Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: Bruger religion i min ocd :'(

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard Bruger religion i min ocd :'(

Hej alle.

Jeg er 16 år og har haft ocd, en del år efterhånden, dog er det kun omkring et halvt år jeg har været bevidst om, hvad jeg fejlede.

Jeg har haft mange tvangstanker og handlinger gennem årene, den værste tvangstanke er dog den der cirkulerer rundt i mit hoved for tiden, og som har cirkuleret rundt derinde i noget tid efterhånden. Det er en smule svært at forklare, men jeg prøver nu alligevel.

Jeg er meget religiøs og er blevet det endnu mere grundet min ocd, desværre kan man ikke ligefrem sige at det hjælper mig i kampen mod min ocd, tværtimod er det kilden til den største uro i min hverdag.

Jeg er hunderæd for at Gud vil straffe mig for en masse ting. F.eks kan jeg sidde og se en film og hvis der så er en der dør i filmen, og jeg ikke får ondt af ham eller familien, tror jeg Gud vil straffe mig for det. Jeg tror at han vil tage mine fodboldevner(jeg går meget op i fodbold), min sangstemme(jeg går også op i musik) eller gøre mig dummere osv. osv. I må tro jeg er sindssyg, men det stopper ikke her.

Jeg havde en overgang hvor jeg HELE tiden sværgede til Gud, og det var om alle mulige ligegyldige ting. Det gør jeg heldigvis ikke mere, men jeg er heller ikke helt fri af det. Fordi jeg kan i dag ikke huske hvad jeg har sværget dengang og hvad der bare var simple tvangstanker. F.eks. havde jeg noget med på et tidspunkt, at hvis jeg tissede måtte jeg ikke tænke på nogen, for hvis jeg gjorde ville, den/de jeg tænkte på synes jeg var grim eller i hvert fald grimmere, og nu kan jeg ikke huske om det var en tvangstanke eller om jeg havde sværget til Gud ikke at tænke på nogen mens jeg tisser, og hvis jeg så gør det er jeg bange for Gud straffer mig.

Når jeg så har "syndet" beder jeg til Gud om tilgivelse og forståelse. Dette kan tage helt op til en time før jeg er færdig, da jeg mener at hvis jeg ikke virkelig mener, hvad jeg siger vil Gud ikke opfylde min bøn.

Det hele driver mig til vanvid, så jeg har virkelig brug for råd og vejledning. Tør ikke snakke med min familie om det her.

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Standard Sv: Bruger religion i min ocd :'(

Hej med dig.

Jeg synes, at du bør snakke med din læge og evt. få en henvisning til en psykolog eller psykiater. Husk at din læge har tavshedspligt.

Det kan være enormt svært at komme gennem et forløb ved en psykolog uden dine forældres hjælp og støtte, så jeg synes, at du bør fortælle det til dine forældre. Evt. hos din læge, så han kan forklare sygdommen for dine forældre.

Tro mig, jeg ved godt, at det er svært at fortælle det til sine forældre, men jeg har aldrig fortrudt, at jeg gjorde det. Mine forældre har været en kæmpe støtte, og det er jeg sikker på, at dine forældre også vil være.

Håber du finder en vej ud.

Tanker fra Sofie.
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Oct 2008

Hej Hansi
    Hvem er det som får tvangstanker omkring Gud, det er ham for hvem Gud betyder meget. Hvem får tvangstanker omkring at blive frataget sine evner som fodboldspiller det er ham hvor fodbold betyder meget. osv. Jeg vil kraftigt anbefale dig at tale med dine forældre omkring din sygdom, for den er alvorlig og kræver behandling.
    De vil nok have svært ved at forstå sygdommen men den er reel nok. Køb evt. bogen "tvangstanker" den koster 200 kr. og giver et godt indblik i sygdommen. Se at komme igang. ;-)

Registreringsdato
    Dec 2008

Hvor er det rart at se, at folk gider at tage sig tid til at hjælpe mig. Det er dejligt med gode råd, som hjælper mig rigtig meget. Jeg regner med at snakke med mine forældre inden for en overskuelig fremtid. :/

Registreringsdato
    Aug 2006
    Lokation
    Østjylland
    Alder
    28

Selvfølgelig gider vi det - Det er derfor vi er her

Krydser fingre for dig..
    "Jeg har mine tanker. Jeg er ikke mine tanker."
    -Martin Holmgaard Laursen

Registreringsdato
    Dec 2008

Det er jo ikke fordi jeg, tror 100 % at det vil ske, men det er bare skræmmende, bare tanken. Et eller andet sted, tror jeg bare jeg har brug for en der fortæller mig at disse ting jeg går og frygter aldrig kan eller vil ske, men det vil jo kræve at jeg fortæller det til nogen, og det finder jeg særdeles svært. :/

Registreringsdato
    Oct 2008

Hej Hansi

Hvorfor er det så svært for dig at fortælle det? Jeg ville da snyes det vil lette dig at få det fortalt...

Registreringsdato
    Dec 2008

Citer Oprindeligt indsendt af Nolu Se indlæg
    Hej Hansi

Hvorfor er det så svært for dig at fortælle det? Jeg ville da snyes det vil lette dig at få det fortalt...
    Jeg vil ikke behandles anderledes pga. min sygdom, og jeg vil på ingen måde anses for at være sindssyg! :'(

Registreringsdato
    Dec 2009

Citer Oprindeligt indsendt af Hansi Se indlæg
    Jeg vil ikke behandles anderledes pga. min sygdom, og jeg vil på ingen måde anses for at være sindssyg! :'(
    Hej Hansi

jeg har det præcis som du har skrevet du har det, og vil nok anbefalde dig at søge din læge hurtigst muligt, og jeg vil også tilføje at dine forældre nok ikke rigtig ville tro på hva du sagde, så få din læge til at snakke med dine forældre.

jeg ønsker dig held og lykke

Regler for indlæg

• Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke indsende vedhæftninger
  • Du kan ikke rette dine indlæg
  •