Viser resultater 1 til 2 af 2

Emne: Jer med ocd og arbejde/skole

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard Jer med ocd og arbejde/skole

hej jeg vil gerne høre hvordan i andre med ocd håndterer arbejde og skole, er i tit syge eller kan i ikke overskue det?? Jeg er selv på kontanthjælp og kan kun overskue et par timer om ugen arbejde eller kursus, men det kunne vare dejligt at høre hvordan i har det med det og om jeg er den eneste?

Registreringsdato
    Jan 2009

Standard Sv: Jer med ocd og arbejde/skole

Jeg er næsten sikker på at jeg lider af OCD, men har ikke fået det konstateret fordi jeg ikke fortalt nogen om det endnu. (Jeg skal nok tage mig sammen snart. Håber jeg.)
    Altså, jeg går i skole og jeg har svært ved at nå at tage noter i f.eks. biologi, fordi jeg bliver ved med at viske det samme ud og skrive det samme igen og igen. Det samme sker i diktater, stile, blækregninger osv. Dem får jeg dog lavet.

Det gør at jeg sjældent orker det, og ikke kan overskue det hele. Jeg sidder med lektierne natten før, fordi jeg ikke har fået det lavet. Jeg sidder og skal til eksamen her i Maj måned. Og har terminsprøver her i Januar/februar. Jeg har næsten ingen biologi notater fra det sidste halve år, og har heller ikke fået skrevet noget ned i historie. Det er lidt et problem for mig, men måske kan jeg låne notaterne af mine veninder. (Hvis jeg da kan forstå hvad de har skrevet. )

Hvis vi er i grupper og skal skrive, beder jeg næsten altid om, at jeg ikke skal skrive. Jeg beder altid om at læse op, hvis der er de to ting at vælge imellem.
    Men mine tvangstanker/handlinger er mindre i skolen, fordi jeg får andre ting at tænke på, og mine veninder får mig på andre tanker.

På mit frtidsarbejde trækker det også tiden ud. Så jeg når somme tider ikke alt, hvad jeg burde. Jeg klarer det for det meste uden for mange problemer, men der er dog dage hvor jeg åbner og lukker kopimaskinens skuffer, tager breve ind og ud af kuverten, og tager mapper ned og op af en skuffe. Ikke alt for mange gange, men det irriterer mig. Det irriterer mig at gentage ting hele tiden. Der er nogen gange hvor jeg kan sige til mig selv: "STOP, der sker ikke noget!!" Og det sker at det virker, og jeg ikke bliver ved med at gentage det hele. Men så er der for det meste andre ting jeg så føler mig nødt til at gøre. Det trætter rigtig meget. Men jeg klarer den altid på jobbet. Jeg arbejder nu også kun 1-2 timer om ugen.

Det hjælper meget for mig at være ude i offentligheden, eller være sammen med andre mennesker. Mennesker jeg holder af. Jeg takler det, at sidde alene meget dårligt. Det hænder at jeg ligefrem at jeg trænger til at komme i skole igen efter en ferie. Jeg ved ikke om andre har det på samme måde. :)

Men sådan påvirker det min skolegang og arbejdsdag. :)
    Sidst redigeret af DenLille : 3. January 2009 kl. 02:20

Lignende emner

1. ocd og arbejde
    By anna80 in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 21. December 2008, 02:30
  2. OCD, skole og hjælp
    By Milla_17 in forum At leve med OCD
    Svar: 3
    Nyeste indlæg: 20. June 2008, 20:37
  3. ocd og arbejde
    By miggerdrengen80 in forum At leve med OCD