Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: hjæp fra privat psykiater

Registreringsdato
    Dec 2008

Standard hjæp fra privat psykiater

Hej
    Jeg er mor til et barn på 9 år med - formoder vi OCD. Vi har fået en henvisning til børnepsykiatrien til d. 5/1, men da mit barn bliver mere og mere syg er vi efterhånden ved at være godt slidt ned og ret desperate herhjemme. i har hørt at der findes privatpraktiserende børnepsykiatri - er der nogen der ved hvad de hedder og hvor man skal henvende sig.
    Ved I også om det er muligt at modtage virkelig akut hjælp - det er ved at udvikle sig i en retning hvor vi næsten ikke tør tage ansvaret for barnet herhjemme.
    Tak

Registreringsdato
    Nov 2009
    Lokation
    København

Standard Sv: hjæp fra privat psykiater

Hej
    Der altid de psykiatriske skadestuer - tjek din regions hjemmeside for adresserne.

Der er åbnet et børne- ungdomspsykiatrisk hospital i Kbh: Hejmdal
    Der er også Psykiatrisk Privatklinik i Gentofte

Jeg ved ikke om der er andre private børne/unge psykiatriske hospitaler i landet.

Her er der en liste over Børne- og ungdomspsykiater i Dk fra sundhed.dk

Registreringsdato
    May 2007

Jeg stod sidste år i en situation lignende din, min datter på 14 var så syg at vi bare ikke vidste hvad vi skulle gøre. Jeg ved ikke hvor du bor, men her i Aalborg fik vi at vide at børn under 18 ikke kunne modtages på den psykriatriske skadestue...

Vi fandt via siden her en psykolog i Århus, som hurtigt fik os ind og startede en behandling der. Det var godt bare at komme i gang med en behandling - man følte lidt at nu var det ikke kun ens eget ansvar og man fik lidt råd og vejledning. Vi fortsatte med at køre til samtaler hos hende hver uge i et halvt år, hvorefter vi flyttede til børnepsyk i Aalborg.

Mit råd til dig er straks at få en tid ved en psykolog, som ved noget om Ocd - måske kan du få hjælp på siden her. Min erfaring er at der i det offentlige kan gå måneder fra forsamtalen til der kommer gang i noget behandling.
    Alternativt kan din læge henvise til en privat psykiater, men der er også ventetider.
    Jeg føler virkelig med dig, det er så svært at se sit barn i en sådan situation uden man kan hjælpe.
    Vh Susanne

Registreringsdato
    Dec 2008

Tak for hjælpen begge to

Lignende emner

1. God psykiater?????
    By Benjamin K in forum Tvangstanker Tvangshandlinger
    Svar: 0
    Nyeste indlæg: 14. October 2008, 14:19
  2. Hvordan finder jeg en psykiater...
    By Traveller in forum Behandling af OCD