væk frem dem. Generalt set er mine nuværende tvangstanker om billeder af mennesker jeg hader , sætninge og udtalelser jeg dybt er imod som bliver ved med at køre rundt i mit hoved, for eksempel har jeg tit racistiske tvangstanker det er på trodts af at jeg er dybt imod racisme og selv er indvandrer. Nu har jeg også angst når jeg går forbi andre mennesker og er i større forsamlinger. På grund af tvangstanker har jeg også depression, men dog en svag en. Jeg kæmper dagligt imod tvangstankerne fordi jeg ved at hvis jeg giver efter for dem, så ender det med at de ødelægger min dagligdag. Hvor skal jeg søge hjælp? min læge? eller min skolepsykolog? hvilke midler skal jeg bruge i mellemtiden for at kæmpe imod tvangstankerne? tak skal I have for jeres svar.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Hjælp mig! tvangstankerne hærger mig!

Hej med dig.

Du skal søge hjælp! Jeg ved ikke, om skolepsykologen er kompetent i forhold til at behandle OCD, som ofte bliver behandlet med kognitiv adfærdsterapi, men hun/han har da helt sikkert mulighed for at hjælpe dig til at starte med. Hun/han kan muligvis også henvise til en dygtig psykolog i dit område, der har kendskab til OCD.
    Din egen læge kan også henvise dig til en psykolog eller psykiater. Min personlige erfaring er dog, at psykiatere oftere giver medicin i stedet for at snakke om, hvorfor lige netop DU har OCD.
    Det kan blive dyrt, hvis du selv skal betale for et forløb hos en psykolog, men snak med lægen eller skolepsykologen om det.

Håber det bedste for dig. Og godt nytår.

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2008

Tusind tak! og jeg håber også at du få en lykkebrigende og velsigende år.
    Men hvad skal jeg gøre i mellemtiden? kan man låne bogen på biblotektet.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Det var da så lidt
    Og tror helt sikkert, at du kan finde bøger på biblioteket.. Både om personlige beretninger, kognitiv terapi, hvad OCD er osv. Spørg eventuelt bibliotekaren..

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •